Har du bild på hela plantan? Har den blommat, och i så fall, färg på blommorna? Jag har liiite koll men det finns många olika hoyorDu som har lite koll på olika hoyor, vet du vilken detta skulle kunna vara?
Visa bifogad fil 123197
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du bild på hela plantan? Har den blommat, och i så fall, färg på blommorna? Jag har liiite koll men det finns många olika hoyorDu som har lite koll på olika hoyor, vet du vilken detta skulle kunna vara?
Visa bifogad fil 123197
Det ska säkert gå bra! De är superenkla. Hojta till annars så kan du få när tripsen inte är med i bilden längreDet här hade jag helt missat, jättesnällt av dig att erbjuda Jag har nu lyckats buda hem rotade ett par skott från Tradera men om jag misslyckas med dem är jag definitivt intresserad av en stickling.
Har du bild på hela plantan? Har den blommat, och i så fall, färg på blommorna? Jag har liiite koll men det finns många olika hoyor
Har du bild på hela plantan? Har den blommat, och i så fall, färg på blommorna? Jag har liiite koll men det finns många olika hoyor
Visa bifogad fil 123258är ett skott som växt upp till en klase blad.
ja jag har också funderat på det. Inte viktigt att få fram exakta varianten än. Får hoppas den blommar om några årDet är väldigt vanskligt att identifiera bara utifrån blad, men jag skulle tro att du har någon variant av H. Pubicalyx
ja jag har också funderat på det. Inte viktigt att få fram exakta varianten än. Får hoppas den blommar om några år
Åh! Hoppas. jag har planterat om min gamla i en med porös jord nu, innehållande kokosfiber, bark, jord och lite sand. Har en tendens att övervattna mina plantor så går även runt med en grillpinne i trä och känner i jorden.Många av mina hoyor (inkl ett par carnosor) har blommat inom ett år, flera inom ett par månader om man får dem när det tajmar deras säsong.
Väntar fortfarande på min serpens dock, det verkar som att den börjar bli nöjd nu när jag har den i sovrumsfönstret som alltid står på glänt.
det är en Hoya / porslinsblommaSå för tillfället ser den lite fjuttig ut i sin nya kruka, men hoppas den tar sig.
Visa bifogad fil 123996
Och jag har haft den så länge att jag inte kommer ihåg namnet, men förutom garderobsblomma är det den lättaste växt jag haft.
Hoya Australis Stor och fin!Så för tillfället ser den lite fjuttig ut i sin nya kruka, men hoppas den tar sig.
Visa bifogad fil 123996
Och jag har haft den så länge att jag inte kommer ihåg namnet, men förutom garderobsblomma är det den lättaste växt jag haft.
Vill ha!Jag fick med mig en H. Carnosa Crimson Princess från Plantagen
Visa bifogad fil 124125
En tycker iaf inte jag är något problem. Fler blir lite tungt.Jag har ett fönster där det skulle passa fint med en ampel. Ni som har sådana, kan man hänga dem i gardinstången eller blir det för tungt? Hur hänger man dem annars i ett fönster?