Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jag tycker det känns ulvigt. Efter igår så låg qitis och blacksmithfarm högt på min lista. Du har även legat högt innan, men jag försöker fokusera mer på dessa två just idag. Om BSF vore god så verkar det jätte skumt för mig att hon skulle vilja haka på så snabbt på röst av Fio. Jag och några andra vilje inte alls rösta på Fio av precis den anledningen, vilket visade sig stämma. Att vi hade rätt magkänsla.

Men hur kände du dig så bekväm med den rösten? Om du hade haft info som god så hade jag kunnat förstå det. Men nu med facit i hand så har du ju inte haft det och jag tror inte du är god. Du verkade ändå väldigt säker på din röst och du ändrade den inte heller. För mig så känns det som lyan ville ha ut fio (pippi) då snart som möjligt och båda du och qitis kände er väldigt bekväma i detta. Så hade gärna hört en motivering varför du skulle vara god 😊 för just nu är du och qitis dom som är högst på min lya lista.

Jag hakar på denna med. Jag väljer att lita på vår kära Pippi och tror att hon hade fått info om Qitis. Det känns alldeles för konstigt annars. Det känns som vi verkligen behöver få ut en ond idag. Qitis har verkligen försökt sitt bästa med att försvara sig får jag ändå ge henne. Nästan så hon kunna övertyga mig. Men jag måste ändå tro på att Fio hade fått den info gällande Qitis.

Queenlilith röster på Qitis

Jag har skumläst dagens lek och tyvärr fortsätter queenlilith att bete sig knepigt. Dels att hon verkar se sig själv som bättre för att hon inte röstade på fio (hon röstade på mig och jag hävdar givetvis att jag också är god), sedan verkar hon inte riktigt se att fio var jätteskum igår (men förklaringen var ju att fio försökte visa utan att vara för tydlig att hon frågat nåt som gjort qitis ond).

Sen är det nåt med det hon skriver om att "haka på" som får mig att nojja lite till. Eftersom qitis ändå kommer ryka, oavsett var jag lägger min röst, så tänker jag fortsätta på mitt spår med queenlilith. Antingen är hon ond eller så är hon en väldigt skum god.

Habina röstar på queenlilith

Lovar bot och bättring med teorierna imorgon, om jag överlever natten. Tycker iofs att det inte skrivits så mycket idag ifrån alla andra heller, så jag kanske inte är ensam om att ha dåligt samvete. ;)

DL3 21:00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14:40 Jfrelin röstar på qitis
14:49 QueenLilith röstar på qitis
14:50 Lobelia röstar på qitis
16:08 hemlig röstar på qitis
17:37 Klara röstar på qitis
19:06 Mirtai röstar på qitis
19:22 qitis röstar på Habina
20:54 Habina röstar på queenlilith

Qitis 7
Habina 1
queenlilith 1

Alltså jag vill ju rädda mig själv.
Måste göra ett försök hur långsökt det än verkar
Qitis ändrar röst till QueenLilith

DL3 21:00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14:40 Jfrelin röstar på qitis
14:49 QueenLilith röstar på qitis
14:50 Lobelia röstar på qitis
16:08 hemlig röstar på qitis
17:37 Klara röstar på qitis
19:06 Mirtai röstar på qitis

19:22 qitis röstar på Habina
20:54 Habina röstar på queenlilith
20:57 Qitis ändrar röst till QueenLilith

Qitis 7
queenlilith 2

Annika och hennes vänner försöker njuta av tivolit, men stämningen är inte densamma utan Pippi och Tommy. Medan de traskar omkring mellan stånden och åkattraktionerna ser de dock en bekant figur smyga omkring – Dunderkarlsson! Annika var ju med när Pippi hjälpte till att sätta Dunderkarlssons kumpan i finkan, men den gången kom ju Dunderkarlsson undan.

Hon tar sina vänner till hjälp och bygger snabbt en fälla bakom ett av godisstånden där Dunderkarlsson håller på att snatta godis. 1 - 2 - 3 och Dunderkarlsson är fast i fällan! Det blir raka vägen till finkan även med honom nu.

Qitis var Dunderkarlsson – ond siare

Annika och hennes vänner försöker njuta av tivolit, men stämningen är inte densamma utan Pippi och Tommy. Medan de traskar omkring mellan stånden och åkattraktionerna ser de dock en bekant figur smyga omkring – Dunderkarlsson! Annika var ju med när Pippi hjälpte till att sätta Dunderkarlssons kumpan i finkan, men den gången kom ju Dunderkarlsson undan.

Hon tar sina vänner till hjälp och bygger snabbt en fälla bakom ett av godisstånden där Dunderkarlsson håller på att snatta godis. 1 - 2 - 3 och Dunderkarlsson är fast i fällan! Det blir raka vägen till finkan även med honom nu.

Skönt, jag blev lite nervös där en stund att fio på nåt vis frågat fel. Men synd att det inte var en ulv, nu får vi leta vidare helt enkelt.

Men va ?var jag inte god 🤷‍♀️

Jag har skumläst dagens lek och tyvärr fortsätter queenlilith att bete sig knepigt. Dels att hon verkar se sig själv som bättre för att hon inte röstade på fio (hon röstade på mig och jag hävdar givetvis att jag också är god), sedan verkar hon inte riktigt se att fio var jätteskum igår (men förklaringen var ju att fio försökte visa utan att vara för tydlig att hon frågat nåt som gjort qitis ond).

Sen är det nåt med det hon skriver om att "haka på" som får mig att nojja lite till. Eftersom qitis ändå kommer ryka, oavsett var jag lägger min röst, så tänker jag fortsätta på mitt spår med queenlilith. Antingen är hon ond eller så är hon en väldigt skum god.

Habina röstar på queenlilith

Lovar bot och bättring med teorierna imorgon, om jag överlever natten. Tycker iofs att det inte skrivits så mycket idag ifrån alla andra heller, så jag kanske inte är ensam om att ha dåligt samvete. ;)
Jag tycker verkligen inte mina inlägg som du citerat här verkar så skumma. Som sagt så vet jag min egna roll och ingen annan som jag tror är god verkar hålla med dig i detta. Som sagt så tycker jag ditt drev mot mig får dig att verka väldigt ulvig. Men jag hoppas jag har fel. Tycker också att haka sig upp på ett ordval är konstigt.
Om jag hade suttit I lyan så hade jag haft andra att prata med för att försöka verka så god som möjligt, vart du tvärtom kör på jag verkar skummare och skummare. Jag vet inte riktigt vad jag skall säga till det. Jag ser inget skumt med mina inlägg på samma sätt som du gör. Tvärtom att man som god får famla i blindo när det saknas information i leke .

Inga tankar om @fio? Hon känns definitivt mest skum för mig efter gårdagen

Här funderar jag på om qitis försökte visa lyan att hon siat fio? Det är inte första inlägget efter Nattdl1, men ett av de första. I första inlägget skriver hon att hon tror att jag kan vara god, för att sen i andra inlägget gardera sig och säga att jag kan vara ulv. Typ "jag har inte siat Habina, så jag vet inte alls vad hon är".

Deltagare kvar i leken.

1. qitis det är jag!

2. Blacksmithfarm teoriar på bra men samtidigt tycker jag inte att hennes tidiga röst på mig idag är till hennes fördel. Kan mycket väl vara ulv

3. Mirtai röstade på mig i dl 1 och på fio igår. Möjligen är hon ulv som visste att fio var god alternativt ond spion -tror inte lyan skulle försöka rädda en de tror är Dunderkarlsson fsktiskt
Kan mycket väl vara ulv

4. hemlig fastnade jag lite i räknedisskussion med i lekstarten och kändes lite bitig. Hon röstade på Habina i Dl1 och på mig igår. Om habina är ulv så kan den rösten vara en alibiröst. Är habina god så kan hemlig även då vara ulv
igår ville hon inte rösta på fio i drevet och det känns också lite ulvigt slutsats : kan mycket väl vara en ulv

5. Habina har precis som mig mycket inlägg och hennes ändring av röst i dl1 (till mig från Lobelia ) för att inte vilja åka ut kan vara en ulv som inte vill riskera att åka ut på lottning ?samt också på köpet kanske också se till att Lobelia (ifall det var en alibiröst och sedan när jag också röstade där så blev det lite jobbigt läge kanske ?) inte heller skulle riskera lottning. Inte omöjlig att de båda är i lyan ihop faktiskt även habina röstade en uddaröst igår på QueenLilith och ville inte följa drevet mot fio. Kan mycket väl vara ulv

7. QueenLilith röstade på LenaH i dl 1 och ville inte avgöra med att lägga en röst på någon av oss med flera röster. Röstade på habina igår Kan vara för att hon visste vart den dolda rösten låg tex ? Och tänker att habina kan vara i lyan med henne och deras lilla ordutbyte idag kan vara det berömda spelet för galleriet kanske. Möjligen är en av dem god men tror inte båda är det. Kan mycket väl vara ulv

10. Jfrelin röstade på cirkus i dl 1 och på Habina igår Om habina är god så kan mycket väl QL och Jfrelin vara i lyan. Tror inte alls tre är det men man ska väl aldrig säga aldrig… kan mycket väl vara ulv

11. Lobelia alltid svårplacerad. Men hade konstigt resonemang i DL 1 då hon kritiserade hemligs röst på habina men sedan ändå röstade där själv ? Har inte så mycket egna tankar utan mest svar på andras frågor. Igår röstade hon udda på Elo. Kanske visste hon att fio var antingen god /ond spion och ville inte vara med och rösta där ? Kan mycket väl vara ulv.

13. Klara återvändare som kom med en rejäl översyn igår röstade glatt en fjärderöst på fio igår och följer också glatt med i strömmen mot mig idag Röstade en singelröst på Hemlig i första DL. Möjlig alibiröst ? Alternativt om hemlig är god att hon även visste att hon troligen var god (eller ond spion ) kan mycket väl vara ulv

Ser ta mig fan bara ulvar överallt och så många kan de ju inte vara :arghh:
Eftersom Q kunna ha info. Så kunna hon veta vem hennes lya kompisar är? Jag tänker glatt på hur hon skriver om BSF här. Just med den biten att hennes röst inte är till hennes fördel. Försöker Q här att lura oss så vi inte skall misstänka BSF?

Som skrivit flera gånger innan så är BSF högt på min lista och Habina med.

Deltagare kvar i leken.

1. qitis det är jag!

2. Blacksmithfarm teoriar på bra men samtidigt tycker jag inte att hennes tidiga röst på mig idag är till hennes fördel. Kan mycket väl vara ulv

3. Mirtai röstade på mig i dl 1 och på fio igår. Möjligen är hon ulv som visste att fio var god alternativt ond spion -tror inte lyan skulle försöka rädda en de tror är Dunderkarlsson fsktiskt
Kan mycket väl vara ulv

4. hemlig fastnade jag lite i räknedisskussion med i lekstarten och kändes lite bitig. Hon röstade på Habina i Dl1 och på mig igår. Om habina är ulv så kan den rösten vara en alibiröst. Är habina god så kan hemlig även då vara ulv
igår ville hon inte rösta på fio i drevet och det känns också lite ulvigt slutsats : kan mycket väl vara en ulv

5. Habina har precis som mig mycket inlägg och hennes ändring av röst i dl1 (till mig från Lobelia ) för att inte vilja åka ut kan vara en ulv som inte vill riskera att åka ut på lottning ?samt också på köpet kanske också se till att Lobelia (ifall det var en alibiröst och sedan när jag också röstade där så blev det lite jobbigt läge kanske ?) inte heller skulle riskera lottning. Inte omöjlig att de båda är i lyan ihop faktiskt även habina röstade en uddaröst igår på QueenLilith och ville inte följa drevet mot fio. Kan mycket väl vara ulv

7. QueenLilith röstade på LenaH i dl 1 och ville inte avgöra med att lägga en röst på någon av oss med flera röster. Röstade på habina igår Kan vara för att hon visste vart den dolda rösten låg tex ? Och tänker att habina kan vara i lyan med henne och deras lilla ordutbyte idag kan vara det berömda spelet för galleriet kanske. Möjligen är en av dem god men tror inte båda är det. Kan mycket väl vara ulv

10. Jfrelin röstade på cirkus i dl 1 och på Habina igår Om habina är god så kan mycket väl QL och Jfrelin vara i lyan. Tror inte alls tre är det men man ska väl aldrig säga aldrig… kan mycket väl vara ulv

11. Lobelia alltid svårplacerad. Men hade konstigt resonemang i DL 1 då hon kritiserade hemligs röst på habina men sedan ändå röstade där själv ? Har inte så mycket egna tankar utan mest svar på andras frågor. Igår röstade hon udda på Elo. Kanske visste hon att fio var antingen god /ond spion och ville inte vara med och rösta där ? Kan mycket väl vara ulv.

13. Klara återvändare som kom med en rejäl översyn igår röstade glatt en fjärderöst på fio igår och följer också glatt med i strömmen mot mig idag Röstade en singelröst på Hemlig i första DL. Möjlig alibiröst ? Alternativt om hemlig är god att hon även visste att hon troligen var god (eller ond spion ) kan mycket väl vara ulv

Ser ta mig fan bara ulvar överallt och så många kan de ju inte vara :arghh:

Här är första inlägget med teorier efter nattdl2 och som @Lobelia redan påpekat så säger detta inlägg nada utan verkar mest handla om att inte outa några ulvar.

Alltså jag vill ju rädda mig själv.
Måste göra ett försök hur långsökt det än verkar
Qitis ändrar röst till QueenLilith

Intressant dock att qitis ändrar röst från mig till queenlilith. Här ser jag två möjligheter. Eftersom jag vet min roll så vill qitis att jag ska tro att queenlilith också är god, då hon bytt från god till god. Dvs hon försöker förvirra och ge ulven queenlilith alibi.

Eller så är queenlilith god och qitis vill lura mig att fortsätta på mitt inslagna spår.

Jag blir lite nojig över att jag inte ska överleva natten, så jag tänker att jag gräver lite bland de som röstade ut fio (jag tror inte att alla ulvar finns där, men nån iaf).

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar