Rastips, någon?

Sv: Rastips, någon?

Gjorde det! Verkligen en fin hund... :)

Just det, jag måste fråga lite om vilka prisklasser dom olika hundraserna ligger i? Inte för att det spelar så stor roll, men jag vet inte om jag är beredd på att lägga ut vad som helst för en hund :p

Alltså en renrasig hund går väl på omkring 8 000-13.000 ( beroende på ras )

Jag betalade 12.000 kr för min GD för några år sedan..

Nu hämtar jag hem en liten gobit om 11 dagar :D

4veckor1.jpg

Senast ändrad:

en 10.000 kr får man nog räkna med att betala för en renrasig hund iaf. Åtminstone om du vill ha från en seriös, etablerad kennel med meriterade, friska föräldradjur. Men du får ju i gengäld en kunnig uppfödare som ställer upp i alla väder. :)

En parentes bara: Vi hade en GD när jag var liten och hon blev 13 år :)

Okej, tack så jättemycket för svaren! :bow: Tänkte bara så det inte var några sånna där 25000:- hundar, som vissa chihuahor (stavning?). Hade räknat med mellan 10.000 och 15.000, så jag var ju inte helt ute och cyklade! :) Och en seriös uppfödare är självklart, skulle aldrig våga köpa något annat :p

Nej men oh, vilken söt valp! :love: Vad är det för ras på den? :)

Det är en liten Engelsk Staffordshire Bull Terrier

Ha ha, jag satt verkligen å titta å titta å tittade lite igen, tänkte-Hm de där ser inte ut som en GD...... :D
Fattade ditt förra inlägg som du skulle hämta en GD om 11 dagar:angel:

Himla söt valp btw.....

Jag har min jaktlabbe på hunddagis och det funkar jättebra! De är ute och går två timmar på förmiddagen och sen 1-2timmar efter lunch. Han tycker det är jättekul att komma dit och leka med andra hundar och sen så är han lika glad när man kommer och hämtar honom. =) Sam har gått på dagis sen han var 9månader och det är en jättebra lösning. Han klarar inte av att vara ensam hemma och inga av oss har ett yrke där han kan vara med på jobbet, en bra kompromiss på att skaffa hund helt enkelt.

Men hunddagis är mycket upp till varje hund också, vad den har för mentalitet. För vissa fungerar det helt enkelt inte. De kan inte slappna av och gnäller hela dagen.
Sen att det är dyrt, det låter inte på dig som om du skulle ha hunden på dagis varje dag och i alla fall på vårt dagis så kan man välja på halvtid eller heltid. =)

Oh, dom hundarna är så fina! :D

Okej, det låter ju ganska bra faktiskt :) Tittade runt lite på hunddagis, men det verkade inte vara någon som hade halvtid :crazy: Får leta lite mer... :)

Japanese chin är en hund som man kan göra det mest med:) och lungna när dom väl är inne. lika borzoi fast kansk ha jakt instinkt.

Ska söka på raserna, tack för tipset! :D

Nu är det iofs nästan ett år kvar tills nästa sommarlov, men vad ska man tänka på att ha förberett när valpen kommer? :) Och vad bör man köpa? Förutom det väsentliga som matskålar, koppel, halsband, klotång, bajspåsar?

Just ja! Jag har en liten kanin hemma också. Ska man introducera valpen och kaninen för varanndra på en gång? Eller ska man vänta till en viss ålder? :p

Och en sak till :angel: När kan folk börja hälsa på? Och spelar det någon roll vilka som är med och hämtar valpen? Tänkte mer på att det lär vara en som skjutsar, sen jag, mamma, lillebror och eventuellt pojkvän. Är det för mycket? Ska några vänta hemma?

Tacksam för alla tips och svar! :bow:

Dvärgschnauzer är en trevlig hundras som du dock borde höra dig för lite mer om innan du fundrar på (är för lat för att berätta allt), den kan gå lååånga promenader och är super på agility. Dock ingen ras jag rekomenderar bara till sällkap

25.000-30.000:-Det får du betala för en mentaltestad samt eld testad hund:D

Senast ändrad av en moderator:

En hund som ska användas i tjänst ska klara skott test!:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 295
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka