Okej. Jag jobbar i eftermiddag och kommer att ha tajt till DL. Så ska teoria och rösta innan jag börjar tänkte jag.
Börjar med Klara och Mirtai, men kommer nog även titta närmare på queenlilith då jag tycker att hon sticker ut. Men det kan vara hennes spelstil som gör det.
I alla fall.
Mirtai - qitis - fio
Vill åka en snäll attraktion. Vill gärna få ut prussiluskan tidigt för att denna inte ska få chansen att avgöra kommande lyncher.
Rösten i första DL lägger hon på qitis för att
även om det känns rimligt att försöka få igång leken känns det lite väl mkt och inte helt rimligt med så många inlägg första dagen
något skaver med hennes sätt att ifrågasätta och försöka hitta teorier av ingenting alls
funderar på utgången av lynchen och huruvida cirkus förlorade pga lottning eller pga dold röst.
Mirtai har lite ont om tid och röstade igår på fio efter att ha resonerat om att fio
Antingen en väldigt förvirrad god, men jag kan tro att hon är en ond som kommer in och röstar på någon hon vet inte sitter i lyan. Det känns som en sån där typiskt grej man gör som stressad ulv
Mirtai röstar på Fio För att jag tycker hennes röst igår skaver väldigt mycket Ni har jag röstat för att inte missa det, återkommer ev med en ändring senare
Rösten på q i DL1 kan vara alibi tänker jag. Och igår tänker jag att lyan förstod att Q var påkommen men att de ändå lyckades att rösta ut fio istället. Mirtai ligger på min bevakningslista just nu.
Klara - hemlig - fio
Startade med att glömma leken, har haft ont om tid/dålig telefon att leka från.
Funderar en del kring givmilda siaren och hur den rollen fungerar. Kan vara nyfiken ond, men det behöver det inte vara.
De hon teoriar mest om (hon har ett inlägg där hon går igenom flera, men har skrivit störst stycken om dessa) var hemlig och fio. Väljer sedan att rösta på fio som fjärde personen i ordningen. Jag kan hålla med om Klaras tankar kring hemlig, men har själv inte gått tillbaka och läst själv än.
Noterar att fios enda möjliga mikroskopiska chans att rädda sig själv hade varit att rösta på Habina ( det hade gett Fio 4 och Habina ), men hon väljer att rösta på Q. Dels är det knappt tid kvar för någon annan att ändra röst för att fio ska klara sig, dels vet jag inte vem som skulle gjort det och till sist tänker jag att det är den tydligaste vinkningen fio kan ge oss om att qitis är ond. Fio kommer åka ut och väljer att lägga en röst som inte räddar henne men när vi sedan får veta fios roll blir det (i alla fall nästintill) glasklart att hon visste vilken sida Q spelar för.
queenlilith - LenaH - Habina
Jag har som sagt reagerat lite på queen. Det kan vara hennes spelstil, men vill ändå lyfta det. Hennes första inlägg efter att LenaH käkas.
Jaha. Det kändes ju som mitt teoriande igår gav lyan lite billiga poäng och att kunna sprida misstankar om mig. Blir ju väldigt fundersam.
Jag tar upp henne i ett inlägg iom att hon själv menar att lyan käkat LenaH för att QL ska se misstänkt ut. Hon reagerade på vad jag skrivit angående eventuellt alibi iom att LenaH käkades och när jag förtydligade vad jag menat skrev hon
Där finns andra saker som pågår i leken som jag anser är mer misstänkte och det gör mig som sagt fundersam kring dig och din roll att detta är det du hakat upp dig på mest
Mina främsta misstankar just nu går mot Habina då jag tycker hon verkar vilja så misstankar kring oss andra, jag tänker att en god spelare hade varit mer avvaktande särskilt efter ingen info fanns i leken igår. Även suspekt att blacksmithfarm hakar på så lätt. Men jag vet inte vart jag har Blacksmithfarm än.
Jag har inte hakat upp mig, eller hakat på Habina. Jag tycker inte heller att Habina "sår misstankar".
Jag tycker ändå att Qitis resonemang i svaren låter som en god för mig. Sen så kan jag ju bli grundlurad men för mig just nu så känns det ändå som bra resonemang.
Fast den rösten kan ju vara fejk också?
Hon har ännu inte vad jag kan se bemött protesterna mot att hon kallar det fejkröst när onda har en extra dold röst utöver att alla röster vi ser i tråden räknas.
Jag vill slänga in en sak med som slog mig. Om vi säger att goda vore mest aktiva igår och ulvarna lutade sig bakåt. Så skulle det ju vara ett väldigt bra tips att granska dom udda rösterna. Tex jfrelin som la en röst och sedan inte varit så aktiv kan vara en möjlighet. Men som sagt eftersom jag inte kan säga bu ellrr bä då jag saknar info är det bara en teori som en annan nämnde tidigare.
Det här är vad jag skulle kalla en ond som vill kasta misstankar. Ett påstående som mycket väl kan vara sant. Men det skaver lite.
Känner samma sak här, som sagt har Fio försvarat mig idag, men det gör mig inte säker på hennes roll, men drevet mot henne känns ändå sådär.
Vet inte om jag såg var fio försvarade QL, men undrar varför hon skulle ha gjort det till att börja med? Det ska till en del innan jag vågar försvara någon annan - risken är att man har missuppfattat någonting och hjälper onda sidan av misstag.
För min del känns det som att där finns ulv röstar bland dom som röstat på fio. Fio hade mycket misstankar mot Qitis, så funderar jag på om hade fått info om Qitis och att Q sitter i lyan. Åt andra sidan verkade Q lite för bekväm att slänga första rösten på Fio, hade lyan gjort detta? åt andra sidan la Fio sin röst på Qitis för att hinta till dom goda?
Ser inte varför det faktum att Q la första rösten på fio skulle göra Q god? Jag tror mycket väl att en ond Q hade vågat det (och jag tror ju nu att Q är ond). Röstningen kom ju dessutom inte ens igång förränn 50 min innan DL.
Detta är en del av det som skaver med QueenLilith för mig. Men jag är öppen för att jag inte spelat så mycket med henne (och hon skrev att hon åkt ut tidigt + är ny?) så det kan ju vara spelstil som jag reagerar på.