Reserverade pengar vid tankning

Ja, varpå personen får alla pengar de har reserverade SAMT får inte tanka. Alls.

Kunden måste ha minst 1500 på kontot för att få tanka, och tillika kunna få det beloppet reserverat.

Ser du problemet nu?
Nej. Såklart får du tanka om du har mindre än 1500 kr på kontot.

Nej, på de flesta kan du inte det längre. De jag har i min närmaste omgivning (Uppsala/Stockholm) måste du gå in, betala i förväg och sedan tanka förutsatt att du inte tankar med kort i kortmaskinen.

Så är det här också. Samma system alltså (pengarna måste finnas hos stationen innan de släpper drivmedlet) men för kort och automatstation.

Kan man inte betala med kortet inne på macken?
Ja då är det ju verkligen problem med tjuvtankning.
Men man borde i alla fall kunna betala med kortet i förväg då, eller?

Jo, men inte efter att du tankat. Du måste betala före du sätter ”kranen” i hålet. Inte som det var förr, tanka först, gå in och betala sedan.

Jo, men inte efter att du tankat. Du måste betala före du sätter ”kranen” i hålet. Inte som det var förr, tanka först, gå in och betala sedan.
Va, klart det går? De gånger jag tankar efter jobbet så väljer jag alltid kassa eftersom jag alltid går in och köper en redbull när jag tankar efter jobbet. Tankar först, går sen in och tar min dricka och sist betalar jag. Har aldrig betalat före. Står bara att bilar som inte är avstängda/någon sitter kvar på förarplatsen/bilar vända åt fel håll och utländska bilar inte får tanka utan förskottsbetalning. Jag och min bil uppfyller inget av de kriterierna och får således tanka utan att betala först.

Va, klart det går? De gånger jag tankar efter jobbet så väljer jag alltid kassa eftersom jag alltid går in och köper en redbull när jag tankar efter jobbet. Tankar först, går sen in och tar min dricka och sist betalar jag. Har aldrig betalat före. Står bara att bilar som inte är avstängda/någon sitter kvar på förarplatsen/bilar vända åt fel håll och utländska bilar inte får tanka utan förskottsbetalning. Jag och min bil uppfyller inget av de kriterierna och får således tanka utan att betala först.

Var bor du då?
Jag har märkt att fler och fler mackar inte längre har den typen av tankning.

På min C-K får man gå in och betala för att få en kod som man slår in på pumpen. Relativt enkelt så kan man köpa annat samtidigt.
Men hur vet man hur mkt man ska tanka för? Jag tankar alltid fullt när jag tankar och det kan ju va allt från 10-60 liter jag ska ha. Skulle störa mig enormt mkt om jag betalar i förskott och bara kan tanka typ 90 % fullt. Vad händer om man inte utnyttjar allt man betalat för i förskott? Typ tror att det får plats 40 liter och betalar för det men får bara i 36?

Men hur vet man hur mkt man ska tanka för? Jag tankar alltid fullt när jag tankar och det kan ju va allt från 10-60 liter jag ska ha. Skulle störa mig enormt mkt om jag betalar i förskott och bara kan tanka typ 90 % fullt. Vad händer om man inte utnyttjar allt man betalat för i förskott? Typ tror att det får plats 40 liter och betalar för det men får bara i 36?
Du ser väl på bensinmätaren ungefär hur mycket som kan gå i? Man får väl lära sig , det har jag gjort

Du ser väl på bensinmätaren ungefär hur mycket som kan gå i? Man får väl lära sig , det har jag gjort
Nä? Jag skulle aldrig tanka på ett ställe som gör så. Men vad händer om man betalat för för mycket? Får man tillbaka det då? Måste man gå in igen och kräva tillbaka sina pengar då?

Nä? Jag skulle aldrig tanka på ett ställe som gör så. Men vad händer om man betalat för för mycket? Får man tillbaka det då? Måste man gå in igen och kräva tillbaka sina pengar då?
Vet inte, har aldrig haft det problemet. Man kan ju fråga när man betalar.

Är det? Det har jag aldrig varit med om, jag brukar trycka på knappen betala i kassan, tanka, gå in, och betala?!

Jag förstår inte riktigt vad som skulle vara smidigare med att välja ett belopp? Jag tycker att det fungerar jättebra att med okq8-kort eller cirkel k kort osv, stoppa in kortet, få tillbaka det, tanka, åka därifrån. Känns som ett onödigt moment att välja en summa det ska tankas för..

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 735
Senast: EZMK
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 593
Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 780
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 171
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama