Rumsväxter 2

Mina garderobsblommor skjuter tydligen nya skott. Jag gillar dom inte så har inte riktigt skött om dom tänkte dom kanske dör :angel:

Såg idag flertalet helt nya "stammar" på nån dm höga och bladen börjar utvecklas.
Va fan liksom, jag vill ju ha plats för andra blommor. :D

Jag har varit ner till Skåne på lite minisemester i veckan och ehm... Man kan ju inte åka bort utan att shoppa växter heller?! :D

Såg att Trädgårdspaletten lagt upp video där man kunde skymta vad som såg ut att kunna vara Anthurium pallidiflorum i bakgrunden, som är en stor wishlistplant för mig. Skulle dit oavsett och well... Det var A wendlingeri jag sett tyvärr - förvisso också en wishlistplant, men en jag hunnit skaffa redan :laugh: Men jag fick hem lite annat! Adenium obesum, Euphorbia obesa, Anthurium vittarifolium och den här godingen, Anthurium balaoanum :love:

Screenshot_20250203_003321_Instagram.webp

Hoppas hoppas hoppas att den ska trivas här hemma, den har så fina blad så det känns som att luften kan bli för torr. Men testar man inte får man inte veta! :D

Jag har varit ner till Skåne på lite minisemester i veckan och ehm... Man kan ju inte åka bort utan att shoppa växter heller?! :D

Såg att Trädgårdspaletten lagt upp video där man kunde skymta vad som såg ut att kunna vara Anthurium pallidiflorum i bakgrunden, som är en stor wishlistplant för mig. Skulle dit oavsett och well... Det var A wendlingeri jag sett tyvärr - förvisso också en wishlistplant, men en jag hunnit skaffa redan :laugh: Men jag fick hem lite annat! Adenium obesum, Euphorbia obesa, Anthurium vittarifolium och den här godingen, Anthurium balaoanum :love:

Visa bifogad fil 161789

Hoppas hoppas hoppas att den ska trivas här hemma, den har så fina blad så det känns som att luften kan bli för torr. Men testar man inte får man inte veta! :D
Hur har jag kunnat missa det stället? 😅😂

Mina garderobsblommor skjuter tydligen nya skott. Jag gillar dom inte så har inte riktigt skött om dom tänkte dom kanske dör :angel:

Såg idag flertalet helt nya "stammar" på nån dm höga och bladen börjar utvecklas.
Va fan liksom, jag vill ju ha plats för andra blommor. :D
Så gör mina också. Jag hade en jag trodde var död så jag ställde undan krukan men tömde den inte. Efter någon månad växte det upp ett nytt skott. Jag hade ju inte ens vattnat.

Nu ska en ta fram pelargonerna läste jag 🙂
Har bara en o får se om den kommer överleva.. den ser ganska död ut.

Men jag tog fram mina två oxalis o vaskade ur knölarna (som nu ser ut som rävsvansar?) La dem i ny jord o vattnade lite 🙂
Får se om de vaknar iaf

Min habenaria medusa tittade upp från sin vintervila igår och fick ny kruka och moss/barkmix idag. Den har stått utan vatten hela vintern så hoppas att fuktig mossa är vad den vill ha nu, men är glad att den överlevt så här långt iaf :)

20250223_133911.webp

Tänkte besöka en stor orkidéshow om några veckor och ser väldigt mycket fram emot det!

Också orolig för var jag ska få plats med alla växter jag helt säkert kommer att köpa - det är redan fullt med orkidéer överallt 🙈 😅 😇

Och jag antar att jag beställt 10 växter nu eller nåt för jag fick en bonus :) En juvelorkidé, Anoectochilus roxburgii 'Firebird' variegata. Jag pratade med sambon senast igår om att göra i ordning mitt ena miniväxthus till just juvelorkidéer och kinkiga begonior så det var ett trevligt sammanträffande, får se om jag håller liv i den bara :D

Screenshot_20250226_154406_Instagram.webp

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 287
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 748
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 445
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 636
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka