MEN FÖR HELVETE, varför är mänskligheten så jävla girig?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Girig?MEN FÖR HELVETE, varför är mänskligheten så jävla girig?!
Girig?
Lyssnade på radion imorses på väg till jobbet så overkligt. så obehagligt det känns inte som om det är på riktigt, får inte in det i mitt huvud att det verkligen händer
Nyhetskanalerna pratar iaf bara om Ukraina och hur bomblarmen tjuter där just nu. Radio,tv osv.Har scrollat mitt FB-flöde i tio minuter och ser inte ett ord om Ukraina. Inte från vänner, inte från sidor, inte från företag, organisationer eller myndigheter. Det vore intressant att veta om det beror på att FB inte presenterar Ukraina-relaterade poster i mitt flöde eller på att de jag interagerar med helt enkelt inte är engagerade i ämnet.
Det första jag såg när jag vaknade i morse var ett inlägg från en fb-vän som skrev att Ryssland invaderat Ukraina. Sedan såg jag fler, men de nämner inget land i sina inlägg utan skriver mer "Där kom nyheterna jag aldrig trodde skulle komma" eller liknande.Har scrollat mitt FB-flöde i tio minuter och ser inte ett ord om Ukraina. Inte från vänner, inte från sidor, inte från företag, organisationer eller myndigheter. Det vore intressant att veta om det beror på att FB inte presenterar Ukraina-relaterade poster i mitt flöde eller på att de jag interagerar med helt enkelt inte är engagerade i ämnet.
Samma här. Kollar alltid FB först när jag vaknar, stod ingenting alls där. Sen gick jag in på Aftonbladet och fick en chock..Har scrollat mitt FB-flöde i tio minuter och ser inte ett ord om Ukraina. Inte från vänner, inte från sidor, inte från företag, organisationer eller myndigheter. Det vore intressant att veta om det beror på att FB inte presenterar Ukraina-relaterade poster i mitt flöde eller på att de jag interagerar med helt enkelt inte är engagerade i ämnet.
Den frågan känns svår att ta ställning till. Jag har inte fått intryck att det föreligger någon direkt risk kring vare sig Litauen eller flygresor dit. Med det sagt är Litauen ett NATO-land inkilat mellan de facto-Ryssland på två sidor. Jag hade nog avvaktat med beslut till någon dag före resan, om möjligt.Jag har en resa till Litauen bokad nästa vecka. Är det bäst att stanna hemma? Läser att ryssarna går genom Belarus..
Jag ser en del från vänner, men jag är vän med ett par stycken från just ukraina.Har scrollat mitt FB-flöde i tio minuter och ser inte ett ord om Ukraina. Inte från vänner, inte från sidor, inte från företag, organisationer eller myndigheter. Det vore intressant att veta om det beror på att FB inte presenterar Ukraina-relaterade poster i mitt flöde eller på att de jag interagerar med helt enkelt inte är engagerade i ämnet.
Du kan räkna med att Vitryssland redan är ryskt, efter att Lukashenka tidigare imorse beordat sina styrkor att "uppgå och samarbeta" med den Ryska arméns invasion av Ukraina.Kan någon förklara varför Ryssland tycker att Ukraina ska vara deras? Och varför nu?
om de inte stoppas nu, vilket land står på tur?
Jag har inte fått någon uppfattning om hur starkt stödet för invasionen faktiskt är bland civila ryssar i gemen. Det har jag inte sett belysas.Kan någon förklara varför Ryssland tycker att Ukraina ska vara deras? Och varför nu?
om de inte stoppas nu, vilket land står på tur?
Var kan man se något om det? Jag har kollat igenom nyhetssidor i Sverige lite snabbt nu men inte sett det.Du kan räkna med att Vitryssland redan är ryskt, efter att Lukashenka tidigare imorse beordat sina styrkor att "uppgå och samarbeta" med den Ryska arméns invasion av Ukraina.
"The President of Belarus gave orders to his army to integrate and cooperate with the Russian army in the invasion of Ukraine"
Det är ju som nämnts tidigare Putins plan B vi ser - plan A var att västvärlden skulle sprittras (minns Putins brev till 50 länder där han förväntade sig 50 olika svar) av Ryssarnas ultimatum (med gastörstiga Tyskland i spetsen), och helt enkelt acceptera att Ryssland byter regering i Kiev.Tidpunkten tror jag handlar mycket om att förutsättningarna framstått som goda just nu - inte minst med ett svagt och splittrat USA.