Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 544
Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu så stör jag mig på att folk ska till Ullared och shoppa. Jag är rätt säker på att det är till GeKås de ska, uttrycket "Ska till Ullared" stör mig något så infernaliskt och det är helt jävla orimligt

Ännu värre med grejer som är "köpt på Ullared" :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Lyssnade på en radiokanal på vägen in till jobbet och det handlade om människor som hade hört av sig och berättat om hur de kommit över sina rädslor eller gjort saker som de var skräckslagna inför. Radioprataren läste upp ett mail från en tjej som trots att hon aldrig vågat bada i sjöar eller hav pga. rädsla för fiskar tagit dykcertifikat.
"Åh, så bra av henne att hon lyckades ÖVERRUMPLA sin rädsla!" :arghh:

Jag kommer att få allergiska utslag snart pga alla som använder fel ord och säger "Det spelar väl ingen roll, du förstod ju vad jag menade!" :eek: :rage:

Jag inser dock att jag måste jobba på att inte störa mig på språkets förfall så mycket som jag gör, för min egen hälsas skull. ;)

Jag stör mig på folk som tycker att Fifty shades of Grey är storartat. Kittlande och spännande och väcker fantasin - kräääksmiley. Fyfan, övergrepp och våldtäkter legaliserade av ett par miljarder dollar. Sätt in skiten i ett annat kontext, gör honom till whitetrash - är det så jävla gulligt då? VA VA?

Nu stör jag mig på hästannonser där priset inte står med. Både köpes och säljes. Hur jävla svårt kan det vara?

Om jag vet folk som letar/säljer i en viss prisklass så kan jag hjälpa till att koppla ihop annonsör/spekulant om jag vet den JÄVLA PRISKLASSEN.

jag HATAR när annonsören svarar: PM på frågan om prisklass.

Och sen så stör jag mig på folk som tror att de får en 5-8 åring som är med i utbildningen, frisk och gärna röntgad överallt (på säljarens bekostnad förstås) för MAX 100 tusen.

Eller seriösa uppfödare som hjälper vän att leta frisk SWB-unghäst med stam och kapacitet för högre klasser. Prisklass 45 jävla sketna tusen. Då kan dom sälja sina egna uppfödningar för den skitsumman kan jag tycka

Så en sak till som stör mig inte ens orimligt åt något håll. Men en idiot är han

Silverbiälke - han har ett inlägg som i sig inte är så obegåvad som det brukar vara - det handlar om exponering av kroppar. MEN - han publicerar det på fäjsbok med rubriken: "Bara för att det är så enkelt att få igång feministdrevet...."

Varvid jag ifrågasätter rubriken och ordet feministdrevet.

Hens synnerligen obegåvade svar som visar med all önskvärd tydlighet att hans ordförståelse är jävligt liten

"för mig finns inte femin & maskulin i en debatt eftersom man då redan innan dialogen skapat två läger. därför kallar jag det för feministdrevet. dvs de som redan innan debatt satt sig på tvären i ett hörn och surat ihop innan man ens börjat bordlägga ämnet. bättre debattera som objektivt vuxet folk oavsett könstillhörighet"

Så varför rubricerar han det då så inihelvete korkat?

Dumme fan

Så en sak till som stör mig inte ens orimligt åt något håll. Men en idiot är han

Silverbiälke - han har ett inlägg som i sig inte är så obegåvad som det brukar vara - det handlar om exponering av kroppar. MEN - han publicerar det på fäjsbok med rubriken: "Bara för att det är så enkelt att få igång feministdrevet...."

Varvid jag ifrågasätter rubriken och ordet feministdrevet.

Hens synnerligen obegåvade svar som visar med all önskvärd tydlighet att hans ordförståelse är jävligt liten

"för mig finns inte femin & maskulin i en debatt eftersom man då redan innan dialogen skapat två läger. därför kallar jag det för feministdrevet. dvs de som redan innan debatt satt sig på tvären i ett hörn och surat ihop innan man ens börjat bordlägga ämnet. bättre debattera som objektivt vuxet folk oavsett könstillhörighet"

Så varför rubricerar han det då så inihelvete korkat?

Dumme fan
Vem är det? :confused:

På tal om att sura ihop i ett hörn :D

En eller snarare två personer som bloggar hästbloggeri och nån enstaka gång har rätt bra inlägg. Jag läser sporadiskt när det kommer i mitt fejsboksflöde
Jag håller med om "någon enstaka gång". Fenomenet är oerhört hyllat i mitt flöde men jag tycker oftast att det är oerhört inskränkt och trångsynt. Så att det inte ens är kul. Och garderar sig mot att bli oemotsagd genom att idiotförklara alla som kan tänkas göra det redan på förhand.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 742
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka