Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
stadsbon får fundera ut ett bra sätt att bunkra ström (och hantverkare).

Vi andra väntar med spänning (pun intended) på resultatet; blir det nåt man kan ta efter..?

Då slipper jag undan. All el ingår i hyran och några hantverkare tror jag inte hyresvärden har tänkt bjuda in heller. Möjligtvis för de eventuella solcellerna, men tror inte det är aktuellt nu ändå.

Då slipper jag undan. All el ingår i hyran och några hantverkare tror jag inte hyresvärden har tänkt bjuda in heller. Möjligtvis för de eventuella solcellerna, men tror inte det är aktuellt nu ändå.
För tio år se'n var Ukraina världens tredje största spannmålsleverantör. Vet inte hur de ligger till nu, men smeknamnet "Europas Kornbod" är inte helt taget ur luften.
Så eventuellt kan en haltad verksamhet i deras jordbruk på sikt ha en effekt på brödpriset.

För tio år se'n var Ukraina världens tredje största spannmålsleverantör. Vet inte hur de ligger till nu, men smeknamnet "Europas Kornbod" är inte helt taget ur luften.
Så eventuellt kan en haltad verksamhet i deras jordbruk på sikt ha en effekt på brödpriset.

Bränslepriset, kan det drabbas negativt? Även om väl oljan inte kommer från det hållet. Annat som inte direkt kommer från Ryssland, kan det påverkas?

Min amatörmässiga analys är att vi kan förvänta oss högre priser på livsmedel och bränsle, el etc om det blir krig i Europa.

Tror inte vi kan tänka "detta påverkar inte oss" om krig bryter ut på vår kontinent.

Många ukrainska gästarbetare arbetar dessutom i andra länder, framförallt inom jordbruket. Utan denna arbetskraft lär vi få problem.

För mig känns det som det bara är timmar kvar tills Putin beordrar sina trupper att gå in i Ukriana. Min man tror inte det blir något, andra jag talar med hävdar att Putin bara vill skrämmas. Jag är förvånad, för jag är vanligen inte en person som hetsar upp mig, eller oroas, i onödan.

Funderar på varför jag blir så påverkad av detta.

Så, nu har Ryssland "erkänt" utbrytarstaterna, så antar att imorgon eller så kommer de att gå in med trupp för att "försvara" dessas "suveränitet".

2022.02.21 - 22:19

РИА Новости
RIA Novosti
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ria_Novosti

Путин поручил Минобороны обеспечить поддержание мира в ДНР и ЛНР российскими вооруженными силами
Putin ordered Russian armed forces to help Occupation authorities in parts of Donetsk and Luhansk regions.
https://t.me/rian_ru/147088

Det är tur att vi går mot varmare tider, ett hus uppvärmt med gas känns just nu inte så stabilt. Med solcellerna klarar vi som tur är att värma varmvattnet.

Jag har inte varit orolig tidigare men börjar bli det nu. Lider med befolkningen i Ukraina, kan inte ens föreställa mig deras oro.

Det här är ur ett psykologiskt perspektiv lite intressant:

FMR6aJFXIAQJNpK.jpeg

Putin erkänner numera alltså två utbrytarrepubliker från ett land han inte längre vill erkänna.
Det här gör ont i huvudet i flera nivåer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
226
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 620
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat