Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 547
Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig ännu mer på att svaret tydligen är att priset som står på hemsidan inte är det som gäller utan det som står i bekräftelsen de påstår sig att skickat ut. Dessutom tillägger det att de är ju väldigt billigt ändå. Men för sjutton, det var väl inte poängen.
Dags att byta leverantör?

Lyssnade på en radiokanal på vägen in till jobbet och det handlade om människor som hade hört av sig och berättat om hur de kommit över sina rädslor eller gjort saker som de var skräckslagna inför. Radioprataren läste upp ett mail från en tjej som trots att hon aldrig vågat bada i sjöar eller hav pga. rädsla för fiskar tagit dykcertifikat.
"Åh, så bra av henne att hon lyckades ÖVERRUMPLA sin rädsla!" :arghh:

Jag kommer att få allergiska utslag snart pga alla som använder fel ord och säger "Det spelar väl ingen roll, du förstod ju vad jag menade!" :eek: :rage:

Jag inser dock att jag måste jobba på att inte störa mig på språkets förfall så mycket som jag gör, för min egen hälsas skull. ;)

I morse hörde jag på P3-nyheterna att "det var en dyr böter".

Gah, vadå dyr? Var den till salu?
Och en böter?!? BOT heter det!

Och ja, jag förstod vad de menade, blev ändå orimligt irriterad.

Jag köpte nya glasögon, jättedyra eftersom jag behöver progressiva (...) glas mm. Ser som en hök i dem ... men håret fastnar i gångjärnen!!! Jag sliter nog loss 10 strån om dagen och har ingen lejonman direkt så jag har inte råd att tappa dem dag ut och dag in!!! Men tror knappast optikern ger mig nya bågar av den anledningen..... Min man säger att jag ska sätta tejp över gångjärnen. Visst, jättesnyggt...!

Jag stör mig på folk som inte kan parkera I sin p-ruta. Passerade en igår som trodde sig köra buss eller liknande så bakänden stack ut i vägen medan framdelen bara var halvvägs in i rutan... Försökte länka bild, men jag lyckades inte.

Stör mig ännu mer på att svaret tydligen är att priset som står på hemsidan inte är det som gäller utan det som står i bekräftelsen de påstår sig att skickat ut. Dessutom tillägger det att de är ju väldigt billigt ändå. Men för sjutton, det var väl inte poängen.

Fy faan alltså! Jag har också beställt den där boxen, men med leverans i slutet på februari. Det står i deras annonser på FB att det är 79 kr för frakt.

Fy faan alltså! Jag har också beställt den där boxen, men med leverans i slutet på februari. Det står i deras annonser på FB att det är 79 kr för frakt.
Ja, klickade också in mig på en annons som dök upp men tydligen är det en kampanj de haft men inte har längre fast priset står flera gånger när man skriver in sin adress m.m. Det man ska göra enligt den förnumstiga tanten var att alltid kolla bekräftelsemejlet där de tydligen ska stå rätt pris och det är priset som gäller, man kan inte alls lita på priset på deras hemsida/Facebook m.m. Blir värsta rättshaveristen när det gäller sånt här så nu har jag betalt 79 kr. :angel:

Ja, klickade också in mig på en annons som dök upp men tydligen är det en kampanj de haft men inte har längre fast priset står flera gånger när man skriver in sin adress m.m. Det man ska göra enligt den förnumstiga tanten var att alltid kolla bekräftelsemejlet där de tydligen ska stå rätt pris och det är priset som gäller, man kan inte alls lita på priset på deras hemsida/Facebook m.m. Blir värsta rättshaveristen när det gäller sånt här så nu har jag betalt 79 kr. :angel:

I mitt bekräftelse mail står det 79kr.

Jag stör mig på folk som tycker att Fifty shades of Grey är storartat. Kittlande och spännande och väcker fantasin - kräääksmiley. Fyfan, övergrepp och våldtäkter legaliserade av ett par miljarder dollar. Sätt in skiten i ett annat kontext, gör honom till whitetrash - är det så jävla gulligt då? VA VA?
så förbannat tråkig. inte det minsta intressant, bara tråkig och sövande :turd:

Stör mig på en kollega som tror att han alltid går först och ville att jag skulle hjälpa honom att lyfta ihop två pallar, när jag precis fått tag på trucken och han varit på magasinet längre än mig och kunde lätt frågat den andre trucken (som egentligen inte får lossa med truck, då chefen säger att lastbilar utan släp ska backas ner i gropen och lossas bakifrån ej från sidan) eller så kunde han tagit trucken innan jag fick tag på den, nä då ska han försöka att jag ska hjälpa honom, jag sa nej då jag hade massa pallar som skulle av från mitt ekipage och klockan tickade, hade inte lust att jobba övertid idag (må va snällare när det är varmare ute och jag inte fryser).

Tur var det väl att jag valde att inte hjälpa, pallarna krånglade och det var ett jäkla meckande att få av dom, sen hittade jag två fraktsedlar jag råkat missa, gick in med dom till kontoret, springer på samma kollega som ville ha hjälp igen som säger "där är du ju" jag är inte imponerad och säger att ja inte hinner prata nu, lämnande fraktsedlarna och gick ut, han följde efter och var på mig igen, jag sa till honom att lämna mig ifred då jag inte ville prata med någon just då.

Fortsatte lossa, sen efter en stund kommer han igen och jag säger igen att jag vill bli lämnad ifred, då säger han nått om en fraktsedeln, som jag för övrigt lämnade in helt ovetandes att han skulle ha den, mitt framför näsan på honom....

Stör mig som tusan just nu på honom, han ska alltid va i centrum och vi pratar i telefonen väldigt mycket och skulle någon annan ringa, som jag inte pratat med och jag tar det samtalet istället (fast vi pratat i 4-8 timmar i sträck) kan han bli lite kinkig... alltså palla, jag har ju fler som vill prata med mig.... och jag kan inte rå för att den jag helst vill prata med inte kan prata så länge åt gången...

Hjälper väl inte att han är en besserwisser med och är jääääkligt nyfiken och ska försöka luska reda på allt, som när jag skulle in och opereras då skulle han ha reda på vad ja opererade, näää jag vill inte berätta... har sagt ifrån några gånger, men det glöms bort efter några dar.....

stör mig orimligt mycket på det just nu..... :banghead: :banghead: :banghead:

The Killing. SOM jag stör mig på The Killing.
OBS Spoiler
Första säsongen: Jättebra. Helt klart att han är mördaren. Bra sista avsnitt - tills de sista minutrarna. Neeeej men självklart finns det nån jävla avancerad förklaring till att han INTE är mördaren, så man kan köra en säsong till. känns trögt och oengagerande men visst, jag är inte den som är den.

Vad bjuder då säsong två på? Jävla misär, det är vad det bjuder på. Döda flickans familj splittras, elände och elände. Stackars pappan. Kinnaman är på väg att börja knarka igen. Linden är om möjligt en ännu sämre morsa. Stackaren som inte är mördaren kan inte gå.

Ingenting blir liksom bra. Och här sitter jag och tycker synd om alla. Varför måste poliser alltid vara alkisar eller må jättedåligt på andra sätt i såna här serier? Jag fattar inte det. Jag kan inte oroa mig för ALLA i en serie, de får liksom lägga oro-fokuset på några särskilda så man kan få slappna av nån gång.

Mvh
blir för engagerad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 750
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka