Här hemma är vi helt olika politiskt sätt, jag håller på rött och sambon håller på SD. Hans erfarenhet av invandring är billig och utländsk arbetskraft som fler gånger gjort honom arbetslös inom byggbranschen. I den byggbransch som han befann sig så var man anställd efter arbetsprojektets tid, och sen arbetslös om man inte fick följa med på nya projekt. Det har varit många gånger som han trott att han ska gå vidare på ett projekt när ett samtal kommit om att XX förlorat uppdraget till en polsk firma. Han är absolut en åtråvärd arbetare då det ringer än idag, trots att han slutade för snart 1,5 år sen, om att de vill ha just honom i projektet. Han började sommarjobba som 15 åring, blev lärling direkt efter gymnasiet och har sedan dess varit arbetslös ett fåtal gånger. Och endast vid de tillfällen som jag nämnt ovan.
Jag är för invandringspolitik, så vi har bestämt att inte prata så mycket politik här hemma. Jag anser att i dessa åsikter är han totalt iq-befriad och ja, han anser samma om mig. Att ha samma politiska värderingar är inte den viktigaste för mig. Jag har dock mer avsky för min lillebror än för min sambo. Han röstade på SD för att "alla blattar kommer och stjäl våra jobb". Sanningen är att min bror inte ens gick ur årskurs 9 med gymnasiebehörighet. Nu 10 år senare så har han ännu inte lyft sin röv för att få utbildning eller jobb. Hans inkomst idagsläget är inte populärt hos polisen
. Behöver jag ens tillägga vad jag anser om honom och hans åsikter ?