Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur har jag kunnat missa det stället?Jag har varit ner till Skåne på lite minisemester i veckan och ehm... Man kan ju inte åka bort utan att shoppa växter heller?!
Såg att Trädgårdspaletten lagt upp video där man kunde skymta vad som såg ut att kunna vara Anthurium pallidiflorum i bakgrunden, som är en stor wishlistplant för mig. Skulle dit oavsett och well... Det var A wendlingeri jag sett tyvärr - förvisso också en wishlistplant, men en jag hunnit skaffa redanMen jag fick hem lite annat! Adenium obesum, Euphorbia obesa, Anthurium vittarifolium och den här godingen, Anthurium balaoanum
Visa bifogad fil 161789
Hoppas hoppas hoppas att den ska trivas här hemma, den har så fina blad så det känns som att luften kan bli för torr. Men testar man inte får man inte veta!![]()
Hellre upptäcka det sent än aldrig!Hur har jag kunnat missa det stället?![]()
Så gör mina också. Jag hade en jag trodde var död så jag ställde undan krukan men tömde den inte. Efter någon månad växte det upp ett nytt skott. Jag hade ju inte ens vattnat.Mina garderobsblommor skjuter tydligen nya skott. Jag gillar dom inte så har inte riktigt skött om dom tänkte dom kanske dör
Såg idag flertalet helt nya "stammar" på nån dm höga och bladen börjar utvecklas.
Va fan liksom, jag vill ju ha plats för andra blommor.![]()
Åh vad är det för show??Tänkte besöka en stor orkidéshow om några veckor och ser väldigt mycket fram emot det!
Också orolig för var jag ska få plats med alla växter jag helt säkert kommer att köpa - det är redan fullt med orkidéer överallt![]()
![]()
![]()
Åh vad är det för show??
Åh lyllos, då blir det nog lite svårt för mig att hinna dit en svängRHS Orchid Show i Wisley (jag bor i England)![]()
Åh lyllos, då blir det nog lite svårt för mig att hinna dit en svängHoppas du hittar massor med spännande orkidéer!