AraSlei
Trådstartare
Den verkar svår att få tag på, men hittade "retrieverträning på mitt sätt" av vad som verkar vara samma författare? Funkar den också?
Den fungerar lika bra

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den verkar svår att få tag på, men hittade "retrieverträning på mitt sätt" av vad som verkar vara samma författare? Funkar den också?
Den har jag också och tycker är braDen verkar svår att få tag på, men hittade "retrieverträning på mitt sätt" av vad som verkar vara samma författare? Funkar den också?
Men kul med en till som gått från setter till jaktlabbe!Smyger in i tråden och säger "hej" efter att vi preciiiis tingat och besökt vår kommande ljuvliga jakt-labbetik som just nu är snart 7 veckor gammal.
Detta blir inte vår första valp, men däremot vår första labbe (har haft settrar tidigare), så vill ha Alla tips! Just nu funderar jag över följande livsviktigheter ():
* Var hittar jag finaste och bästa valphalsband och koppel (och vad sjutton ska man tänka för storlek?)
* Retrieverkoppel - var hittar jag bra och snyggt sådant?
* Vi bor i Halland så inga större köldproblem här, men kommer spendera påsken i fjällen med lilla tjejen, hur tänka kring täcke? Blir ju en hel del häng utomhus både under promenader som utomhuslunch osv och kan ju vara kallt i snön. Vid den tiden är hon ju ca 12 veckor, hur tänka kring storlek på ev täcke?
* Roliga och säkra leksaker som inte gnags sönder direkt, har ni tips? Våra settrar har inte bitit sönder en pryl men är ju en lite annan typ av ras så behöver lite vägledning.
* Litteratur och liknande specifikt för labradorer/retrievers - vad finns det för bra att läsa in sig på?
Det var superintressant att vara med och träna. Första gången för valpis i ridhus också, bara det var spännande. Jättekul att se alla duktiga apportörer och olika sorters retriever.
Också intressant med skillnaden mellan denna träning och den "mysträning"/aktivering som vi var på i fredags, på vanliga hundskolan. Båda givande för oss förstås, men i retrievergänget är det en annan seriositet (och där känner jag mig väldigt mycket som nybörjare, till skillnad från på andra hundskolan).
Vad roligt att vi är fler!Men kul med en till som gått från setter till jaktlabbe!![]()
Du kommer inte ångra dig, är på min tredje labbe nu och kommer nog inte avvika från rasen, apportering är det allra roligaste inom hundsport!Vad roligt att vi är fler!Och jösses som vi längtar nu hela familjen, hämtning på torsdag...
![]()
Låter lovande! Har också väldigt svårt att se att vi skulle ångra oss, tror och hoppas på väldigt fina år framåt!Du kommer inte ångra dig, är på min tredje labbe nu och kommer nog inte avvika från rasen, apportering är det allra roligaste inom hundsport!![]()
![]()
Nu är hon här! Och vi är sååå förälskade i detta lilla gula knyte. Så kul det här ska bli! Kunde inte fått härligare morgon heller för första lilla turen utanför tomten. Enda kruxet var att få iväg dottern till skolan. Svårt slita sig.Låter lovande! Har också väldigt svårt att se att vi skulle ångra oss, tror och hoppas på väldigt fina år framåt!
Hur kan det liksom bli annat med denna goding?
Åh!Nu är hon här! Och vi är sååå förälskade i detta lilla gula knyte. Så kul det här ska bli! Kunde inte fått härligare morgon heller för första lilla turen utanför tomten. Enda kruxet var att få iväg dottern till skolan. Svårt slita sig.