Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 544
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag inte kan koncenterar mig på upsatsen jag behöver skriva. Bara 1000 ord, men ack så svårt när ALLT ANNAT är mer intressant. Även städning....

Det är verkligen helt ofattbart hur sådana här personer ens kan ha hamnat i stallmiljöer. De verkar ju inte ens gilla djuren vi håller på med?!.. Det är så himla trist att sånt här ens ska behöva hända.. Ännu värre är det ju också att många, precis som min och din (fd) kollega, gör det när de tror att ingen ser/eller iaf inte "fel" personer ser..

Jag hade stoppat upp raspen någonstans på honom. Fy f-n.

Eller hur, detta var 2009 och jag kan inte sluta klandra mig själv. Jag stod med en hingst på gången och han blev så rädd att han slet så att det bara knakade i kättingarna och jag var tvungen att se till att han inte kom lös eller skadade sig innan jag vågade lämna honom. När jag tittade till henne sedan i boxen stod hon bara och skakade.

När min mor var ung var hon också med om en incident där en häst slet sig på travbanans stallbacke, skenade genom stallgrindarna och blev till slut påkörd av ett tåg och svårt skadad - när veterinären kom ut för att avsluta hästens lidande var han märkbart berusad och processen blev inte lika snabb som man hade önskat. Min mor har flera gånger sagt att 'om jag bara hade släppt hingsten jag hade i grimskaftet . . . ' Det här måste ha varit i början av 1980-talet. Om det fortfarande finns med henne vill jag inte veta hur länge jag kommer känna mig skyldig.

Vi är nog båda förenade i ett 'om jag bara hade släppt hingsten'. :cry:

Halkbanan var, iaf när jag gjorde den för ca 12 år sen, skitkul!! Peppa till lite så ska du se att det blir roligt :)
Jo det var det! Men jag hade lika gärna kunnat kliva upp för att ta emot 50 miljarder kronor, jag hade ändå varit skitsur över att behöva kliva upp tidigt :p

Kollar recensioner på nätet och får lite lätt hjärnblödning. Jag ser ett par människor skriva att produkten "kostar mycket, vilket drar ner på omdömet", för att i näst mening skriva att den är "värd varenda krona". De hyllar alltså produkten till skyarna, men ger den endast 4 av 5 stjärnor för att den är dyr, men den är värd varenda krona?

:banghead:

ARGH! :arghh:

Jag stör mig orimligt eller rimligt mycket på att jag får "ring mig" som svar på ett mail där jag ställer en rak fråga - ett enkelt mail med en kort informationsfras i, som jag undrar om den stämmer eller inte.

Då vill jag ha Ja eller Nej som svar, eller kanske åtminstone "det beror på, ring mig". Men inte bara "ring mig!" Jag skriver ju för att jag vill ha det verifierat/bekräftat i skrift, annars hade jag ju ringt från början. :rage:

Jag stör mig på folk som inte kan hålla isär straffrättsliga och civilrättsliga processer. Om man stämmer någon i en civilrättslig process så kan man åka på att betala motpartens rättegångskostnader alldeles oavsett vem motparten är, i detta fall en dömd mördare. Det är INTE orättvist att den som förlorar får betala, även om den som vinner tidigare dömts för brott.

Jag stör mig på folk som inte kan hålla isär straffrättsliga och civilrättsliga processer. Om man stämmer någon så kan man åka på att betala motpartens rättegångskostnader alldeles oavsett vem motparten är (i detta fall en dömd mördare). Det är INTE orättvist att den som förlorar får betala. Punkt.
Jag stör mig på samma sak. Och på alla som skriver om det här på Facebook och anser att hela rättsystemet fallerat, baserat på just det här fallet.

Jag inser det fullkomligt orimliga i att störa mig på pannans placering i huset (var ska den stå om inte i pannrummet liksom?) men att vakna av att den larmar och ljudet går som med megafon in i min bunker via betongväggen är inte jättekul. Halv fem, fem, halv sex, sex, kvart i sju, halv åtta och åtta. Speciellt när jag somnade halv tre. :arghh::arghh:

Just nu så stör jag mig på att folk ska till Ullared och shoppa. Jag är rätt säker på att det är till GeKås de ska, uttrycket "Ska till Ullared" stör mig något så infernaliskt och det är helt jävla orimligt

Jag stör mig på samma sak. Och på alla som skriver om det här på Facebook och anser att hela rättsystemet fallerat, baserat på just det här fallet.

Ungefär så, ja.

Nu är jag inte så insatt i det civilrättsliga målet, men jag kan inte låta bli att undra om det funnits ett ombud med i bilden på kärandens sida och i så fall om och hur hen uppmuntrat den här processen. Det känns onekligen som ett långskott att försöka få mer skadestånd på det här viset.

Jag upptäckte att jag blockat någon på FB, och jag har ingen aning om vet det är eller varför jag blockat personen i fråga. Asstörigt! :arghh:

Just nu så stör jag mig på att folk ska till Ullared och shoppa. Jag är rätt säker på att det är till GeKås de ska, uttrycket "Ska till Ullared" stör mig något så infernaliskt och det är helt jävla orimligt
Fast gekås ligger ju i Ullared, och det kanske inte bara är det stora varuhuset det ska till ;)

Jag stör mig orimligt, och jag är fullt medveten om hur orimligt det är på att tvätta. Jag avskyr verkligen tvätt och sedan blir all tvätten liggande i blåa IKEA påsar tills det blir dags att tvätta igen, alt den är så skrynklig att jag måste tvätta om. :arghh:

Just nu stör jag mig orimligt mycket på min arbetsgivare som så uppenbart blir kinkig för att man är sjuk, ja men ursäkta mig för att jag febrar sönder och knappt kan stå på benen.

Passiv-aggressiva lappar i tvättstugan från två pedantiska kärringar (kvinnor eftersom de skrev under med sina namn och i det här sammanhanget mer ett mindset än kön) med en liten lista om vad Du Som Använder Tvättstugan Ska Göra. Jo naturligtvis ska alla hjälpa till att hålla snyggt men det sitter redan en lapp från hyresvärden om just det, men naturligtvis måste man noggrant tvätta bakom gummilisten på tvättmaskinen och inuti fläkten i torkrummet - som jag inte har en aning om hur man öppnar och vågar inte göra det heller. Gaaah! :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 742
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka