Rosevelt 1110

Sv: Rosevelt 1110

Grattis Mia :banana:

Då valde du rätt ändå, hoppas nu det blir en OS häst av det hela..
 
Sv: Rosevelt 1110

*kl*

Grattis till er som fått dräktig med Rosevelt! När jag såg honom på Tullstorps Hingstvisning föll jag pladask:love: Bestämde oss för honom till båda våra ston. Nu dog ju tyvärr vårt ena sto efter årets fölning:cry:
Pga det var vi kanske lite "sent ute" med vårt andra sto. Nu blir det UL för henne under midsommarveckan. Håll tummarna för att även vårt sto tar sig på första försöket!
 
Sv: Rosevelt 1110

Bonzia :
Ja jag läste det Grattis till dig med :)

Joura: Skulle skriva till dig och berätta men nu hann jag juh inte ;)

Hur har det gått för dig vet du något om Tp Rolex ?

Krisse : Säsongen är inte över och jag tror faktiskt inte det är några Problem med dräktighen på Rosvelt OM man kör ner stoet till Troedsberga . Håller tummarna för dig .



Mia :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Rosevelt 1110

Hon ska kollas 18/6 och jag hoppas att det har gått bra. Hon var snabb med att komma i brunst och var snabb ur också:grin:

Den andra som var hos ponny hingsten var färdig samtidigt som Rolex stoet.
 
Sv: Rosevelt 1110

Men grattis!

Då var det värt resan:D

Jeanette

När ska du ta hem henne?
 
Sv: Rosevelt 1110

Krisse : Säsongen är inte över och jag tror faktiskt inte det är några Problem med dräktighen på Rosvelt OM man kör ner stoet till Troedsberga . Håller tummarna för dig .

Nej jag tror inte heller det är några problem att komma in senare på säsongen. Men för mig som stoägare hade jag önskat att första semineringen skett i början på maj istället för i början på Juni. Nu var det ju olyckliga omständigheter här hemma som gjorde att vi inte kom iväg då. Stoet har givetvis varit i Troedsberga;)
 
Sv: Rosevelt 1110

Uppdatering:

Gladys (Bayron-Chirlon-Torbolt) blev dräktig på första försöket trots en infektion! Igår gjordes UL på dygn 49 och hon är fortfarande dräktig:love::bump:
 
Sv: Rosevelt 1110

*puttar upp*
Är väldigt sugen på Roosevelt till mitt Topaasch-sto nästa år, så hoppas på att fler kanske hittar hit med sina Roosevelt-bebisar =)
 
Sv: Rosevelt 1110

Lägger lite info om min Rosevelt-avkomma.

Han rör sig mkt bra i trav, har en bra skritt och en OK galopp, blir lite kort. Han är av god typ, och har ett toppentemperament. Väldigt social och lätthanterad. Jag befarar dock att han kommer att bli jättestor trots att mamman är liten (161). Han är nu ca 163, född -07.

Tyvärr har han riktigt tråkiga bakkotor och blir även väldigt rak i haserna, återstår att se hur hållbarheten blir. Mamman har ej dessa defekter och har ej nedärvt det till sina övriga avkommor som samtliga har gått klass 1 på fölmönstring.

Här finns två korta filmer, tyvärr usel kvalitet men kameran gillar inte läget i ridhuset.

http://http://s316.photobucket.com/albums/mm342/snabeldraken1/?action=view&current=nassegalopp27dec082.flv


http://s316.photobucket.com/albums/mm342/snabeldraken1/?action=view&current=nassetravochlitegalopp27dec08.flv
 
Sv: Rosevelt 1110

Han ser ju jättefin ut ;) Hur ser hans mamma ut har du någon film på henne också?

Väntar ju själv en Roosvelt - De Niro bebis i år och mamman är lika stor hmmm liten :crazy: som din så jag tycker det är kul att din verkar stor :)

Mvh Mia
 
Sv: Rosevelt 1110

Mamman är inte min, jag köpte honom som föl. Mkt billigt som en ren chansning i förhoppningen att hans veka kotor skulle växa till sig. Alla veterinärer och hovslagare jag pratat med under uppväxten har varit ganska positiva till att det ska ordna sig men samtidigt sagt att det givetvis kan kvarstå.
Själv har jag nu gett upp hoppet och tror att han kommer att förbli sån som han är.

Framtiden får utvisa.

Jag är dessvärre inte speciellt glad åt hans storlek, vill helst ha en häst runt 160-163 och har funderat på försäljning ett flertal gånger. Även haft honom ute på annons (till fyndpris) men kotorna gör honom ganska svårsåld, vilket man kan förstå, och jag vill heller inte "skänka" bort honom.

Mamman är efter Magini, sök på Blup- Minella så finner du bild. Hon är tävlad Msv.
 
Sv: Rosevelt 1110

Jag har en rosevelt avkomma född 2007, en helt underbar häst så lätt och smidig att ha att göra med, man gör som man vill med honom och har kunnat göra ifrån dag ett i princip.

Är ej visad på fölvisningen då stoet var väldigt dålig i hull då och han själv såg ut som en trasselsudd i sitt pälsfällande så avvakta då jag skulle behålla honom i vilket fall. Idagsläget är han 161cm i manken och 165 över rumpan.
Lite äldre bilder ifrån maj i år:
PICT2704.jpg

PICT2703.jpg


Har pratat lite med stoets uppfödare och de är väldigt förtjusta ihonom och tycker han verkar intresant efter vad de har hört och sett på bilder.
 
Sv: Rosevelt 1110

kl

Inga fler som vill dela med sig av bilder och ev video av sina Roosevelt-avkommor??

Hade varit roligt att se fler!
 
Sv: Rosevelt 1110

*kl*

Här väntas en Roosevelt bebis (ueBayron-Chirlon) i månadssiftet april/maj!
 
Sv: Rosevelt 1110

Fin!
Intressant med fullblod på mödernet. Har själv ett fullblodssto i avel och har funderat både en och två gånger på Roosevelt. Blev dock inte i år pga att han bara tog emot ston på "hemstationen" och det ligger alldeles för långt borta så det belv Ludwigs Champion istället och till våren ska det läggas welsh på henne. Efter det får vi se, hoppas att han finns kvar i landet då men det är väl tveksamt.
 
Sv: Rosevelt 1110

**KL**
Vilka ston tror ni han passar bäst till, respektive mindre bra till? Kan han fungera på omodernare ston eller vad skulle ni gissa? (frågar inte för min egen stridshästs räkning men en av liknande typ)
/U
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 332
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp