Rosevelt 1110

Sv: Rosevelt 1110

Tillägg 1: Och ett riktigt trevligt temperament har hon!

Tillägg 2: Så fina Rooseveltavkommor ni hade allihop där på sidan 4 i tråden! Kul att se! Grattis till er! :) När min stenåldersdator är utbytt så ska jag kika på filmerna ni hade lagt ut också..
 
Sv: Rosevelt 1110

Verkligen jättefin:love:, lycka till på 4 års.

Miaa, vill ju jättegärna se film och bilder på din lilla Roosevelt också:)
 
Sv: Rosevelt 1110

Näähäää det tror jag inte du vill se på lilla fetbobba ;) men glad är hon :D

Ha ha ska försöka hitta en vinkel som magen inte syns såå mycket i ;)

Mia

Ps

Har du sett min lilla Black Coffe unge som Dina fina är mormor till ? Finns film om man trycker på kortet eller på you tube och sök på Black Mezzo :love:
 
Sv: Rosevelt 1110

Ha, ha vill gärna se henne trots magen;)

Ja, jag har sett filmen på din fina fölunge:love:, han är verkligen superfin:d
 
Sv: Rosevelt 1110

Det sista jag hörde om Roosevelt i tävlingsväg var att han tävlat och vunnit St George klasser i USA - detta var förra året.

Här går det bra! Har två helsyskon e Roosevelt födda -09 och -10. Har lite nya bilder och en video på tvååringen. Åringen väntar jag med att fota eftersom hon är i växtfas just nu:cool: "Tobbe" däremot är riktigt fin och helt underbar i sitt temperament. Vi är väldigt nöjda:love:

IMG_2693_omgjord2.jpg


Video från mitten av april:
http://www.youtube.com/watch?v=V0pe7iFggEY

Kul med lite uppdateringar i den här tråden! Jättefina är dom allihopa:love:

Nu har jag lyckats filma "Tobbes" (som för övrigt inte är i vår ägo längre) helsyster Grace f.-10 med stammen Roosevelt- Bayron- Chirlon. Hon är ju ett år - så någon svan är hon inte:cool:
Stor är hon däremot! Så jag tror att hon kommer bli lika hög som sin mor, dvs hamna kring 170 cm sträcket.
Länk: http://s49.photobucket.com/albums/f299/Krisse1980/Grace/?action=view&current=Grace1.mp4

Bilder från Juni

IMG_2866.jpg


IMG_2973.jpg
 
Sv: Rosevelt 1110

Av de här tre avkommorna (Krisses, Aidas och Jochandas) att döma verkar han typa sina avkommor rätt bra vad gäller halsansättning och resning, flotta hästar allihop.:)

Kan inte annat än att hålla med :), riktigt snygga modeller på dom alla 3 :d!
 
Sv: Rosevelt 1110

Tack!

Han är visad på treårstestet med 887769 och 7-8 i hoppningen dvs, klass 1 i både gångarter och hoppning, men är lite fundersamma över sexan på traven, menmen så kan det gå. Gällande stammen är det Baroncelli-Ramiro´s sohn II bakom.

Han kommer inte visas iår då vi har haft en ganska turbulent vår, jag har haft mycket att göra sluttamp med studier, nytt jobb och dessutom har han inte varit riktigt på hugget utan vi har haft/har en del problem i ridningen vi måste få rätsida på innan vi vill visa upp honom.
 
Sv: Rosevelt 1110

Hur går det för era Ro/o/seveltare?

Och vet ngn hur det går för Roosevelt himself? Allisons Brocks hemsida verkar inte ha uppdaterats på ett bra tag, har dock inte kollat efter ngn FB-sida.
 
Sv: Rosevelt 1110

Tjoho, min favvotråd ;) :D

Min lilla (2010a) busar på lösdrift tillsammans med 8 andra unghästar, där kommer hon att gå kvar (om det inte händer något) fram till hösten.

Oktober när jag lämnade henne på lösdriften
316299_10150349368868113_668158112_8281354_2099063680_n.jpg


Jag har inte läst något mer om hur det går för Rosevelt, men jag är ganska säker på att de är kvar hos Kyra.

Hur går det med din?
 
Sv: Rosevelt 1110

Kl

Ser att min supergamla tråd har vaknat till liv igen, kul!

Vilka fina Rosevelt-avkommor ni alla har.

Uppdaterar med min fina kille som jag tyvärr fått ta bort pga skada.
Han var ju väldigt vek i sina bakkotor och självklart väldigt rak i haserna pga det, trodde att det skulle vara det som slutligen skulle ända hans dagar i förtid men en olycka satte stopp mkt tidigare än jag ens kunde tro. Han fick somna in som treåring pga akut skada istället.

Mkt trevlig modell i övrigt!

Har tyvär ingen vidare bra video men delar med mig av lite longering, tror att det är 4:e gången han går inspänd så det är lite trams och han har svårt att hålla volten =)

http://youtu.be/M-hL_aacTFs

Våren som treåring:
nasse.jpg
[/IMG]

Hösten som tvååring:
nasse1.jpg
[/IMG]
 
Sv: Rosevelt 1110

Va tråkigt att du fått ta bort honom:cry:
Vart det du som köpte honom som föl? Har för mig att jag sett bilder på ett föl som var väldigt vekt i bakkotorna, samt minns en hingstunge med samma problem som annonserades för x antal år sedan.
Om man bortser ifrån bakbenen så en väääldigt snygg häst!
 
Sv: Rosevelt 1110

Ja, jag köpte honom som föl som en ren chansning. Behövde sällskap hemma och de veterinärer och hovslagare jag pratade med trodde alla att det kunde växa bort. Tyvärr gjorde det inte det.
Jag har även själv haft honom ute till salu nu och då, ffa som promenadhäst men hade beslutat att ha kvar honom och rida sålänge han höll ihop eftersom det var en så fin häst. Bära eller brista liksom...

Dessutom var det mest idioter som svarade på annonserna :crazy:
Man har en bild där det tydligt syns vad det är för fel på hästen och har även skrivit ut det i annonsen och ÄNDÅ frågar folk vad det är som är fel och undrar varför det är tveksam hållbarhet. Den kategorni människor, med total okunskap, vill jag inte sälja till. Därav beslutet.

Jättetråkigt att det blev som det blev men om man ska se det rent krasst så hade det bara varit en tidsfråga. Han kunde ha hållt ihop många år likväl som han kunde ha rasat när han började ridas mer ordentligt, svårt att sia om, men mest troligt hade han inte hållt så länge. Sådana bakben är inte roliga.

Han har det bra där han är nu, men det är klart att jag saknar honom. :cry:
 
Sv: Rosevelt 1110

Frågan är om de ens läst annonsen ordentligt?:devil:

Förstår att du saknar honom, alltid tungt när man tvingas ta bort en häst och än värre när de är unga:cry:
 
Sv: Rosevelt 1110

Garanterat inte, de har sett en superflott häst på bild, superlågt pris och så har de slängt iväg ett mail...
Men sen är det förvånansvärt många som inte ens SER en sån avvikelse, jag hade lätt kunnat sålt iväg honom för dyra pengar till nån som inte har koll om jag själv inte varit så förbanant ärlig (och ffa blödig för att hästen ska få det bra).

Många har så dålig kunskap att de inte ens är medvetna om att en sån där avvikelse inte är bra. Skrämmande!
 
Sv: Rosevelt 1110

Vad trist att du fick ta bort honom.
Han såg ju ut att röra sig riktigt bra ändå! Riktigt snygg!

Kl
Hur går det för er andra?
Nån som ska visa på 3-års i år?
 
Sv: Rosevelt 1110

Vår uppfödning, f. -09 som såldes våren 2011, blev tömkörd och inriden i höstas, matchades mot treårstestet fick tyvärr tas bort i mitten på januari pga skada:cry:
 
Sv: Rosevelt 1110

Det var en skada. Punkt slut. Finns ingen anledning för att skriva om det här på buke.
 
Sv: Rosevelt 1110

Uppdaterar:

2010-07-15 föddes vår lilla Roosevelt-Bellini-Chagall! Elvira fick hon heta. Tre bra gångarter och god resning, kanske inte så långa linjer.
IMG_5930.jpg


Detta är en av de första ridturerna på stoet, efter 1,5 års uppehåll pga graviditet, dräktighet och konvalescens efter knäskadan! Stoet är i skrivande stund fortf fräscht och fint *glad!*
gof.jpg


Och så ett foto på Elvira från i år:
elv.jpg


Vad fin bilder.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp