Pippi på tivoli (Ulvlek)

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio lynchas -besserwisser
Elo käkas -ängellärling 1

DL3 21:00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14:40 Jfrelin röstar på qitis
14:49 QueenLilith röstar på qitis
14:50 Lobelia röstar på qitis
16:08 hemlig röstar på qitis
17:37 Klara röstar på qitis
19:06 Mirtai röstar på qitis

19:22 qitis röstar på Habina
20:54 Habina röstar på queenlilith
20:57 Qitis ändrar röst till QueenLilith

Qitis lynchas - ond siare

Jag slänger in den uppdaterade röstlistan, inte för att dagens röstning hjälper så mycket, men det är ändå bra att gå tillbaka till.

Intressant dock att qitis ändrar röst från mig till queenlilith. Här ser jag två möjligheter. Eftersom jag vet min roll så vill qitis att jag ska tro att queenlilith också är god, då hon bytt från god till god. Dvs hon försöker förvirra och ge ulven queenlilith alibi.

Eller så är queenlilith god och qitis vill lura mig att fortsätta på mitt inslagna spår.

Jag blir lite nojig över att jag inte ska överleva natten, så jag tänker att jag gräver lite bland de som röstade ut fio (jag tror inte att alla ulvar finns där, men nån iaf).
Jag ser en tredje - qitis är inte säker på om queenlilith är ond eller god (vad är vi på för dl😅 3?) 2 nätter har passerat. Hon har två möjliga sior genomförda? Hon kan ha prickat en eller flera ulvar. Eller ingen.
Hennes röständring är ett symboliskt Halmstrå, eventuella tvivel det sår är bonus?

Intressant dock att qitis ändrar röst från mig till queenlilith. Här ser jag två möjligheter. Eftersom jag vet min roll så vill qitis att jag ska tro att queenlilith också är god, då hon bytt från god till god. Dvs hon försöker förvirra och ge ulven queenlilith alibi.

Eller så är queenlilith god och qitis vill lura mig att fortsätta på mitt inslagna spår.

Jag blir lite nojig över att jag inte ska överleva natten, så jag tänker att jag gräver lite bland de som röstade ut fio (jag tror inte att alla ulvar finns där, men nån iaf).
Eller så är det som hon skriver, att hon gör ett tappert försök att rädda sig. Jag tror det har mycket lite att göra med din roll. Sen är hon ond siare så har förmodligen inte så jätte koll. Hon har väl hunnit sia 2 personer.

Jag ser en tredje - qitis är inte säker på om queenlilith är ond eller god (vad är vi på för dl😅 3?) 2 nätter har passerat. Hon har två möjliga sior genomförda? Hon kan ha prickat en eller flera ulvar. Eller ingen.
Hennes röständring är ett symboliskt Halmstrå, eventuella tvivel det sår är bonus?

Ja, qitis har hunnit sia två personer (om hon inte siade Elo inatt), jag tror att det är fio + nån till god eller ond. Hon pushade rätt hårt för fio igår, så pass att tre andra antog att hon var givmild siare eller besserwisser. Idag har hon inte skrivit om nån, men så förstod hon nog att hon skulle ryka när vi såg fios roll och förstod att fio frågat om qitis.

Jag vet inte vad jag skall säga för att övertyga men jag är inte ond. 😊 Jag ser det som ett försök att se till att jag blir lynchat imorn. Jag tror inte jag blir käk i natt eftersom det finns misstankar på mig. Skulle bli väldigt förvånad isåfall. Jag tror om du är god som du säger så finns där en stor chans att dom tänker käka dig för att få mig att se misstänkt ut. Det enda jag kan säga är att jag tycker fokus just nu för goda sidan borde vara att hitta onda. Där finns väl viss info ute i leken, som om det behövs kanske kan hjälpa styrka att jag inte är ond 😆

Jag vet inte vad jag skall säga för att övertyga men jag är inte ond. 😊 Jag ser det som ett försök att se till att jag blir lynchat imorn. Jag tror inte jag blir käk i natt eftersom det finns misstankar på mig. Skulle bli väldigt förvånad isåfall. Jag tror om du är god som du säger så finns där en stor chans att dom tänker käka dig för att få mig att se misstänkt ut. Det enda jag kan säga är att jag tycker fokus just nu för goda sidan borde vara att hitta onda. Där finns väl viss info ute i leken, som om det behövs kanske kan hjälpa styrka att jag inte är ond 😆

Att jag röstade på dig igen var enbart för att jag inte hunnit kika närmare på någon annan idag och tyckte som sagt att dina inlägg blev allt skummare. Jag vill verkligen vara tydlig med att jag inte vet var jag har dig och om jag hittar någon mer skum imorgon (om vi bägge överlever natten) så kommer rösten hamna på den personen.

Men du har rätt i att jag nog ligger i riskzonen för käk, även om man aldrig vet vad ulvarna hittar på. Hälsningar hon som försökte käka en ulvkollega en gång. :rofl:

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio lynchas -besserwisser
Elo käkas -ängellärling 1

DL3 21:00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14:40 Jfrelin röstar på qitis
14:49 QueenLilith röstar på qitis
14:50 Lobelia röstar på qitis
16:08 hemlig röstar på qitis
17:37 Klara röstar på qitis
19:06 Mirtai röstar på qitis

19:22 qitis röstar på Habina
20:54 Habina röstar på queenlilith
20:57 Qitis ändrar röst till QueenLilith

Qitis lynchas - ond siare

Jag slänger in den uppdaterade röstlistan, inte för att dagens röstning hjälper så mycket, men det är ändå bra att gå tillbaka till.
Som jag tänker så tror jag en av dom som röstade på fio igår är ulv. Men det är en teori. Om jag mot förmodan skulle bli käk i natt ville jag ha med den biten

Ja, qitis har hunnit sia två personer (om hon inte siade Elo inatt), jag tror att det är fio + nån till god eller ond. Hon pushade rätt hårt för fio igår, så pass att tre andra antog att hon var givmild siare eller besserwisser. Idag har hon inte skrivit om nån, men så förstod hon nog att hon skulle ryka när vi såg fios roll och förstod att fio frågat om qitis.
Vilka menar du har antagit att q var givmild siare eller besserwisser? Men ar du de som röstat med Q på fio? De kan ju ha trott i stort sett vad som helst om de inte skrivit det.

Jag skulle kunnat rösta på fio, men då hade det varit utifrån hennes röst och allt omkring den. Jag ville inte följa drevet dock, och jag litade inte på Q, i och för sig litade jag inte på fio heller. Drevet kändes fel i vart fall och jag undrar om det en te är minst en ulv som röstade där, passade på att hänga på och gömma sig i drevet.

Vilka menar du har antagit att q var givmild siare eller besserwisser? Men ar du de som röstat med Q på fio? De kan ju ha trott i stort sett vad som helst om de inte skrivit det.

Jag skulle kunnat rösta på fio, men då hade det varit utifrån hennes röst och allt omkring den. Jag ville inte följa drevet dock, och jag litade inte på Q, i och för sig litade jag inte på fio heller. Drevet kändes fel i vart fall och jag undrar om det en te är minst en ulv som röstade där, passade på att hänga på och gömma sig i drevet.

Ja precis, jag håller på och kikar på deras röstmotiveringar igår, återkommer!

Att jag röstade på dig igen var enbart för att jag inte hunnit kika närmare på någon annan idag och tyckte som sagt att dina inlägg blev allt skummare. Jag vill verkligen vara tydlig med att jag inte vet var jag har dig och om jag hittar någon mer skum imorgon (om vi bägge överlever natten) så kommer rösten hamna på den personen.

Men du har rätt i att jag nog ligger i riskzonen för käk, även om man aldrig vet vad ulvarna hittar på. Hälsningar hon som försökte käka en ulvkollega en gång. :rofl:
Det är lugnt 😁 jag tror som sagt att om du är god så finns det absolut en stor chans att du blir käk.

Jag tror lyan tänker käka dig eller Jfrelin då hon även har haft några vassa inlägg, och att hon har haft viss stöd mot mig. Så tror lyan tänker käka henne istället för dig i ett försök på att få ut mig imorn.

Du försöker säga här att du är så misstänkt att du nog inte blir käk. Alltså det skulle kunna stämma, eller så kanske du skriver det för att du sitter i lyan och vet att du inte kommer att bli käkad. Oavsett så tror jag inte ett dyft på att lyan kommer att käka någon annan för att få dig mer misstänkt. Jag tror ganska många har dig på möjlig ulvkandidat om inte annat för att du spelar ganska irrationellt och är svår att hålla som trolig god, Jag blir själv inte klok på dig. Får kolla vidare, om jag misstänker dig så kommer jag upp på listan på folk som kan bli lynchade för att få dig misstänkliggjord i så fall?

Så… De som röstade på fio igår var qitis, blacksmithfarm, mirtai och Klara.
För att börja nånstans (jag måste sova snart, men vill iaf granska lite ikväll) så kikar jag på deras röstinlägg igår. Jag tror att det finns en risk för att jag blir käk inatt, för imorgon har jag gott om tid på mig att gräva och gräva lite till.

Dags att börja rösta kanske? (och medans jag skriver detta så röstar Q....)
Jag känner mig lost idag men nånstans måste man ju rösta så...

Blacksmtihfarm röstar på fio

Då hon dels hade en märklig teori igår, dels skrev att hon inte var bekväm med att hennes röst blev en tredjeröst men inte gjorde något åt det och till sist skriver att det är upp till någon annan att avgöra ifall Q är ond eller god. Det känns skumt för mig.

