Rosevelt 1110

Sv: Rosevelt 1110

Jag tänkte börja löshoppa min till hösten så jag får återkomma då.

Jag har sett film på en superfin avkomma som jag tror också fick dubbeldiplom på treårs http://youtu.be/rh7K0Of5JE8 Tycker den ser ut att hoppa rätt så bra. :)

Hur går det med din?
 
Sv: Rosevelt 1110

Min går på bete och mår fint! Det ska bli kul att komma igång med lite pyssel i höst. Vi har två småbarn och lite svårt att få loss tid att vara två med hästarna, men förhoppningsvis så blir det lite promenader och ridning med henne som handhäst ändå.

elvirabete.jpg


Kul att se hoppande Rooseveltare! Fler hopprapporter tas gärna emot! Har ingen aning om vår tjej kan lyfta på benen eller ej. Hennes mamma hoppar hellre än bra :grin: och eftersom jag inte heller är bra på det så skulle jag gärna få lite automatisk taxering i nästa häst (har det i ponnyn och oj så roligt det är att hoppa en häst som bara sköter allt själv och där sprången alltid blir lagom stora).
 
Sv: Rosevelt 1110

8 st kvalade och anmälda Roseveltare till Championaten på Flyinge, som börjar nästa vecka! 7st födda 2007 och en 2009, jätteroligt!

Någon som ska ner och titta? Jag tänkte åka ner på helgen och hoppas förstås att alla går till final, hade varit skoj att se hur de ser ut och rör sig :)

Och nu på lördag så åker jag och hämtar hem min 10a från lösdrift/bete, nu är det dags att börja bli lite vuxen.
 
Sv: Rosevelt 1110

Han fungerade tyvärr inte på TAI när han stod i sverige utan man var tvungen att åka till hans hemstation för seminering. Så kommer han inte tillbaks till sverige så blir han nog dessvärre aldrig mer tillgänglig här :(

Väldigt tråkigt då han vad jag har sett hittills lämnat väldigt trevliga avkommor.
 
Sv: Rosevelt 1110

Så var det väl inte ?
Jag vet iallafall ston som är seminerade på olika stationer med honom
 
Sv: Rosevelt 1110

Så var det väl inte ?
Jag vet iallafall ston som är seminerade på olika stationer med honom

Ja det stämmer första året så skickade man sperma på Roosvelt trots att han hade väldigt dålig kvalitepå simmarna därav tog sen Tullstorp beslutet att när man fick Roosvelt till sig , så ville men ha stona till seminstationen för bästa dräktigheten på honom .

En eloge till Tullstorp som informerade stoägarna om problemet mot andra hingstationen som jag upplevde snarare döljde problemet.....

Mia
 
Sv: Rosevelt 1110

Vår tvååring har varit hemma ett tag från sitt bete nu. Hon har ensamhetstränats - ensam i boxen medan de andra två hästarna är ute på ridtur alltså (innan har hon bara stått ensam när de är ute i hagen), blivit lite longerad samt lastad tillsammans med sin mor för en tur i skogen som handhäst. Allt har gått fint och vi är väldigt belåtna med med hennes positiva inställning och coolhet så här långt! Jag ger dock inte Rosevelt cred för allt, för hennes mamma har ett riktigt kanonpsyke :)

IMG_2440_zps6bc0136d.jpg


Vad gör ni med era unghästar i höst?
 
Sv: Rosevelt 1110

Jo sista året var det i alla fall så, precis som Mia skriver också.
Så här stod det angående detta i Tullstorps information om honom 2009:
"Roosevelt finns ej tillgänglig på transport-sperma, utan endast för avhämtning tappningsdagen eller för seminering hos vår samarbetspartner Christian Hansson på Troedsberga.
För mer info ring till Tullstorp eller Troedsberga."
 
Sv: Rosevelt 1110

Tack! :laugh:

Flipthefrog: Tack! Din tjej är också en snygging!
Rozzie ska vänjas vid utrusting och sittas in. Hon kommer också att få löshoppa regelbundet (i perioder) under vintern.

Hon fick för första gången testa på löshoppning i torsdags och det gick som en dans! Hon är stencool! Hon fick springa med sin hagkompis som visade konceptet. Bara bommar på marken och hon galopperade över som om hon aldrig gjort annat. Vi la upp en bom på andra "hindret" (ca 30cm ;)), inga problem där heller :D
Tänkte att hon får gå med kompis någon gång till med, så att det bara blir positivt.
 
Sv: Rosevelt 1110

Rosevelt och Allison Brock är sedan en tid tillbaks i usa igen. De gör fina resultat på tävlingsbanan :laugh:
Hon uppdaterade sin FB igår med: "‎75.2% Inter 2 with Rosevelt today!! :D"

Det finns 2 nya filmer på YT från den 5 och 6 jan

http://youtu.be/peZZGFY82UM A.B. skriver själv om ritten på FB: "I am really, really, pleased with Rosevelt's first outing back home - he won the Inter 2 today with a 68.9% from Gary Rockwell with no major mistakes but lots of room to improve. Mostly, I am happy that he behaved after a long session of spronging at the show yesterday!! ;-)"

http://youtu.be/rxCU3cROoD4
 
Sv: Rosevelt 1110

Min Rozalie är duktig och tar utbildningen mot dressyrstjärna med ro, alla steg har varit väldigt okomplicerade så här långt. Vi har travat under ryttare och löshoppat 80-90cm. Så snart underlaget tillåter så rider vi ut i skogen och letar efter framåtbjudningen!

Senaste löshoppningen
http://youtu.be/JhhNtcnGOgY

Hur går det för er?? FlipTheFrog, Miaa, fler??
 
Sv: Rosevelt 1110

Vad kul att du lagt upp lite filmer på din _fina:love:_ och på Roosevelt ;)

Magica gör ingenting hon är ju inriden till 3 årstestet och ska nu föla om 2,5 månad och dräktig med Ampere :love: hoppas nu det går väll denna 3 dje gång vi försöker med honom (inte på magica men hennes mamma också ) ..... Håll tummarna för oss .

Mia
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp