Reserverade pengar vid tankning

Jag förstår inte riktigt vad som skulle vara smidigare med att välja ett belopp? Jag tycker att det fungerar jättebra att med okq8-kort eller cirkel k kort osv, stoppa in kortet, få tillbaka det, tanka, åka därifrån. Känns som ett onödigt moment att välja en summa det ska tankas för..
Det kanske är för att man har betalkort som betalas i slutet av månaden? Ju fler som upptäcker det här desto mer kritik till de som ställer till elände för kunderna.

Preem Ullevi i Göteborg, jag gjorde det senast häromdagen. På Stigs center på Hisingen går det däremot inte, de har haft för många smitare.

Jag bor ju längs E4:an, nära Arlanda och de mest trafikerade orterna i Sverige så det kan ju vara så att det än så länge är ganska centrerat runt motorvägarna och en bit in.

Det kanske är för att man har betalkort som betalas i slutet av månaden? Ju fler som upptäcker det här desto mer kritik till de som ställer till elände för kunderna.
Jag hänger nog inte riktigt med hur du menar nu. Vad har betalkort som betalas i slutet av månaden med att välja ett belopp att tanka för att göra? :)
I övrigt håller jag med om att det är bra att kritik riktas -speciellt om den riktas åt rätt håll...

Jag tror inte det är de korten som berörs, tror alltså. Utan det är vanliga kreditkort där man får in lön typ. Ska bli kul att se vad det blir av allt.
Ja? Men jag har ju inte skrivit något om det alls i mitt inlägg så jag blir lite förvirrad. Enligt de artiklar jag läst så är det visa och mastercard det gäller. Men tex okq8s eget kort blir pengarna inte reserverad på. Jag förstår fortfarande inte vad det har med idén om fast belopp att tanka för att göra!

Vilket är egentligen en form av kreditkort med en räntefri månad.
Alla kan eller vill inte använda kreditkort.

Centrala Göteborg, jobbar dock utåt Mölndals-hållet så där ligger den macken. Men jag gör samma på ''hemma'' macken och den ligger ju i centrala Göteborg med. Jag ser väl så himla ärlig ut :p
Tror det handlar om tid på dygnet också?! Hos mig kan en göra så fram till 21(eller 18 på en mack), därefter får en betala/lämna kortet i kassan först

Ja? Men jag har ju inte skrivit något om det alls i mitt inlägg så jag blir lite förvirrad. Enligt de artiklar jag läst så är det visa och mastercard det gäller. Men tex okq8s eget kort blir pengarna inte reserverad på. Jag förstår fortfarande inte vad det har med idén om fast belopp att tanka för att göra!
Allt måste väl handla om kort som man inte har kredit på.
Där det är viktigt att du har belopp tillgängligt på kontot för allt du ska handla

Jag har kredit på mitt kort men sätter alltid in pengar i förväg och använder den inte. :)
Mitt tankkort är f.ö. ett Visa. ;)

Allt måste väl handla om kort som man inte har kredit på.
Där det är viktigt att du har belopp tillgängligt på kontot för allt du ska handla

Jag har kredit på mitt kort men sätter alltid in pengar i förväg och använder den inte. :)
Mitt tankkort är f.ö. ett Visa. ;)
Ja, mitt tankkort är också ett visa, jag återgav bara vad som stod på okq8s sida :)
Kan man ha något annat kort än visa och mastercard utan kredit? Maestro eller vad de hette fanns väl också tror jag men de kunde man väl inte handla offline med? Har iaf bara hittat att det är för visa och mastercard än så länge.

Jag som är lite äldre förstår inte riktigt problemet med att reservera ett belopp som man tänkt sig tanka för. Senast jag använde en bensinpump där man stoppade in sedlar (dvs obemannad) var kanske 10år sedan. Man stoppade helt enkelt in sin peng bredvid korthålet. Och sen tankade man. Oavsett om det var en 20a (för de med moped) eller en 500a. Vi överlevde på den tiden också. Det är inte farligt att inte alltid tanka fullt.

Ja, mitt tankkort är också ett visa, jag återgav bara vad som stod på okq8s sida :)
Kan man ha något annat kort än visa och mastercard utan kredit? Maestro eller vad de hette fanns väl också tror jag men de kunde man väl inte handla offline med? Har iaf bara hittat att det är för visa och mastercard än så länge.

Både Visa och Mastercard finns utan kredit.
Jag har exempelvis ingen kredit på mitt kort, vilket kan bli lite konstigt utomlands, speciellt i USA.

Både Visa och Mastercard finns utan kredit.
Jag har exempelvis ingen kredit på mitt kort, vilket kan bli lite konstigt utomlands, speciellt i USA.
Ja? Jag skrev ju att man kan ha visa och mastercard utan kredit, jag undrade om det fanns någon annan typ av kort utan kredit?

Jag förstår inte riktigt vad som skulle vara smidigare med att välja ett belopp? Jag tycker att det fungerar jättebra att med okq8-kort eller cirkel k kort osv, stoppa in kortet, få tillbaka det, tanka, åka därifrån. Känns som ett onödigt moment att välja en summa det ska tankas för..

Det gäller ju för oss som tankar med vanliga betalkortet ;)

Men hur vet man hur mkt man ska tanka för? Jag tankar alltid fullt när jag tankar och det kan ju va allt från 10-60 liter jag ska ha. Skulle störa mig enormt mkt om jag betalar i förskott och bara kan tanka typ 90 % fullt. Vad händer om man inte utnyttjar allt man betalat för i förskott? Typ tror att det får plats 40 liter och betalar för det men får bara i 36?

Har i USA fungerar det sa att man om man sager till macken att reservera, sag $80 och bara tankar for $70 sa gar overskottet automatiskt tillbaka till kortet. Det fungerade forvanansvart bra nar jag hade nagra sma enkla marken av horntander pa mitt kort.:o

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 735
Senast: EZMK
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 593
Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 780
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 171
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama