Pippi på tivoli (Ulvlek)

Deltagare kvar i leken.

1. qitis det är jag!

2. Blacksmithfarm teoriar på bra men samtidigt tycker jag inte att hennes tidiga röst på mig idag är till hennes fördel. Kan mycket väl vara ulv

3. Mirtai röstade på mig i dl 1 och på fio igår. Möjligen är hon ulv som visste att fio var god alternativt ond spion -tror inte lyan skulle försöka rädda en de tror är Dunderkarlsson fsktiskt
Kan mycket väl vara ulv

4. hemlig fastnade jag lite i räknedisskussion med i lekstarten och kändes lite bitig. Hon röstade på Habina i Dl1 och på mig igår. Om habina är ulv så kan den rösten vara en alibiröst. Är habina god så kan hemlig även då vara ulv
igår ville hon inte rösta på fio i drevet och det känns också lite ulvigt slutsats : kan mycket väl vara en ulv

5. Habina har precis som mig mycket inlägg och hennes ändring av röst i dl1 (till mig från Lobelia ) för att inte vilja åka ut kan vara en ulv som inte vill riskera att åka ut på lottning ?samt också på köpet kanske också se till att Lobelia (ifall det var en alibiröst och sedan när jag också röstade där så blev det lite jobbigt läge kanske ?) inte heller skulle riskera lottning. Inte omöjlig att de båda är i lyan ihop faktiskt även habina röstade en uddaröst igår på QueenLilith och ville inte följa drevet mot fio. Kan mycket väl vara ulv

7. QueenLilith röstade på LenaH i dl 1 och ville inte avgöra med att lägga en röst på någon av oss med flera röster. Röstade på habina igår Kan vara för att hon visste vart den dolda rösten låg tex ? Och tänker att habina kan vara i lyan med henne och deras lilla ordutbyte idag kan vara det berömda spelet för galleriet kanske. Möjligen är en av dem god men tror inte båda är det. Kan mycket väl vara ulv

10. Jfrelin röstade på cirkus i dl 1 och på Habina igår Om habina är god så kan mycket väl QL och Jfrelin vara i lyan. Tror inte alls tre är det men man ska väl aldrig säga aldrig… kan mycket väl vara ulv

11. Lobelia alltid svårplacerad. Men hade konstigt resonemang i DL 1 då hon kritiserade hemligs röst på habina men sedan ändå röstade där själv ? Har inte så mycket egna tankar utan mest svar på andras frågor. Igår röstade hon udda på Elo. Kanske visste hon att fio var antingen god /ond spion och ville inte vara med och rösta där ? Kan mycket väl vara ulv.

13. Klara återvändare som kom med en rejäl översyn igår röstade glatt en fjärderöst på fio igår och följer också glatt med i strömmen mot mig idag Röstade en singelröst på Hemlig i första DL. Möjlig alibiröst ? Alternativt om hemlig är god att hon även visste att hon troligen var god (eller ond spion ) kan mycket väl vara ulv

Ser ta mig fan bara ulvar överallt och så många kan de ju inte vara :arghh:

Du kanske inte sitter i lyan, vilket du hela tiden hävdat nu när jag gått tillbaka och läst om lite. Men det finns ju ytterligare en ond. Du har inte sagt att du inte är ond, du har sagt att du inte är ulv och inte sitter i lyan.
Jag har faktiskt sagt att jag inte är varken ulv eller ond spion till fio igår. Hon gick ju med blåslampa efter mig att jag var ulv för att sedan svänga till att jag kunde vara onda spionen sedan tillbaka till att jag absolut var ulv. Jag fattade ingenting av det hela och inte konstigt att jag blir jättemisstänksam mot fio tycker jag.

Jag har faktiskt sagt att jag inte är varken ulv eller ond spion till fio igår. Hon gick ju med blåslampa efter mig att jag var ulv för att sedan svänga till att jag kunde vara onda spionen sedan tillbaka till att jag absolut var ulv. Jag fattade ingenting av det hela och inte konstigt att jag blir jättemisstänksam mot fio tycker jag.
Ok, jag erkänner att jag inte läst alla fina inlägg från igår. My bad. Men mina tankar kring dig idag kvarstår.

Fio betedde sig skitskumt igår och jag var rätt säker på att hon var den onda siaren som siat dig till någon viktig god roll och ville försöka få oss att rösta ut dig. Jag kunde inte haft mer fel.

Ok, jag erkänner att jag inte läst alla fina inlägg från igår. My bad. Men mina tankar kring dig idag kvarstår.

Fio betedde sig skitskumt igår och jag var rätt säker på att hon var den onda siaren som siat dig till någon viktig god roll och ville försöka få oss att rösta ut dig. Jag kunde inte haft mer fel.
Jag tänkte faktiskt exakt likadant måste jag säga 👍
Fio var inte den onda spionen -vilket jag faktiskt var nästan helt övertygad om med tanke på hur hon argumenterade igår.
Besserwisser är en svår roll iom påståenden som inte är helt säkra.
Hon kan inte ha påstått ”q är ulv ” då hade hon fått svar fel.
Hon kan ha påstått ”Q är ond spion ” och fått svar fel men ändå varit bergfast övertygad om att jag nog var ulv framför allt som jag blev väldigt misstänksam mot henne och fastnade i det

Jag sitter på tåget hem från Stockholm och internet suger, kan inte läsa inlägg för allt laggar

Men Mirtai röstar på qitis baserat på att jag tror fio frågat om hon är ond

:( Jag är rökt känner jag

Baserat på min lista innan där jag faktiskt kom fram till att alla var möjliga ulvar så väljer jag den som ändå står ut mest.
5. Habina har precis som mig mycket inlägg och hennes ändring av röst i dl1 (till mig från Lobelia ) för att inte vilja åka ut kan vara en ulv som inte vill riskera att åka ut på lottning ?samt också på köpet kanske också se till att Lobelia (ifall det var en alibiröst och sedan när jag också röstade där så blev det lite jobbigt läge kanske ?) inte heller skulle riskera lottning. Inte omöjlig att de båda är i lyan ihop faktiskt även habina röstade en uddaröst igår på QueenLilith och ville inte följa drevet mot fio. Kan mycket väl vara ulv

Qitis röstar på Habina. Tror hennes röständring till mig i dl1 var för att säkerställa att hon själv skulle vara kvar. Tror inte hon är god med specialroll dock. Tror mer på ulv eller möjligen onda spionen då jag ibland får känslan av att hon spelar ensam
Och det var därför hon ville rädda sig själv i Dl 1

Jag tänkte faktiskt exakt likadant måste jag säga 👍
Fio var inte den onda spionen -vilket jag faktiskt var nästan helt övertygad om med tanke på hur hon argumenterade igår.
Besserwisser är en svår roll iom påståenden som inte är helt säkra.
Hon kan inte ha påstått ”q är ulv ” då hade hon fått svar fel.
Hon kan ha påstått ”Q är ond spion ” och fått svar fel men ändå varit bergfast övertygad om att jag nog var ulv framför allt som jag blev väldigt misstänksam mot henne och fastnade i det
Jag tror hon påstod att Q är ond.

DL3 21.00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14.40 Jfrelin röstar på qitis
14.49 QueenLilith röstar på qitis
14.50 Lobelia röstar på qitis
16.08 hemlig röstar på qitis
17.37 Klara röstar på qitis
19.06 Mirtai röstar på qitis
19.22 qitis röstar på Habina

Qitis 7
Habina 1

Vänta, menar ni att det faktiskt varit en lek där alla var goda? Jag trodde att det "bara" var något alla pratade om :rofl:

Minns någon vad leken hette? Känner att jag måste läsa den :D
Minns inte ens om jag var med i den, men jag har läst den iaf. :laugh: (Försökte ändra färg på texten men lyckas inte. Buke är inte gjort för mobil)

Deltagare kvar i leken.

1. qitis det är jag!

2. Blacksmithfarm teoriar på bra men samtidigt tycker jag inte att hennes tidiga röst på mig idag är till hennes fördel. Kan mycket väl vara ulv

3. Mirtai röstade på mig i dl 1 och på fio igår. Möjligen är hon ulv som visste att fio var god alternativt ond spion -tror inte lyan skulle försöka rädda en de tror är Dunderkarlsson fsktiskt
Kan mycket väl vara ulv

4. hemlig fastnade jag lite i räknedisskussion med i lekstarten och kändes lite bitig. Hon röstade på Habina i Dl1 och på mig igår. Om habina är ulv så kan den rösten vara en alibiröst. Är habina god så kan hemlig även då vara ulv
igår ville hon inte rösta på fio i drevet och det känns också lite ulvigt slutsats : kan mycket väl vara en ulv

7. QueenLilith röstade på LenaH i dl 1 och ville inte avgöra med att lägga en röst på någon av oss med flera röster. Röstade på habina igår Kan vara för att hon visste vart den dolda rösten låg tex ? Och tänker att habina kan vara i lyan med henne och deras lilla ordutbyte idag kan vara det berömda spelet för galleriet kanske. Möjligen är en av dem god men tror inte båda är det. Kan mycket väl vara ulv

10. Jfrelin röstade på cirkus i dl 1 och på Habina igår Om habina är god så kan mycket väl QL och Jfrelin vara i lyan. Tror inte alls tre är det men man ska väl aldrig säga aldrig… kan mycket väl vara ulv

11. Lobelia alltid svårplacerad. Men hade konstigt resonemang i DL 1 då hon kritiserade hemligs röst på habina men sedan ändå röstade där själv ? Har inte så mycket egna tankar utan mest svar på andras frågor. Igår röstade hon udda på Elo. Kanske visste hon att fio var antingen god /ond spion och ville inte vara med och rösta där ? Kan mycket väl vara ulv.

13. Klara återvändare som kom med en rejäl översyn igår röstade glatt en fjärderöst på fio igår och följer också glatt med i strömmen mot mig idag Röstade en singelröst på Hemlig i första DL. Möjlig alibiröst ? Alternativt om hemlig är god att hon även visste att hon troligen var god (eller ond spion ) kan mycket väl vara ulv

Ser ta mig fan bara ulvar överallt och så många kan de ju inte vara :arghh:
Du brukar vara skarpare än så här när du är god. Det känns lite som du skriver ditt testamente oh inte vill ge någon ledtråd till vem du misstänker utan sätter alla i lyan. Jag tror inte en god Q skulle gjort så, hon skulle kämpat in i det sista och talat om vem hon håller som mer god än andra.

Sorry! Jag fastnade i ett slukhål aka stallet. Ska rösta strax, måste bara få ihop mina tankar lite. Sitter på bussen och är hemma om fem minuter. :)

Orsak till dålig medverkan, jobbmöten och sen denna.

IMG_4388.webp

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar