Rosevelt 1110

Sv: Rosevelt 1110

Åh, din kommer jag ihåg sedan tidigare. Vad snygg han har blivit! :love:
Jag minns att jag gillade bilderna på honom innan med, men han har verkligen vuxit upp till en snygging. Roligt att se!

Hur stor är han?

Ja, jag läste också att Roosevelt startade st george i fjol.
Jag lyckades googla fram att han hade valts "FEI Level Horse of the Year" av American hanoverian society
roosevelt.jpg


Det hade varit kul om ägaren eller ryttare hade en hemsida eller dyl. där vi kunde följa honom. (det är svårt att leta information, google hittar mest en massa om nån gammal president ;) :angel:)
 
Sv: Rosevelt 1110

Min 10:a ser ut så här nu. Jag tycker att hon är jättefin och temperamentet är underbart. Men hon är lite liten, jag hoppas att hon bara växer sakta.

DSC_1542.jpg


DSC_2788.jpg


DSC_2826.jpg
 
Sv: Rosevelt 1110

Ännu en jättefin Rosevelt avkomma ! Ser väldigt ädel och långbent ut.
Hur stor är hon idag ?
 
Sv: Rosevelt 1110

Tack, hon är ca 145 över manken och lite högre bak. Jag hoppas att hon tar sig över 160 i alla fall.
 
Sv: Rosevelt 1110

Åh, din kommer jag ihåg sedan tidigare. Vad snygg han har blivit! :love:
Jag minns att jag gillade bilderna på honom innan med, men han har verkligen vuxit upp till en snygging. Roligt att se!

Hur stor är han?

Tack! Vad kul;) Din ser också väldigt fin ut! Ädel i typen och fin färg och teckning;)

Jag tippar på att min -09'a är ca 160 cm hög nu och blir nog inte högre än ca 165 cm. Helsystern f-10 är ca 150 cm och blir nog högre än brorsan som vuxen.
 
Sv: Rosevelt 1110

Jag har en -07:a efter Rosevelt, dock är vi väldigt dåliga på att ta bilder och filma men här är några bilder på min guldkille från treårstestet förra våren iallafall.

DSC00673.jpg

DSC00676.jpg


Idag är han ca 170hög och i växtfas igen (tränaren första kommentar igår var att du han växer...igen). Väldigt trevlig och lätt att ha att göra med. Trevlig ridbarhet, rör sig ok, hoppar ok mest löshoppad och alltid positivt inställd till saker.
 
Sv: Rosevelt 1110

Oj, håller med ovanstående, den ser väldigt trevlig ut! :laugh:

Hoppas du lyckas fota (eller filma) fler gånger, hade varit kul att se hur han utvecklas vidare.


De avkommor som jag har sett hittills verkar alla ha bra typ och trevligt temperament :laugh:
 
Sv: Rosevelt 1110

och fenestra

Kul att ni gillar honom! Som hästägare blir man ju alltid glad av att höra att någon gilalr ens häst, Tack! Ska försöka följa upp och lägga in bilder och filmer på honom snart. Tanken är att han ska visas på kvalitéts och ett fyraårskval i dressyr iår sen får vi se vart det bär. Såg förresten att jag tidigare i tråden lagt in bilder på honom som ettåring också, om ni vill se hur han växt i kroppen därimellan.

Fenstra han är undan stoet vi pratade om förra våren:)
 
Sv: Rosevelt 1110

Av de här tre avkommorna (Krisses, Aidas och Jochandas) att döma verkar han typa sina avkommor rätt bra vad gäller halsansättning och resning, flotta hästar allihop.:)
 
Sv: Rosevelt 1110

Åh !

Tänk om Rosevelt kunde bli tillgänglig i Sverige igen - det vore väl det allra bästa
 
Sv: Rosevelt 1110

Ja det hade förstås varit ännu roligare, här hade det blivit ett helsyskon i så fall. Men jag tror tyvärr inte att det kommer att hända, om han inte blir uppstallad i sverige igen.
 
Sv: Rosevelt 1110

Uppdaterar tråden med en film på min Roseveltunge, där det går att se lite hur han rör sig.
 
Sv: Rosevelt 1110

Han ser jättetrevlig ut :) Har du visat honom och vilken stam har han mer ?

Mia
 
Sv: Rosevelt 1110

Som sagt, jättefin! :laugh:

halvt kl

Jag har hittat Allison Brocks hemsida nu, vet inte om den är gjord nyligen eller om jag har letat dåligt innan ...
Hoppas att det är okej att länka, eftersom att Rosevelt inte längre är tillgänglig i sverige.
http://www.allisonbrockdressage.com/

Det finns också en facebooksida.
Där skriver hon att han snart ska vara färdig för sin första start i Grand Prix. :laugh:
 
Sv: Rosevelt 1110

KL

Bakgrund:
Har ett sto f 95 som jag funderat på att betäcka i en halv evighet. Fastnade till sist på ett sätt som jag aldrig gjort för ngn hingst förrut för Roosevelt och tänkte göra slag i saken i år.
Men så först kom annat i mellan och så i slutet av maj så fick stoet en knäskada som såg riktigt illa ut och efter några turer till olika veterinären så fick vi i juli en remiss till operation. Operationen fick ett lyckat resultat och plötsligt vaknade de nedlagda betäckningsplanerna till liv igen!
Med veterinärens tillåtelse så åkte vi till Troedsberga en vecka efter op, och då kunde vi inseminera för första gången samma dag... 17-dagars kollen visade en trolig resorberad dräktighet och med hjälp av igångsättningsspruta och sedan ägglossningsspruta så hann vi precis med en insemination innan seminstationen stängde den 15e augusti.

I måndags var mitt sto på ultraljud på dag 18 för att kolla efter eventuell dräktighet och i så fall eventuella tvillingar (hon släppte två ägg). Och minsann, hon var dräktig!!! Och inte med tvillingar, utan alldeles lagom med en liten en... :D

ciatravargaia.jpg

Så nu hoppas vi på att knäet kommer att läka för ridning igen och på att det ska bli en liten Roosevelt-Bellini-Chagall hos oss nästa år!


Uppdaterar:

2010-07-15 föddes vår lilla Roosevelt-Bellini-Chagall! Elvira fick hon heta. Tre bra gångarter och god resning, kanske inte så långa linjer.
IMG_5930.jpg


Detta är en av de första ridturerna på stoet, efter 1,5 års uppehåll pga graviditet, dräktighet och konvalescens efter knäskadan! Stoet är i skrivande stund fortf fräscht och fint *glad!*
gof.jpg


Och så ett foto på Elvira från i år:
elv.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 332
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp