Rumsväxter 2

För första gången har jag snart blommor på min apostlalilja :banana:
IMG20250325064935.webp

Kommer från min mamma, och hos henne blommar de typ jämt. Nu är det äntligen min tur!

Haft ett gäng sticklingar i vatten rätt länge, så nu fick de flytta in i varsin kruka istället.
Ansade ampelliljorna och fick ihop en hel skål bebisar. Katterna äter dem inte längre så de förökar sig explosionsartat.

Har tittat på och shoppat orkidéer idag. Hade tänkt mig 2-3 stycken men råkade få med mig åtta 🙈

Väldigt nöjd! (Måste bara hitta någonstans att ställa dem...)

Visa bifogad fil 163889

Dendrochilum wenzelii, masdevallia measuresiana, scaphosepalum verrucosum, cirrhaea dependens, pleurothallis truncata, dendrobium rainbow dance, coelogyne flaccida, oncidium rosie sunset
Wow vad fin den sunseten var!! 😍

Någon som har tips på någon grönväxt som trivs på toalett med minimalt ljus? Får inte vara giftig för katt.
Hade en fin garderobsblomma som trivdes, men vågade inte ha kvar den sen vi skaffade kattunge ifall han skulle provsmaka.

1000014073.webp

I höstas fick jag uppdrag av partner att skaffa 2 nya lättskötta växter då några av hans var döda. 😅
Detta är en av dödingarna.
Tyckte rötter/knölar hade liv i sig så tog hem o chansa med ny kruka o jord. Behövde lite vintervila bara. :D

Någon som har förslag på bra växtnäring till inomhus växter? Köpte en för något år sedan på Plantagen tror jag, men jag upplever till visst del att den skadade rötterna på vissa av mina växter. Det trots att jag tog mindre näring än enligt instruktionen.

Någon som har förslag på bra växtnäring till inomhus växter? Köpte en för något år sedan på Plantagen tror jag, men jag upplever till visst del att den skadade rötterna på vissa av mina växter. Det trots att jag tog mindre näring än enligt instruktionen.
Jag använder substral plant food

Tycker den funkar bra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 940
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 823
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 515
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 781
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katten deppar
  • Kattbilder #10
  • chimera/chimär