Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du kollat efter ohyra? Murgröna är riktiga magneter för spider mites i min erfarenhetHar en murgröna som visar tecken på att inte må så bra. Den torkar inte ut och är inte för blöt och hänger i ett fönster innanför uterummet, så ingen direkt sol.
Tips på hur jag ka knappt göra? Bör jag klippa bort de torra bladen? Visa bifogad fil 122970
Det har jag inte! Måste googla!Har du kollat efter ohyra? Murgröna är riktiga magneter för spider mites i min erfarenhet
Min baby-Hoya Phuwaensis blommar
Visa bifogad fil 123011
Wow! Vad häftig blomning
Aldrig sett en sådan överleva, vad för magi använder duPå tal om blommor så spottar en av mina Calatheor ut massor med blommor. Inte så märkvärdiga blommor jämfört med bladen dock men det är kul att se att den trivs
Visa bifogad fil 123029
Aldrig sett en sådan överleva, vad för magi använder du
Så fin!Nångång under pandemin köpte en stickling av gul clivia. Nu blommar den för första gången!
Ja, jättekul att den ville blomma för jag har aldrig sett annan än orange clivia i verkligheten!Så fin!
Tropisk luftfuktighet Närå, inte riktigt men försöker hålla det mellan 50-60% där den står för annars blir bladen fula direkt. Behandlar förebyggande mot ohyra också - just den här har inte haft något än men Calatheor överlag är rätt känsliga för ohyra i min erfarenhet. Slutligen så tittar jag inte på den för nära för de får alltid någon brun fläck eller krispig kant förr eller senareUndrar samma
Det här hade jag helt missat, jättesnällt av dig att erbjuda Jag har nu lyckats buda hem rotade ett par skott från Tradera men om jag misslyckas med dem är jag definitivt intresserad av en stickling.De är skitfina! Kan skicka nån stickling när tripsen är borta. Annars är de lätta att få fatt i i växtgrupper på facebook
Du som har lite koll på olika hoyor, vet du vilken detta skulle kunna vara?Ja de små håriga blommorna är rätt söta. Jag har en till Hoya, Caudata som får större och ännu hårigare blommor Jag älskar också att bladen på Phuwaensis verkligen ser ut som något du hittar i jungeln också, ludna, skrovliga och hårda.
Visa bifogad fil 123024