Rumsväxter 2

Fick en sophora prostrata av jobbet! Aldrig sett en sån, väldigt söt 😍 inte helt enkel att sköta enligt Google så vi får se 😁
20230706_151639.jpg
 
Har en murgröna som visar tecken på att inte må så bra. Den torkar inte ut och är inte för blöt och hänger i ett fönster innanför uterummet, så ingen direkt sol.
Tips på hur jag ka knappt göra? Bör jag klippa bort de torra bladen?
DEB2795D-B954-49C2-B303-0E5BADEB08F1.jpeg
 
Aldrig sett en sådan överleva, vad för magi använder du :D

Tropisk luftfuktighet 😅 Närå, inte riktigt men försöker hålla det mellan 50-60% där den står för annars blir bladen fula direkt. Behandlar förebyggande mot ohyra också - just den här har inte haft något än men Calatheor överlag är rätt känsliga för ohyra i min erfarenhet. Slutligen så tittar jag inte på den för nära för de får alltid någon brun fläck eller krispig kant förr eller senare :p
 
De är skitfina! Kan skicka nån stickling när tripsen är borta. Annars är de lätta att få fatt i i växtgrupper på facebook :)
Det här hade jag helt missat, jättesnällt av dig att erbjuda :heart Jag har nu lyckats buda hem rotade ett par skott från Tradera men om jag misslyckas med dem är jag definitivt intresserad av en stickling.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 462
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 053
Senast: Shenzi
·
Småbarn Liten uppdatering i all enkelhet. :) Både vi och framförallt sonen är mycket nöjda med den nya förskolan. Det tog inte många dagar...
Svar
17
· Visningar
1 550
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp