Lite bilder på några av mina hoyor. Jag har blivit hoyabiten, de är himla enkla och tåliga samt att det är så roligt när de blommar.
Min äldsta Carnosa blommar äntligen med tre stänglar, och dess syskon har två på gång.
Sen skaffade jag mig denna splashiga Publicalyx Pink Silver som jag hoppas kommer blomma i år, men jag ser inga stänglar just nu. Hon är jordig på bladen efter omplanteringen, det är inte ohyra. Såg att det såg skumt ut nu på stor bild.
Bläckfisken, H. Lobbii. Jag tror det är den med rosa blommor, men jag vet inte. Min planta mådde inte så bra ett tag pga. att jag övervattnade, så hon har inte blommat ännu.
H. Australis "Lisa", även denna höll jag på att vattna ihjäl så nu bor hon i orkidébark och mår mycket bättre.
H. Krohniana splash, som jag inte tycker är särskilt splashig.
Min lilla H. Fitchii.
H. Bhutanica med sina just nu lite olikfärgade blad. Denna har äntligen tillväxt igen efter flytt till bark och lite Algomin-näring.
H. Sunrise som inte är särskilt röd, jag får flytta den till ett nytt fönster. Ignorera peruken på staffliet i bakgrunden
Nya småplantor, den storbladiga H. Latifolia "Snow Queen" och den mindre H. Crassipetiolata splash.
Min lilla H. Lacunosa Royal Flush som blommat. Denna blir riktigt häftig om den får mycket ljus/sol.
Och så mitt mini-växthus för sticklingar. Från vänster: H. Sigillatis, i glaset stora H. Erythrina NS07-097 och lilla H. sp NS12-323 (så kallad Microdwarf), och till höger H. Lacunosa Snow Caps.
Mitt XL-miniväxthus, överst från vänter: H. Heuschkeliana variegata, den med lila blad är H. Caudata, söta H. Curtisii jag vattnade till döds men hann ta en stickling av i våras, sist H. sp. Borneo Gunung Gading med sitt läckra blad.
På mittenraden har vi H. Lacunosa Royal Flush igen och till höger en Krohniana silver.
Underst till vänster en H. Danumensis ssp. Danumensis, och en H. Latifolia albo marginata (yttervariegerad).
I plastbyttan är det små sticklingar som rotats i perlit och vatten. En H. Carnosa Wilbur Graves, en H. Lacunosa Laos, en H. Lacunosa Langkawi Island, och det minsta skottet är H. Okänd då jag fick den som bonus. Misstänker Krohniana men den är för liten för att vara säker.