AraSlei
Trådstartare
Är så kul att läsa era inlägg. Förstår inte alla termer än men har "Apportering till vardag och fest" att slå upp i.
Blev lite apportering för oss också idag. Märker att hon tycker det är tråkigt om jag kastar ut på ett fält, men mycket roligare i lite terräng där apporten "försvinner". Är nöjd med att hon kan sitta kvar vid min sida när jag kastar och väntar på mitt kommando. Avlämningarna måste vi öva på. Hon släpper gärna precis innan hon kommer fram.
Passar också på att fråga hur stora/tunga apporter är det vanliga? Vi kör mest valpstorlek för de är så lätta att ha med och jag kan kasta dem lite längre.
Vad kul att ni tränar mer! Är övertygad om att ni kommer få superkul på goldenlägret
Jag kör nästan alltid 500 grams, tycker att de är de smidigaste. Ibland varvar jag med tyngre för att han ska få lite styrketräning, och då har jag både 1000 och 1500 grams Dummies.se har en modell som heter "long throw" som är lätta att kasta långt tycker jag, men det finns en del som gärna fuskar med dem och bär dem i snöret i stället för att ta ett bra grepp runt dummien