Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här hade jag i matlåda häromdagen, så jäkla god! La till tärnad tofu också för att få lite mer protein.Behöver tips på sallader som funkar som matlåda, ska gärna kunna förberedas i alla fall lite innan (mindre prep på morgonen innan jobb) och gärna vara vegetarisk! Ska förvaras i kylskåp
Jag tycker generellt att sallader funkar bättre om man inte lägger ihop grönsakerna/annat som kan vätska för tidigt. Går ju att preppa ändå, bara ha flera mindre burkar i kylen.
Man kan också bara ta en hög burk med lock, lägga dressingen i botten sen på med grönsaker, sen sallad och högst upp nötter/frön. Innan man äter vänder man burken upp och ned några gånger så att allt blandas. Ät ur burken eller häll ut på tallrikEkar detta! En burk med torra ingredienser, en med blöta och en pytteliten med dressing. I nödfall kan man spara en burk och hälla dressingen över de blöta ingredienserna. Genom att inte blanda blött och torrt så upplever jag att de flesta sallader går att preppa åtminstone ett par dagar i förväg.
Smart!Man kan också bara ta en hög burk med lock, lägga dressingen i botten sen på med grönsaker, sen sallad och högst upp nötter/frön. Innan man äter vänder man burken upp och ned några gånger så att allt blandas. Ät ur burken eller häll ut på tallrik
Såg det på TikTokSmart!
Igårkväll gjorde jag denna till dagens lunch och åt med rhode island dressing. Jag tycker man kan blanda det mesta baserat på vad man har hemma.Behöver tips på sallader som funkar som matlåda, ska gärna kunna förberedas i alla fall lite innan (mindre prep på morgonen innan jobb) och gärna vara vegetarisk! Ska förvaras i kylskåp
Det låter ju fantastiskt, men blir det verkligen inte klibbigt? Jag tycker skivad paprika och gurka har en icke-klibbarhet på typ ett dygn i kylen. Morot kanske tre dagar. Majs lite beroende på....Vi (=min man och jag) gör alltid ca 10 burkar salad-in-a-jar pa helgen och har till lunch hela veckan. Preptid ca en timme, sedan bara att ta ur kylen.
Harda grönsaker i botten (morot, kalrabbi och dylikt), sedan blomkal, broccoli, majs, bönor eller linser. Pa toppen "mjuka" grönsaker (svamp, gurka...) och toppar med sallad. De haller lätt en arbetsvecka i kylskap.
Det låter ju fantastiskt, men blir det verkligen inte klibbigt? Jag tycker skivad paprika och gurka har en icke-klibbarhet på typ ett dygn i kylen. Morot kanske tre dagar. Majs lite beroende på....
Inte klibbigt. Viktigt är att fylla burken ordentligt sa att det inte blir sa mycket luft i. Jag ska se om jag hittar nagon bild.
Såg också den tiktoken (eller en liknande iaf ) och tänkte "Men ååh så smart, det måste jag komma ihåg!".Såg det på TikTok
Pastasallad!Behöver tips på sallader som funkar som matlåda, ska gärna kunna förberedas i alla fall lite innan (mindre prep på morgonen innan jobb) och gärna vara vegetarisk! Ska förvaras i kylskåp