Schäfer - Brukslinjer

Sv: Schäfer - Brukslinjer

Rambo verkade dock ha en del kvarvarande rädslor på sitt MH. Ingen jakt heller. Inget rejält gripande eller kamp heller för den delen. 108 i korningen är väl inte heller direkt strålande.

Domare 1 BORG VOGEL INGRID
Domare 2 LINDFALK INGRID
GK mentaldel
GK korning
Tillgänglighet: 030
Kamplust jakt: 024
Kamplust social: 006
Temperament: 020
Skärpa: 005-
Försvarslust: 010-
Nervkonstitution: 035
Hårdhet: 016
Dådkraft: 008-
Skottfasthet-fast
Poäng: 108
--

Säkert en snäll hund, men knappast något som fick mig att häpna..
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Inte trodde jag att någon här skulle häpna över honom. Men jag gillade den hunden mycket. Gorm är inte iheller något som jag tror någon häpnar över här. Enda en hund som jag gillar.

Rambo var ju en bra utställningshund.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Rambo var ju en bra utställningshund.

Med dessa resultat i BHP är det inte en bra hund kanske för vänstervarv men då ingen Skyddshund.

KLASS 1
Delmoment A: 71
Delmoment B: 80
Delmoment C: 76
Poäng: 227
Betyg: B

det är ju botten poäng i alla grenar, det vet jag många fler utställningshundar som fått bättre än.
Dessutom är ju domaren känd för o vara generös med poäng.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

På vilket sätt var Rambo en bra hund? Förutom att han säkert var snäll och kärvänlig. Eftersom vi pratar om "bra" hundar, antar jag att man inte lägger in så mycket personlig syn i det hela. I så fall kan jag säga att min Beauceron är bra. Vilket han faktiskt INTE är.

Jag hade väntat mig med att någon som försvarar utställningsavlade schäfrar skulle klämma till med en SM-tävlad hund eller annat.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

På vilket sätt var Rambo en bra hund? Förutom att han säkert var snäll och kärvänlig. Eftersom vi pratar om "bra" hundar, antar jag att man inte lägger in så mycket personlig syn i det hela. I så fall kan jag säga att min Beauceron är bra. Vilket han faktiskt INTE är.

Jag hade väntat mig med att någon som försvarar utställningsavlade schäfrar skulle klämma till med en SM-tävlad hund eller annat.

Jag trodde vi pratade om hundar som vi hade erfarenhet utav, som vi kände till, som vi träffat?!

Jag är inte ute på SM i utställning och tittar och inte iheller i bruksgrenarna. Däför kan jag inte iheller ha erfarenhet eller ha träffat dom bästa hundarna tyvärr.

Om vi ska prata hundar som är BRA men som jag INTE har träffat är det en helt annan femma.

Jag är en schäferälskare, vare sig det är bruksschäfrar eller utställningsschäfrar. Tänker inte skriva mer i denna tråden nu. Jag har gett mitt svar till TS iallafall.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Med dessa resultat i BHP är det inte en bra hund kanske för vänstervarv men då ingen Skyddshund.

KLASS 1
Delmoment A: 71
Delmoment B: 80
Delmoment C: 76
Poäng: 227
Betyg: B

det är ju botten poäng i alla grenar, det vet jag många fler utställningshundar som fått bättre än.
Dessutom är ju domaren känd för o vara generös med poäng.

Vem har sagt att vi pratar skyddshundar? Finns det inget annat än det i din värld? Som jag skrev nyss har jag delat med mig till TS och tänker inte sitta och tjafsa med er mer om detta.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Vem har sagt att vi pratar skyddshundar? Finns det inget annat än det i din värld? Som jag skrev nyss har jag delat med mig till TS och tänker inte sitta och tjafsa med er mer om detta.

Tävlar man skydd så har man väl mål att få så bra poäng som möjligt eller?
Det är ju rena botten poäng hunden fått.
Vi prata om bra hundar du tar upp ett utställnings lik som vilken som helst som gått åt en snäll domare o precis blivit godk.
Du sätter dig ju inte i en Folkracebil på Le mans o tror på vinst.

Jag går inte ut på plan med en utställningsschäfer o tror att man ska vinna VM.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Ska man snacka bra hundar ska man snacka bra hundar, inte den bästa av de man själv träffat. Det är meningslöst. Då skulle jag kunna säga att Aliides Focus är en bra beauceron ( det är ju den enda jag träffat).
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Ska man snacka bra hundar ska man snacka bra hundar, inte den bästa av de man själv träffat. Det är meningslöst. Då skulle jag kunna säga att Aliides Focus är en bra beauceron ( det är ju den enda jag träffat).

Det var ju det jag fråga efter så hon svara ju rätt men hon kunde lika gärna sagt inte träffat nån bra utställningshund om Rambo var den bästa hon träffat. för det är ju klart inte en bra hund på plan men säkert en trevlig sällskapshund.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Det var ju det jag fråga efter så hon svara ju rätt men hon kunde lika gärna sagt inte träffat nån bra utställningshund om Rambo var den bästa hon träffat. för det är ju klart inte en bra hund på plan men säkert en trevlig sällskapshund.

Typiskt mig att inte kunna hålla mig :D.

Jag svarade på din fråga som du så gärna ville. Jag svarad utefter MIN erfarenhet. Som jag skrev i något inlägg tidigare så har jag inte varit på en massa utsällningar eller bruksprov och har därför inga andra att komma med.

Nu skulle vi komma med en utställningshund som vi tyckte var bra och en brukshund som vi tyckte var bra. Att utställninsghunden skulle vara bra brukshund trodde jag inte du menade. Jag förstod det som att vi skulle komma på två bra individer från varje "gren".

Jadzia: Läs gärna innan du kommenterar så är du snäll.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Okej då hade ju inte jag tagit Äskar för han är ju ingen utställningshund men de linjerna blandat med 50/50 bruks/utställning

mena två som var bra på bruks men av olika härstamning en från brukshållet en från Utställning men som delade samma intresse o då bruks.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Det är lungt men roligt o se vad vi tycker är bra hundar.

Jag vet aliide o jag delar långt ifrån samma hundar ex.
förmodligen inte så många här som delar de hundarna en annan älskar.

Ja det är kul. Jag tror det beror mycket på vilken nivå man själv är på också. Jag har ju inte samma krav som dig t.ex. Du har ett annat behov eftersom du sysslar med något annat.

Men självklart vill vi ha friska och sunda hundar allihopa.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Jag läste och om du nu inte träffat någon bra hund hade du enkelt kunnat svara det, inte rabblat upp någon halvdan, som förvisso kanske var den bäste du träffat. Det är ingen mening att föra en rasvis diskussion då.
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Räcker det med bara hög korning? :angel: Då har jag hittat en som jag tror är utst.linjer, men jag vet inte ;)
 
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Du bestämmer väl endå inte vad jag ska svara. PIRU envisades med att jag skulle säga någon hund som jag träffat som jag tyckte var bra och ett svar fick han trots att jag först inte tänkt svara.

Så du menar för att jag inte "känner" någon SM vinnare i utställning så ska jag inte kunna vara med i en diskution? Löjligt att ens skriva en sån sak.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 683
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 384
Senast: Troll
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 409
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 529
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp