Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 544
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på folk som tycker att Fifty shades of Grey är storartat. Kittlande och spännande och väcker fantasin - kräääksmiley. Fyfan, övergrepp och våldtäkter legaliserade av ett par miljarder dollar. Sätt in skiten i ett annat kontext, gör honom till whitetrash - är det så jävla gulligt då? VA VA?
Jag stör mig på att någon lämnat böckerna hemma hos mig. Nu ser det ut som om jag läser dem för att jag inte kommer ihåg vem det var och inte kan slänga dem (de ligger framme så vederbörande inte ska glömma dem nästa gång denne kommer på besök).

Alla dessa "Tack för insläpp" inlägg på FB :rage:!!

WHY :arghh:!!!??

ernst-kirchsteiger-citat-12.jpg

Bild för uppmärksamhet är faktiskt värre.

Folk som bromsar 20 meter innan ett trafikljus som är grönt, och där man klart och tydligt ser resten av korsningen som är tom = det kommer förmodligen inte slå om till rött så du får bromsa. Men det kanske hinner göra det om du ska bromsa hela jävla vägen fram istället för att bara åka :banghead:

Stör mig på några kollegor som bara pustar, stånkar och pratar om hur trötta de är och hur jobbig deras dag har varit och BLA BLA BLA! Allvarligt?! Blir du piggare av att gnälla om det i en halv dag?!

Så en sak till som stör mig inte ens orimligt åt något håll. Men en idiot är han

Silverbiälke - han har ett inlägg som i sig inte är så obegåvad som det brukar vara - det handlar om exponering av kroppar. MEN - han publicerar det på fäjsbok med rubriken: "Bara för att det är så enkelt att få igång feministdrevet...."

Varvid jag ifrågasätter rubriken och ordet feministdrevet.

Hens synnerligen obegåvade svar som visar med all önskvärd tydlighet att hans ordförståelse är jävligt liten

"för mig finns inte femin & maskulin i en debatt eftersom man då redan innan dialogen skapat två läger. därför kallar jag det för feministdrevet. dvs de som redan innan debatt satt sig på tvären i ett hörn och surat ihop innan man ens börjat bordlägga ämnet. bättre debattera som objektivt vuxet folk oavsett könstillhörighet"

Så varför rubricerar han det då så inihelvete korkat?

Dumme fan
Tack för den... Not :wtf::wtf:

Bordlägga - det är väl vad man gör när man skjuter på en punkt? Typ Styrelsen bordlägger punkt 13. Tack F för att drevet går nät frågan har bordlagts ett par millenium... Börja bordlägga frågan? Vi har inte ens sett den på dagordningen än! och vi väntar (och stör oss)

Jag stör mig på att jag beställt en Hundbox till hundarna som enbart skulle kosta frakten (79:-) men att jag ändå för en räkning på 99:- men saker händer så jag mejlar, utan att få svar, mejlar igen och påpekar bristen på svar och svaret blir i princip; Du har fått svar, titta så det inte hamnar i spamfiltret. Men jag har kollat där, skulle ni inte bara kunna skicka svaret igen istället för att berätta var jag kan leta efter det första svaret!

Jag stör mig på att jag beställt en Hundbox till hundarna som enbart skulle kosta frakten (79:-) men att jag ändå för en räkning på 99:- men saker händer så jag mejlar, utan att få svar, mejlar igen och påpekar bristen på svar och svaret blir i princip; Du har fått svar, titta så det inte hamnar i spamfiltret. Men jag har kollat där, skulle ni inte bara kunna skicka svaret igen istället för att berätta var jag kan leta efter det första svaret!
Stör mig ännu mer på att svaret tydligen är att priset som står på hemsidan inte är det som gäller utan det som står i bekräftelsen de påstår sig att skickat ut. Dessutom tillägger det att de är ju väldigt billigt ändå. Men för sjutton, det var väl inte poängen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 743
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka