Sv: Rosevelt 1110
Han har ju inte bra livslängd på spermierna, lite drygt ett dygn enligt vet. Dock verkar det som att dräktighetsprocenten ändå är rätt god när man frågat. Problemet har även varit stoets brunster som inte velat sluta, utan har gått med ett andra, litet ägg och släppt senare, vilket de missade. Har denna gången sprutat henne (skulle ha gjorts redan förra gången, men de gjorde det aldrig), så går det inte nu så fungerar det inte med honom.
Fackellilja har ärvt hans stora gång! Upplever som att hon har ärvt rättså mkt från honom (även andra avkommor jag sett har sett ut att vara mkt präglade av han), jättego och snäll, bra exteriör, nerver har hon med, men hur pass kommer vi nog aldrig veta då hon är skadad och aldrig kan ridas
. Håller för avel lyckligtvis!
Har hört ryktas lite om åtminstonde att några som inte ska ha varit så lätta att rida in, men desto bättre att rida sen.
Haha, nej hans nervighet var ingen "miljögrej" ialf
. Det har han fått från sin far Jazz, han lämnar mkt nerver! Sen hur Topaasch lämnar kan jag inte säga.
Har sett ett annat sto e.T som är rätt närbesläktad med min (samma stostam, klyvs i två grenar vid "Liljas" mormors mor) som är enormt vacker, fick höga poäng på treårs och har fantastisk gång!