Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 547
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mej på att min syster är hemma och kräks när vi ska åka buss till Stockholm om 28 minuter. Det går över, sa hon.
Och jag väntar på stationen. Tur att det inte är hon som har hand om biljetterna.

Säger du åktion? Uttalar du August som Ågust och augusti som ågusti också i så fall? Jag vet att man gjorde det förr, trodde det uttalet var borta.
Jag säger som det står. Auktion. Augusti. August beror ju på hur personen uttalar det själv. Om jag skulle möta någon August alltså, har aldrig gjort det.

Edit: var tvungen att prova säga augusti för mig själv och kom fram till att jag inte uttalar u:et eller gör det väldigt svagt.

Senast ändrad:
Jag stör mig INTE DET MINSTA på Hans Roslings fru! :bow:

oSOEEVN.jpg

(från DN)

Jag irriterar mig orimligt på kollegan som dricker av kaffemjölken till sin lunch!
Gah. Vi köper mjölk till dem som vill ha mjölk i kaffet - och så häller hon upp stora IKEA-glas med mjölk som måltidsdryck.
SÅ GÖR MAN INTE! Basta :rage:

Kaffemjölken tas slut på nolltid och jag får inget kaffe!

Och så stör jag mig på att jag skriver mjälk och måste gå tillbaka och rätta det till mjölk :banghead:
Men du sa väl till?:mad:

Jag stör mig på att jag blev väckt av en engelsktalande (med brytning) som talade om för mig att Windows hade fått rapport om att jag hade problem med min dator :devil:. Men jag har ingen dator sa jag , andra gången lade hon på . Jag har inga som helst problem med min dator. Synd att hon lade på för jag hade mycket mer att säga:rage:

Ser att nya numret av Galago skickats ut och folk har fått det igår. Här fanns minsann ingen Galago väntande när posten kommit och nu blir det ju helg! :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 756
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka