Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snöskoterkörning regleras överhuvudtaget inte av allemansrätten utan av terrängkörningslagen.
Oavsett var man får eller inte får köra så är det inte allemansrätten som gäller. Varför ska jag eller någon annan ta reda på vad som gäller för snöskoter när frågan gäller var man får och inte får rida enligt allemansrätten? Det känns en aning långsökt.
Var det inlägget till mig? I såfall är det ett underligt svar på konstaterandet att ingen frågat om snöskotrar och att allemansrätten inte gäller för dessa.
Vi har INTE tjäle i backen under snön skulle det stå, det blir spår av hästarna även fast det är snö.
Du behöver inte berätta det för mig, jag bor på gård och vet mycket väl när jag kan rida och inte rida på våra gärden.
Jaha, men jag frågat vad som gäller utan svarat att allemansrätten inte gäller med snöskoter. Jag brukar inte fråga om sådant jag redan vet, men bra du kollade upp så nu vet du också.
Du vet ju att jag kollar, som vanligt;o)
Nej men ibland så händer det att du skriver något som är korrekt.
På golfbanor är det faktiskt bara greenen som räknas som anlagd inte "ruffen". Så det är OK att tälta en natt där eller rida över den Om man inte förstör eller stör som med allt annat som rör allemansrätten.Nöj dig med den enkla sanningen att allemansrätten inte gäller på tomt, industrimark , anläggningsmark (golfbanor),odlad mark o planteringar
På golfbanor är det faktiskt bara greenen som räknas som anlagd inte "ruffen". Så det är OK att tälta en natt där eller rida över den Om man inte förstör eller stör som med allt annat som rör allemansrätten.
På den här sidan kan man läsa om vad som gäller
http://www.naturvardsverket.se/Start/Friluftsliv/Allemansratten/Vad-galler/