Schäfer - Brukslinjer

Sv: Schäfer - Brukslinjer

Nja ingen av dom är väl favoriter för min del.

Arrak är väl go i angreppen o.s.v. men en ful schäfer som är lång o högbent vilket jag inte gillar.

Quieni henne har jag sett o figgat för själv o det var si o så där, men med rätt förare o figurant så kommer hon gå långt.

Smaken är som baken..
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

har gått o funderat o här kommer ett varmt tips om en bra schäfer hane med en god stam men inte avlad för skydd.

Rapports Exxon, en bra arbetsmotor (mer än de flesta har) ett gott förmålsintresse, en glad o snäll hund.

Certpoäng EKL SPH
Uppflyttad HKL SÖK
MH-test
Korad 237 poäng
L-test
Utställning 2:a Bkl

finns på denna hemsida: http://web.telia.com/~u58505215/

en godvän till mig hans sambo har denna hane.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

att titta på ja, men tyvärr ligger hon hellre på en rosa sidenkudde än tränar lydnad/joggar/cyklar (eller något annat som är ansträngande) ;). en riktig liten prinsessa. :love:
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

har gått o funderat o här kommer ett varmt tips om en bra schäfer hane med en god stam men inte avlad för skydd.

Rapports Exxon, en bra arbetsmotor (mer än de flesta har) ett gott förmålsintresse, en glad o snäll hund.

Certpoäng EKL SPH
Uppflyttad HKL SÖK
MH-test
Korad 237 poäng
L-test
Utställning 2:a Bkl

finns på denna hemsida: http://web.telia.com/~u58505215/

en godvän till mig hans sambo har denna hane.


Tack för tipset!
Jag skrev nog inte det, men det stämmer att jag, om det blir en schäfer, så vill jag ha en med brukslinjer, men inte skydd. Men det hade tydligen du snappat upp och hittat en hund som ser väldigt trevlig ut! Så, tack!
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Tack för tipset!
Jag skrev nog inte det, men det stämmer att jag, om det blir en schäfer, så vill jag ha en med brukslinjer, men inte skydd. Men det hade tydligen du snappat upp och hittat en hund som ser väldigt trevlig ut! Så, tack!

Jo jag antog att det var så. För samtliga hanar du räkna upp har stora skyddsdrifter. Exxon är väktarhund men är väl inte optimal som det utan en bra allroundhund som klarar det mesta pga av arbetsmotor o kamplust.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

kommer han ur samma kull som Eassa? (eller hur det nu stavas?) jag har hört elaka rykten om att flera hundar i den kullen har lämnats tillbaka och placerats om för de var "för mycket".
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

kommer han ur samma kull som Eassa? (eller hur det nu stavas?) jag har hört elaka rykten om att flera hundar i den kullen har lämnats tillbaka och placerats om för de var "för mycket".

Ja det finns en del i den kullen som är mycket hund (enligt dom själva som haft hundarna) Jag tror inte att dom är nåt problem med dom. Exxon är ju en SBK racer inget mer så.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

men det kan vara bra att veta (om det stämmer alltså) att även om Exxon och Eassa är bra och lagom så avlar man på dem finns "klöset" där. vad jag har förstått så kommer det från fädernet och Rapport kommer använda honom igen. rätt eller fel? de får nog vara noga med vart hundarna hamnar i alla fall.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

men det kan vara bra att veta (om det stämmer alltså) att även om Exxon och Eassa är bra och lagom så avlar man på dem finns "klöset" där. vad jag har förstått så kommer det från fädernet och Rapport kommer använda honom igen. rätt eller fel? de får nog vara noga med vart hundarna hamnar i alla fall.

Ingen om rapports hundar.
tycker inte dom, inte min typ av hundar alls.
Så jag är dåligt insatt i vilka hundar som används o.s.v.
vet bara om Exxon typ.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Men om du är så dåligt insatt....hur vet du då att dom är dåliga?

Vart står det att dom är dåliga?

Om jag inte tycker nåt är min smak så innebär det per automatik att det är dåligt?

Har väl sett en del av deras hundar på IPO prov bla.
Jag vet en hel del hundar som kommer därifrån men följer knappast deras avelsarbete på nära håll som jag gör med vissa kennlar.
 
Senast ändrad:
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Vart står det att dom är dåliga?

Om jag inte tycker nåt är min smak så innebär det per automatik att det är dåligt?

Har väl sett en del av deras hundar på IPO prov bla.
Jag vet en hel del hundar som kommer därifrån men följer knappast deras avelsarbete på nära håll som jag gör med vissa kennlar.


Oj jag fick in dåligt i ditt tidigar einlägg i en rad där det inte skulle befinna sig:o ...
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

*kl*

Någon som känner till:

Cliff vom Haller Osning -imp Tyskland

och/eller

Jalkas Aztro

Nyfiken på vad ni känner tilll/tycker om dessa hannar.
Någon som har avkomma efter någon av dom?
:bow:
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

*kl*

Någon som känner till:

Cliff vom Haller Osning -imp Tyskland

och/eller

Jalkas Aztro

Nyfiken på vad ni känner tilll/tycker om dessa hannar.
Någon som har avkomma efter någon av dom?
:bow:

Bägge är Utställnings hundar. Det kan man se i stamtavlan klart o tydlige på bägge, men mer vet inte jag.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Okej

Men båda är/har varit kontrakterade polishundar om jag förstått det rätt...
(Cliff inte i Sverige, och han torde väl vara död sedan ett bra tag, men ändå)

Är det vanligt med utställningsstammade schäferhundar?

Bara undrar nu alltså.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Okej

Men båda är/har varit kontrakterade polishundar om jag förstått det rätt...
(Cliff inte i Sverige, och han torde väl vara död sedan ett bra tag, men ändå)

Är det vanligt med utställningsstammade schäferhundar?

Bara undrar nu alltså.

Att man har haft en hund som har varit polishund är knappast en merit då de inte har speciellt driftstarka hundar. Utan det är hundar som svensson ska klara av. Sen finns det undantag där också.

Det är vanligare att dom tillhör utställning eller nån salig blandning mellan utställning/bruks än att det är rena brukshundar i leden.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Okej, då vet jag det.

Trevliga är dom iallafall.


Nån annan som känner till dessa hundar och som vill svara?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 683
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 384
Senast: Troll
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 409
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 529
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp