Reserverade pengar vid tankning

Nä? Jag skulle aldrig tanka på ett ställe som gör så. Men vad händer om man betalat för för mycket? Får man tillbaka det då? Måste man gå in igen och kräva tillbaka sina pengar då?
Antagligen får man väl inte pengarna tillbaka, antar det är som när man betalar kontant på obemannade, lägger man i för mycket då så försvinner dom pengarna.

Har du en bättre källa får du gärna hänvisa till den.
Man kan ju läsa på drivmedelsbolagens sidor? Torde väl vara säkrare information än kvällstidningarna iallafall.
Från cirkle k:
"Fråga: Innebär den här förändringen att jag inte kan tanka om jag har mindre pengar än 1500 kronor på mitt konto?
Svar: Du kan tanka även om du har mindre pengar än 1500 kronor på kontot. Då reserveras istället det tillgängliga beloppet som finns på kontot och så fort tankningen är avslutad ska kortutgivande bank ta bort reservationen och du debiteras för det belopp som du har tankat för. Reservationen ska tas bort inom några minuter."

Va, klart det går? De gånger jag tankar efter jobbet så väljer jag alltid kassa eftersom jag alltid går in och köper en redbull när jag tankar efter jobbet. Tankar först, går sen in och tar min dricka och sist betalar jag. Har aldrig betalat före. Står bara att bilar som inte är avstängda/någon sitter kvar på förarplatsen/bilar vända åt fel håll och utländska bilar inte får tanka utan förskottsbetalning. Jag och min bil uppfyller inget av de kriterierna och får således tanka utan att betala först.
De tittar alltid på den som tankar och sätter på pumpen, eller inte. Om det blir -eller inte måste man gå in före. Så jag brukar på bemannat tanka först och betala sedan, men jag vet att det är lite beroende på vilken station (tex de som ofta blir bestulna) och dagsform på ens klädsel, ålder, bil och den som är i kassan.

Det fanns för några år sen på obemannad mack. Länge sen jag såg det dock.
(Ber om ursäkt för att jag inte läst hela tråden än)

Precis så funkar det på obemannade stationer som tillhör en lokal kedja här uppe i norr.
Man får ange hur mycket man vill tanka för (går att tanka med i princip vilka betalkort som helst) och om det inte ryms bränsle för den aktuella summan betalas pengarna tillbaka till kortet ganska omgående, tog inte ens två dagar för mig när det hände.

De tittar alltid på den som tankar och sätter på pumpen, eller inte. Om det blir -eller inte måste man gå in före. Så jag brukar på bemannat tanka först och betala sedan, men jag vet att det är lite beroende på vilken station (tex de som ofta blir bestulna) och dagsform på ens klädsel, ålder, bil och den som är i kassan.

Ja jag vet ju att de känner igen mig + bilen väl på båda ställena så får alltid tanka först. Sen blond ung tjej ser väl inte ut som den typiska bensin- (etanol i mitt fall) smitaren :)

Ja jag vet ju att de känner igen mig + bilen väl på båda ställena så får alltid tanka först. Sen blond ung tjej ser väl inte ut som den typiska bensin- (etanol i mitt fall) smitaren :)
Nej :) om du inte har en skum drasut med i bilen :D som förlett dig :p. När jag bodde i ett område som låg en rak körsträcka (50 km i timmen, men man kunde nog allt komma upp i 100 om man ville...) från ett område som var mer av ett mindre hm välansett slag (de öppnade källarförråden en gång i veckan med sekuritasvakt, vi funderade på en lägenhet där men tyckte det verkade lite opraktiskt :eek:) så var pumpen alltid låst men låstes upp direkt om jag stack fram nosen och vinkade. Jag tankar (tyvärr) ganska ofta.

Nej :) om du inte har en skum drasut med i bilen :D som förlett dig :p. När jag bodde i ett område som låg en rak körsträcka (50 km i timmen, men man kunde nog allt komma upp i 100 om man ville...) från ett område som var mer av ett mindre hm välansett slag (de öppnade källarförråden en gång i veckan med sekuritasvakt, vi funderade på en lägenhet där men tyckte det verkade lite opraktiskt :eek:) så var pumpen alltid låst men låstes upp direkt om jag stack fram nosen och vinkade. Jag tankar (tyvärr) ganska ofta.

Haha men vet ju aldrig ;) det lät som ett område med charm.. :p
Jag tankar typ bara en gång/månad men springer in och köper redbull efter jobbet lite då och då :angel:

Haha men vet ju aldrig ;) det lät som ett område med charm.. :p
Jag tankar typ bara en gång/månad men springer in och köper redbull efter jobbet lite då och då :angel:
Visst! Det var ju lite spiken i kistan tyckte jag :D för lägenhetsbeskrivningen. (Området är känt för att bilar extraknäcker som bål om nätterna men det brukar kännas som överdrifter från pressen. Och såklart inte hela området. Att bostadsbolaget faktiskt betalar för Sekuritas i källarförråden känns som realitet.)

Jo, men som någon sa. Man kanske inte kan eller VILL skaffa kreditkort. Jag vill verkligen inte ha kreditkort.

Som sagt, EN lösning. Sedan har jag svårt att förstå aversionen mot kreditkort som företeelse (annat än att man kan tycka att det är för onödigt dyrt för vissa kort med avgifter och annat). Så länge man inte utnyttjar krediten mer än den tid den är free-of-charge, så är det ett utmärkt sätt att slippa ha koll på exakt vilken mängd kronor man har just nu på vilket konto eller i plånboken.

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 735
Senast: EZMK
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 593
Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 780
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 171
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama