Hur tycker du att Elho funkar? Hur fungerar det egentligen?Min favorit är Elho, de har insatser som du kan stoppa i vilken vattentät ytterkruka som helstHär står min thai i en Elho-insats i en vanlig vit Elho Brussels som ytterkruka.Visa bifogad fil 159204
Nackdelen är att de inte finns under 18 cm dock, så till mindre växter har jag billigt krafs från typ Temu och Amazon. Har några med genomskinlig botten och några med ett fönster men tycker de funkar rätt kasst överlag, det blir skitigt och nivån i fönstren syns ofta lite dåligt, föredrar helt klart en mätare som den på Elho.
Som Jordgubben skriver har Lechuza krukor också, de ska vara bra och finns i mindre storlekar men då är det kompletta set. Lite olika utformning bara, vissa kommer med insats och vissa är det bara en bottenplatta med mätare för självbevattning. Det funkar säkert men själv vill jag kunna lyfta upp en innerkruka för att se om det börjat kika fram rötter samt kunna spola igenom då jag använder pon
Jag är jäkligt sugen på Lechuzas deltini och minideltini att byta ut mina mindre krukor till själv men de är tyvärr tokdyra... Önskar att Elho fanns i mindre storlekar![]()
Det låter ju bra men jag fasar för att behöva omplantera mina plantor isåfall ... varje gång jag gör det så blir det en massdöd