Sällskapshundras?

Sv: Sällskapshundras?

Varför inte intresserad av staffen? :) Ynk som hänger på mig och Ilo, är lätt att ha att göra med, kräver knappt något men har inga problem att hänga med när vi tränar. Ingen pälsvård. Mjuk och lättlärd.

klart du ska kika på petit brabanconer! "vågade" inte tipsa om dem iom deras storlek, men de är verkligen underbara att ha och göra med :)

Helt OT med min reaktion när jag googlade på rasen va..

:eek:...:confused:...:rofl::rofl:...:D

Till TS:
Håller med övriga om att Staffen är en supertrevlig hund, lättlärd, kräver inte mycket och håller sej nästan alltid till ägaren..

Mvh Domino_s

Hör av dig när det är dags! Älskar att propagera "griffoner till folket" :D

Även om staffen inte är särskilt stor, så tycker jag att den ändå drar iväg storleksmässigt.

Laa: Jajamän, jag hojtar till, men jag gissar att det blir runt den 31/1-1/2 nångång :)

KL

På tal om Staffe! Jag och min sambo är intresserade av en sådan. Undrar vad ni tror den skulle tycka om att bo hos oss?

Bor på egen gård med hästar, en hund och en katt. Har inga barn men barn finns i varierande ålder i släkten. Vi arbetar båda två men jag endast 52 %.

Jag har haft en berner sennen, jämthund och våran nuvarande hund, blandning Rottweiler/dalmatiner/leonberger. Sambon har erfarenhet av jämthund, gråhund och under uppväxten långhårig schäfer.

Vi gillar att vara ute mycket och gå i skogen. På sommaren brukar jag gå efter olika vandringsleder eller upptäcka nya stigar i skogen. Är tänkt att nästa hund ska få följa med på ridturer om den tycker det är roligt.

Är inte intresserad av att tävla men vill gå lydnadskurs då jag tycker det är viktigt att hunden är lydig. Vår nuvarande hund går t.ex alltid lös och lämnar inte gården om han ligger ute. Vill att det ska vara så även med nästa!

Vad tror ni?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 603
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 296
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 597
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 292
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka