Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, din kommer jag ihåg sedan tidigare. Vad snygg han har blivit!
Jag minns att jag gillade bilderna på honom innan med, men han har verkligen vuxit upp till en snygging. Roligt att se!
Hur stor är han?
KL
Bakgrund:
Har ett sto f 95 som jag funderat på att betäcka i en halv evighet. Fastnade till sist på ett sätt som jag aldrig gjort för ngn hingst förrut för Roosevelt och tänkte göra slag i saken i år.
Men så först kom annat i mellan och så i slutet av maj så fick stoet en knäskada som såg riktigt illa ut och efter några turer till olika veterinären så fick vi i juli en remiss till operation. Operationen fick ett lyckat resultat och plötsligt vaknade de nedlagda betäckningsplanerna till liv igen!
Med veterinärens tillåtelse så åkte vi till Troedsberga en vecka efter op, och då kunde vi inseminera för första gången samma dag... 17-dagars kollen visade en trolig resorberad dräktighet och med hjälp av igångsättningsspruta och sedan ägglossningsspruta så hann vi precis med en insemination innan seminstationen stängde den 15e augusti.
I måndags var mitt sto på ultraljud på dag 18 för att kolla efter eventuell dräktighet och i så fall eventuella tvillingar (hon släppte två ägg). Och minsann, hon var dräktig!!! Och inte med tvillingar, utan alldeles lagom med en liten en...
Så nu hoppas vi på att knäet kommer att läka för ridning igen och på att det ska bli en liten Roosevelt-Bellini-Chagall hos oss nästa år!