Retrievertråden

Träningen var så himla kul och jag har fått lite mer kött på benen vad apportering är idag. Annars gick det som förväntat. Stadga har hon inte, utan det är mycket roligare att lukta, slänga sig i kopplet och klättra på mig. Mot slutet gick det självklart mycket bättre men rätt jobbigt beteende. Men, hon tar dummiesen fint, med ett bestämt och stadigt tag, inget tugg. Hon är ivrig och tycker det är skitskoj och det är så roligt! Dock släppte hon den en halvmeter framför mig några gånger istället för att lämna av, så vi har en hel del att jobba på. Bästa jag vet att få göra grejer med hunden som man känner att det här, det är det som den är programmerad att göra :)

Fick med mig att jag behöver vara mer bestämd och tydligare. Japp, så är det säkert. På något sätt har pendeln slagit över för mycket åt det snälla/mesiga hållet när det gäller hundträning. Annars är jag ingen person som mesar precis. Jag har hållit på sen 90-talet och då med metoder som jag ärligt talat skäms för att man skulle göra. Självklart inser jag att man kan vara tydlig och bestämd, utan att vara dum, så det är bara att jobba med sig själv. Fast så är väl all hundträning, det är människorna som ska tränas mest ;)

Liknande trådar

Hundträning Det finns förstås många myter, teorier och metoder runt hundträning. Nos i kiss är väl en av de mest välkända och utdaterade... men idag... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
10 439
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej kloka buke-folk Min gulliga lilla cocker 1,5 år har börjat skälla på fåglar. Aldrig i kopplet men när han är själv i trädgården...
Svar
4
· Visningar
269
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 022
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Vad kan man göra rent konkret för att en hund ska känna sig trygg när andra hundar passerar eller man själv passerar andra? Utan att...
Svar
12
· Visningar
1 021
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka