Reserverade pengar vid tankning

Det verkar ju i så fall också kunna bli problem, för vad jag förstår så är det inte så det ska funka. Precis som att pengarna ska släppas på en gång, men inte alltid gör det. Det är ju det som skrämmer en. Och lite tanke med frågan, hur ofta det egentligen händer.
Så om man har 1500 kr på kontot så kan man inte först tanka och sen åka till Ica och handla mat??

Jo det ska funka men hade blivit fel för killen i artikeln.

Och för Jenny och många fler tydligen står det i artikeln länkad ovanför , smidigt att banken och bensinmackarna skyller på varandra!

Jenny gick vidare med problemet till Nordea, som i sin tur svarade att problemet låg hos OKQ8.

– Jag kommer aldrig tanka där igen. Jag har pratat med en annan bensinmackskedja och de använder sig inte av sådana metoder.

Nästintill dagligen rasar det in kommentarer på OKQ8:s Facebooksida från arga kunder som varit med om samma sak som Jenny.

– De får arbeta fram en lösning, för det här funkar ju inte, säger hon

Meen vafan , vad är detta för skit! Skall aldrig tanka där igen! Jag tankar på St1 oftast och där reserveras inga pengar iallafall.
Det vär där jag råkade ut för det! Och dessutom inte kunde få nåt bränsle med "bara" 800 på kortet. CirkleK gick det på.

Då kanske de släppte dina pengar enligt hur det ska gå till? Jag vet inte om en reservation som sen tas bort syns på kontot.
Fast 986kr är reserverat. Det har aldrig varit nån annan summa reserverat. Jag har heller aldrig varit med om att det är svårt att tanka på kortet. Jag för alltid över så mycket jag ska handla för på kortet. Så i just detta fall fanns inte mer än 1000kr på just kortkontot som jag tankade på.
Det kanske är vissa stationer bara?

Fast 986kr är reserverat. Det har aldrig varit nån annan summa reserverat.
Kollade du det medan du stod och tankade? Reservationen ska ju enligt vad de säger egentligen bara ligga tills du tankat klart. Jag tankade igår och har ingen koll alls på hur mycket bolaget reserverat på mitt konto.

Kollade du det medan du stod och tankade? Reservationen ska ju enligt vad de säger egentligen bara ligga tills du tankat klart. Jag tankade igår och har ingen koll alls på hur mycket bolaget reserverat på mitt konto.
Det fanns bara 1000kr på kortet just då.... jag för aldrig över mer än jag behöver.

De kan ju gå in och betala i kassan om macken är öppen. Annars finns det någon kedja där man kan ange innan i automaten hur mycket man ska tanka för har jag sett.
Själv kör jag med tank-kort och räkning i slutet av månaden..
Betalar man direkt samma månad är det inga räntor och avgifter :)

Senast ändrad:
Det borde vara rimligare att man istället ber ombedd att ange hur mycket man hade tänkt att tanka för- och ange jämna belopp som 100, 200, 300 etc. Sen få den summan reserverad, och få tanka upp till det beloppet, och därefter få tillbaka växeln. Precis som om man handlade med kontanter.

Det är bara vansinnigt att alltid behöva ha 1500 på kontot så att macken kan reservera hela beloppet, och sen släppa reservationen efter eget behag....
Det finns någon kedja som har så enligt en kommentar inom min vänkrets på Facebook...

Det är märkligt att även här på ett tämligen intelligent forum så har folk svårt för att förstå hur det fungerar.

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 735
Senast: EZMK
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 593
Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 780
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 171
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.