Tycker att Blacksmithfarm resonerar vettigt genom leken och hennes motivering för att rösta på fio känns vettig.

Mirtai röstar på Fio

För att jag tycker hennes röst igår skaver väldigt mycket

Ni har jag röstat för att inte missa det, återkommer ev med en ändring senare

Mirtais motivering är att fios röst på qitis i DL1 skaver. Det är alltså när fio missat att qitis har tre röster på sig pga söt valp. Vid det här laget har fio tre röster på sig, dvs det finns sju kvar som kan rösta på fio eller på någon/några andra.

Jag blir inte riktigt klok på det här och har lite jag behöver fixa innan min läggdags klockan 21. Det jag hakat upp mig mest på är fios inlägg där hon verkar vilja luta sig tillbaka och låta någon annan granska q. Det känns som ett så himla skumt uttalande. Enligt mina andra funderingar kring rösterna tror jag inte att hon är ulv, men det finns ju en annan ond som skulle vara bra att få ut.

Klara röstar på fio
Klaras röst kommer in en minut efter Mirtais, så det finns en möjlighet att hon inte sett Mirtais röst. @Klara vet inte om du svarat på detta redan? Sorry om jag frågar igen i såna fall. Fio var skum med sitt uttalande, så jag tycker ändå att Klara har en vettig teori.

Jag börjar tvivla på att det finns nån ulv bland rösterna på fio. Det var trots allt fyra röster enbart (ok, förmodligen låg även dolda rösten här), kanske märkte lyan att det ändå skulle gå vägen och beslutade sig för att sprida sina röster på andra? Detta gäller dock endast om de förstått att qitis var ond siare.

Du försöker säga här att du är så misstänkt att du nog inte blir käk. Alltså det skulle kunna stämma, eller så kanske du skriver det för att du sitter i lyan och vet att du inte kommer att bli käkad. Oavsett så tror jag inte ett dyft på att lyan kommer att käka någon annan för att få dig mer misstänkt. Jag tror ganska många har dig på möjlig ulvkandidat om inte annat för att du spelar ganska irrationellt och är svår att hålla som trolig god, Jag blir själv inte klok på dig. Får kolla vidare, om jag misstänker dig så kommer jag upp på listan på folk som kan bli lynchade för att få dig misstänkliggjord i så fall?
Ja jag tror faktiskt dom räknar med att jag skall röstas ut imorn. Varför skulle lyan inte käka någon annan för att se till att en annan god röstas ut? Det verkar rätt logiskt enligt mig. Något måste dom ju göra för att försöka vinna.

Anyway blir snart sängen här så får se imorn 😊

En annan som skaver för mig är Jfrelin, framförallt för att hon ville sätta qitis åt godare sidan och försvarade henne. Ett tag trodde jag att Jfrelin var besserwisser eller givmild siare och frågat om/siat qitis som god, men nu har vi ju facit på att så inte var fallet. Här är inlägget som fick mig att misstänka det, det är Jfrelins första inlägg efter nattdl1:

Håller på och läser ikapp.
Tycker inte Qs röständring är så konstig. Hon vet sin roll och vet då att hon är god, antar jag. Hon vet ingen annans roll så hon vet att räddar hon sig själv så är iallafall en god kvar. Om hon vore ulv vore det synnerligt högt spel och det kanske är så hon brukar spela.

Sedan missförstår hon tidsaspekten för när qitis skulle ha protesterat mot att få röster på sig i detta inlägg. Känns väldigt mycket som ett försvar av qitis.

@Habina

20.35 Lägger Q sin röst på Lobelia

Nästa inlägg från henne är 20.45, då har inte Fio lagt sin röst än.

2 inlägg senare kl 20.49 kommer Fios röst på Q

QueenLilith har då inte röstat än utan lägger sin röst På LenaH (god) 20.58

Q har då 3 röster och ändrar sin egna röst till Cirkus för att det ska blir lottning.

När skulle hon hinna protestera? Mellan 20.45 till 20.58 skriver hon inga inlägg, hon kanske inte ens är inne just då.

Jag tycker det är svagt att hoppa på henne för det.

Mitt svar kring tiderna finns i inlägget #378 om det hjälper någon. :)

Sen drar hon in fio i en diskussion kring min teori vilket sen leder till att fio flera gånger får förklara att det inte är hennes teori utan min.

Hon röstar på mig för att hon tror att lyan försökte rädda mig i DL1. Helt ok teori ändå, men eftersom jag vet min roll så gör det henne inte mindre ulvig att hon röstar på mig. Speciellt om hon (som ulv alltså) förstått att qitis var ond siare.
Ja, Jfrelin har seglat upp på min lista efter den här genomläsningen. Pga IRL har hon inte varit så aktiv idag, så jag får hoppas på mer att kika på imorgon.

Nu ger jag upp för inatt, vet inte riktigt om jag ska hoppas på att bli käkad eller inte. Som qitis så fint påpekade så finns ingen ängel som skyddar ikväll, men kanske, kanske har Villa Villerkulla skickat ett beskydd och ulvarna käkar just den som fått beskyddet.

En annan som skaver för mig är Jfrelin, framförallt för att hon ville sätta qitis åt godare sidan och försvarade henne. Ett tag trodde jag att Jfrelin var besserwisser eller givmild siare och frågat om/siat qitis som god, men nu har vi ju facit på att så inte var fallet. Här är inlägget som fick mig att misstänka det, det är Jfrelins första inlägg efter nattdl1:

Sedan missförstår hon tidsaspekten för när qitis skulle ha protesterat mot att få röster på sig i detta inlägg. Känns väldigt mycket som ett försvar av qitis.

Mitt svar kring tiderna finns i inlägget #378 om det hjälper någon. :)

Sen drar hon in fio i en diskussion kring min teori vilket sen leder till att fio flera gånger får förklara att det inte är hennes teori utan min.

Hon röstar på mig för att hon tror att lyan försökte rädda mig i DL1. Helt ok teori ändå, men eftersom jag vet min roll så gör det henne inte mindre ulvig att hon röstar på mig. Speciellt om hon (som ulv alltså) förstått att qitis var ond siare.
Ja, Jfrelin har seglat upp på min lista efter den här genomläsningen. Pga IRL har hon inte varit så aktiv idag, så jag får hoppas på mer att kika på imorgon.

Nu ger jag upp för inatt, vet inte riktigt om jag ska hoppas på att bli käkad eller inte. Som qitis så fint påpekade så finns ingen ängel som skyddar ikväll, men kanske, kanske har Villa Villerkulla skickat ett beskydd och ulvarna käkar just den som fått beskyddet.
Hur tänker du att jag skulle veta redan DL 1 att Qitis var ond siare? Jag tyckte då att röständringen inte var konstig. När jag spelat är det tämligen vanligt att goda röständrar för att rädda sig själva.

Jag snurrade ihop Fios inlägg mot dig absolut men vi redde ut det och när det visade sig att Fio och jag hade samma invändningar mot dig så släppte jag henne direkt. Jag röstade inte heller på Fio då.

Jag har dock inte släppt dig. Vi får se vad morgondagen ger men att skriva att man tror man ska bli käkad känns ulvigt för mig.

Nu ska jag också sova 🛌

Hur tänker du att jag skulle veta redan DL 1 att Qitis var ond siare? Jag tyckte då att röständringen inte var konstig. När jag spelat är det tämligen vanligt att goda röständrar för att rädda sig själva.

Jag snurrade ihop Fios inlägg mot dig absolut men vi redde ut det och när det visade sig att Fio och jag hade samma invändningar mot dig så släppte jag henne direkt. Jag röstade inte heller på Fio då.

Jag har dock inte släppt dig. Vi får se vad morgondagen ger men att skriva att man tror man ska bli käkad känns ulvigt för mig.

Nu ska jag också sova 🛌

Nä, inlägget är efter nattdl1.

Så… De som röstade på fio igår var qitis, blacksmithfarm, mirtai och Klara.
För att börja nånstans (jag måste sova snart, men vill iaf granska lite ikväll) så kikar jag på deras röstinlägg igår. Jag tror att det finns en risk för att jag blir käk inatt, för imorgon har jag gott om tid på mig att gräva och gräva lite till.

Tycker att Blacksmithfarm resonerar vettigt genom leken och hennes motivering för att rösta på fio känns vettig.

Mirtais motivering är att fios röst på qitis i DL1 skaver. Det är alltså när fio missat att qitis har tre röster på sig pga söt valp. Vid det här laget har fio tre röster på sig, dvs det finns sju kvar som kan rösta på fio eller på någon/några andra.

Klaras röst kommer in en minut efter Mirtais, så det finns en möjlighet att hon inte sett Mirtais röst. @Klara vet inte om du svarat på detta redan? Sorry om jag frågar igen i såna fall. Fio var skum med sitt uttalande, så jag tycker ändå att Klara har en vettig teori.

Jag börjar tvivla på att det finns nån ulv bland rösterna på fio. Det var trots allt fyra röster enbart (ok, förmodligen låg även dolda rösten här), kanske märkte lyan att det ändå skulle gå vägen och beslutade sig för att sprida sina röster på andra? Detta gäller dock endast om de förstått att qitis var ond siare.
Jag hade inte sett Mirtais röst när jag skickade min. Såg den efteråt men var för trött i skallen för att fundera på om jag skulle ändra. Plus att jag då verkligen trodde att fio var ond.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar