Pippi på tivoli (Ulvlek)

Tittar in lite snabbt på lunchen, det var ju skit att hemlig rök med den rollen.

Hinner inte läsa genom leken ordentligt nu, så jag dyker upp senare när jag jobbat klart.

Varför var du tvungen att så bra dölja om du hittat dina kompisar? :arghh:

Noterar att q nämner Habina i många inlägg. Jag tror inte Habina är ulv, hon vrider och vänder på för många stenar för det. Tror det är ytterligare ett sätt för q att så misstankar.
Med tanke på hemligs roll och att det saknas Info i leken annars så väljer jag att släppa Habina. Hon har varit på min misstanke lista men vi kan inte rösta ut en god ikväll för så förlorar vi mer eller mindre.

Just nu går min misstanke mot blacksmithfarm som väldig bekvämt hjälpte att rösta ut fio och inte verkade tveka där heller. Men jag känner verkligen att jag inte har någon info att riktigt gå på, utan jag försöker gå på att det känns skumt för mig så det är magkänslan. Jag hoppas några fler kommer med input idag, för tycker tyvärr det varit lite dött i leken nu med input från folk 😊 (av dom som är kvar). Habina har ju varit rätt aktiv men annars så saknar jag lite att dom goda kommer med input som kan hjälpa oss andra goda. Jag tycker läget just nu faktiskt känns lite rökt 😮‍💨 jag känner inte dom goda har hittat varandra och att ulvarna har fått köra sitt race hela vägen igenom och att dom kände sig nöjda med att offra Qitis för att få ut fio.

Jag tyckte ärligt att fio var skum. "Normalt" (vad som nu är normalt i en ulvlek) så brukar en god som siat/fått reda på en ond lägga en hyfsat tidig röst på sagda onding.
Fios spel gjorde att jag inte tänkte att hon var god med info. Plus att jag då trodde att Q kunde vara ängellärling, så som hon försökte hinta. ( I efterhand lurades hon ja).
Nu måste jag kolla vilka inlägg som skrevs på vilken sida om vilket DL, för det har jag inte i huvudet.

Okej, i efterhand är det ju lättare att se ledtrådarna. Men jag tycker ändå det är konstigt att fio inte röstar tidigare, det frångår mönstret som goda siare "brukar" följa och var en anledning till att jag inte förstod att fio hade god (som i bra för goda sidan) info att gå på.
En god Cirkus är farlig för lyan skriver du och ändå valde du att lägga din ändringsröst på just cirkus. Som jag skrev igår så hade ju en god Q aldrig gjort det.

Jag tror extrarösten redan låg på cirkus så när jag la 3 rösten på dig var du helt enkelt tvungen att ändra röst till cirkus för annars hade det sett jäkligt misstänkt ut.

Nej det kan jag inte påstå, tvärtom 😁 Men ja jag har lite andra tankar

Här fanns möjligheten att lägga ändringsrösten även på Habina och på LenaH men jag tror att ni hade er plan klar i lyan. Rösta ut cirkus och käka Lena så är 2 av dom skarpaste borta ur leken.

Inte alls omöjligt att Habina är din lyakompis så därför ville du inte ändra rösten dit. Nedanstående inlägg av Habina får mig verkligen att undra...

Är du ute och fiskar? Det är ju väldigt ulvigt att bestämt säga vilken roll någon inte har när du vet om att det inte finns en spion i leken.

Hur ska du ha fått reda på 2 roller med bestämdhet när det bara förflutit en natt?

Röstlista DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio 4
qitis 2
Habina 2

queenlilith 1
Elo 1
klara 1

Jag har varit i stallet hela dagen och kom precis hem. Ska iväg på födelsedagsmiddag för mamma om en stund men är tillbaks runt 20:00.

Jag är benägen att släppa Habina. Även fast jag tycker det skriker ulv att skriva om jag lever efter natten. Det var iofs något som Klara också skrev. Ska leta lite mer där och även kolla upp Lobelia lite mer, hon har gått helt under min radar.

Okej, i efterhand är det ju lättare att se ledtrådarna. Men jag tycker ändå det är konstigt att fio inte röstar tidigare, det frångår mönstret som goda siare "brukar" följa och var en anledning till att jag inte förstod att fio hade god (som i bra för goda sidan) info att gå på.

Om det är nån tröst så spanade jag stenhårt efter hintar från givmilda siaren efter nattdl1 och på hemlig hade jag skrivit "behöver läsa ikapp sig och har inte fastnat vid nån" så då utgick jag ifrån att hon iaf inte var siare...

Jag har varit i stallet hela dagen och kom precis hem. Ska iväg på födelsedagsmiddag för mamma om en stund men är tillbaks runt 20:00.

Jag är benägen att släppa Habina. Även fast jag tycker det skriker ulv att skriva om jag lever efter natten. Det var iofs något som Klara också skrev. Ska leta lite mer där och även kolla upp Lobelia lite mer, hon har gått helt under min radar.

Jag tror det där beror på hur man lekt tidigare. Jag blev lynchad en gång (tror kanske Klara också blivit det?) när jag missat att skriva "om jag lever efter natten" för då utgick alla ifrån att jag måste vara ulv som kände mig säker. Så jag försöker att alltid skriva så innan nattdl.

Förutom mig själv är det sex personer kvar; Jfrelin, Queenlilith, Klara, Mirtai, Blacksmithfarm och Lobelia. Skrivna i den ordning jag tycker de är mest och minst skum. Jag ska försöka gå igenom allt de klurat på genom leken och se om jag missat nåt. Klara, Mirtai och Lobelia känner jag att jag inte har några tydliga minnen alls ifrån, vilket brukar betyda att de inte tjafsat så mycket som jag brukar göra. ;)

Men tills jag gått igenom dem, så kommer deras röster här:

Jfrelin har röstat cirkus - Habina - qitis.
Queenlilith har röstat LenaH - Habina - qitis
Klara har röstat hemlig - fio - qitis
Mirtai har röstat qitis - fio - qitis
Blacksmithfarm har röstat Lobelia - fio - qitis
Lobelia har röstat Habina - Elo - qitis

Själv har jag ju fastnat på queenlilith, men egentligen var det mest för att jag inte hade nåt mer att gå på i dl3 än jag hade i dl2 och jag kände inte för att strömrösta på qitis när det ändå var klart att hon skulle ryka.

Jag missade helt att hemlig var givmilda siaren och inser med det att jag gjort två stora misstag i leken. Jag får skylla på att jag är ruskigt ringrostig och lova bot och bättring helt enkelt. Med det vill jag säga förlåt @hemlig för att jag inte förstod att du var siare. :heart

Edit: målat lite.

Den som har bästa röstningsraden är ju helt klart Mirtai, men då har vi kruxet att ulvarna inte kände till att qitis var ond siare. Kanske efter nattdl1, men definitivt inte när Mirtai röstade i dl1.

Eftersom jag vet min roll så är egentligen röstningsraderna föga till hjälp. Det blir inte lätt at vaska fram några ulvar. :(

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio lynchas -besserwisser
Elo käkas -ängellärling 1

DL3 21:00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14:40 Jfrelin röstar på qitis
14:49 QueenLilith röstar på qitis
14:50 Lobelia röstar på qitis
16:08 hemlig röstar på qitis
17:37 Klara röstar på qitis
19:06 Mirtai röstar på qitis

19:22 qitis röstar på Habina
20:54 Habina röstar på queenlilith
20:57 Qitis ändrar röst till QueenLilith

Qitis lynchas - ond siare
hemlig käkas - givmild siare

Förutom mig själv är det sex personer kvar; Jfrelin, Queenlilith, Klara, Mirtai, Blacksmithfarm och Lobelia. Skrivna i den ordning jag tycker de är mest och minst skum. Jag ska försöka gå igenom allt de klurat på genom leken och se om jag missat nåt. Klara, Mirtai och Lobelia känner jag att jag inte har några tydliga minnen alls ifrån, vilket brukar betyda att de inte tjafsat så mycket som jag brukar göra. ;)

Men tills jag gått igenom dem, så kommer deras röster här:

Jfrelin har röstat cirkus - Habina - qitis.
Queenlilith har röstat LenaH - Habina - qitis
Klara har röstat hemlig - fio - qitis
Mirtai har röstat qitis - fio - qitis
Blacksmithfarm har röstat Lobelia - fio - qitis
Lobelia har röstat Habina - Elo - qitis

Själv har jag ju fastnat på queenlilith, men egentligen var det mest för att jag inte hade nåt mer att gå på i dl3 än jag hade i dl2 och jag kände inte för att strömrösta på qitis när det ändå var klart att hon skulle ryka.

Jag missade helt att hemlig var givmilda siaren och inser med det att jag gjort två stora misstag i leken. Jag får skylla på att jag är ruskigt ringrostig och lova bot och bättring helt enkelt. Med det vill jag säga förlåt @hemlig för att jag inte förstod att du var siare. :heart

Edit: målat lite.
Jag inser att jag säkert varit ruskigt anonym genom leken, har helt enkelt inte haft tid med den. Var ju tveksam att anmäla, men det är ju så himla kul att leka att jag ville testa igen ändå. Ska sätta mig och läsa en liten stund nu innan det är dags för middag.

Jag inser att jag säkert varit ruskigt anonym genom leken, har helt enkelt inte haft tid med den. Var ju tveksam att anmäla, men det är ju så himla kul att leka att jag ville testa igen ändå. Ska sätta mig och läsa en liten stund nu innan det är dags för middag.

Du har iaf inte minst antal inlägg. ;)

Mirtai har 18 inlägg, hon tycker att vi ska få ut onda röstfifflaren fort (det har ju gått sådär) och att qitis är svår att läsa av. Röstar på qitis för att hon är ”all over the place” vilket ju även jag gjorde i dagdl1. Sen skriver hon efter nattdl1 inlägget som får mig att tro att hon är givmild siare. Dvs ett försvar av mig mot qitis. Hon är kluven till fio och väljer sedan att lägga sin röst där. Kring det har jag redan skrivit i inlägg #633 sen har hon dåligt intenet igår och röstar på qitis pga vad fio skrivit. Jag hoppas på att få se mer från Mirtai idag, för nu när hon inte längre är min givmilda siare vet jag inte alls. Hon kan absolut vara ulv med lite för mycket IRL som ställer till det.

Klara inleder med att tro att hon missat att rösta och jobbar sen så hon inte kan kolla till leken under dagen. Helt okej IRL även om qitis hetsar lite. 😉 Funderar lite kring givmilda siaren och röstar på hemlig pga hur hemlig misstänker andra som frågar om goda roller. Skriver ett långt teoriinlägg #371 Där har hon en teori om att ulvarna spridit sina röstar i DL1 för att inte riskera att rösta ut onda siaren. Om man utgår ifrån att Klara är god skulle det betyda att Blacksmithfarm, Elo och Klara själv är ulvar. För det var de som röstade på personer som bara fick en röst i DL1. Klara har dock resonerat kring detta i #426 och jag tror inte det går att spinna vidare så mycket på den teorin tyvärr. :(

Sen försvarar Klara qitis, vilket såklart inte är bra såhär i efterhand. Även om jag förstår hur hon resonerar. Hon röstar på fio och det har jag resonerat om i #633 och Klara har även förklarat att hon inte hann se Mirtais röst. Sen är Klara snabb att misstänka och rösta på qitis när vi vet fios roll.

Jag blir tokig på Klara för jag får den där känslan av att hon är god, men jag kan inte sätta fingret på varför. Vilket lika gärna kan betyda att hon lurar mig fullständigt. Suck.

2. Blacksmithfarm
3. Mirtai
5. Habina
7. Queenlilith
10. Jfrelin
11. Lobelia
13. Klara

Dessa är kvar i leken och jag känner att jag verkligen har noll koll på vart dom befinner sig på godhetsskalan.

Börjar med Mirtai eftersom det är enklast då hon har minst antal inlägg. Det finns inte mycket att gå på där för att placera henne åt varken det ena eller det andra hållet. Hon, precis som jag, var med och röstade ut fio. Men då jag själv tyckte fio verkade skitskum så har jag full förståelse för den rösten. Därmed inte sagt att jag tror hon är god. Jag kan som sagt inte placera henne åt något håll.

De flesta av inläggen från Jfrelin kom dag 2 och då i debatt med främst fio, men även QL och Habina om vad som egentligen kan ha utspelat sig bakom kulisserna när cirkus åkte ut, vart den dolda rösten kan ha legat och vad de olika scenarierna kan betyda i förhållande till potentiella roller. Hon röstar på Habina i dl2 och Q (som nästan alla andra) i dl 3. Säger sig fortsatt misstänksam mot Habina (rösten på Habina var för att Jfrelin tror att lyan ev ville rädda Habina i dl1). Jag vet inte, den teorin kanske stämmer, men jag tycker ändå den känns lite långsökt. Men ja, i den här leken med så pass låg aktivitet från flera av oss är det lite svårt att följa folks tankebanor. Idag verkar hon lätta på misstankarna mot Habina och vill rikta sin uppmärksamhet mot mig och Lobelia. Vi får se vad som kommer senare där.

Skickar det här så länge. Återkommer när jag fixat middag till familjen.

3 av dessa är ju som sagt ulv. Men vilka det vet jag inte. Har läst inläggen men blir inte klokare. Bra funderingar från Habina och Klara, men det ger inte riktigt så mycket för att lista ut vem som är ulv. Jag undrar om ulvarna inte är så brydde i nuläget då dom känner att vinsten ändå är rätt nära och dom inte behöver sprida misstankar i leken. Detta är bara en fundering, om man skall försöka leta ulvar i dom som varit mindre aktiva? Något måste vi ju göra 🤷‍♀️

Ephrahim är väl kvar i leken? Så jag hoppas att är dags att få lite info så vi kan komma närmare en ulv. 😊 det kanske låter väldigt obvious men det känns som vi är på ganska bar botten nu. Jag kanske har missat det, men jag har verkligen ingen roll på vem som kan ha den rollen. Det kan vara för jag lekt nog, men det känns ändå som mer info borde vara i leken såhär långt eller? 😊

3 av dessa är ju som sagt ulv. Men vilka det vet jag inte. Har läst inläggen men blir inte klokare. Bra funderingar från Habina och Klara, men det ger inte riktigt så mycket för att lista ut vem som är ulv. Jag undrar om ulvarna inte är så brydde i nuläget då dom känner att vinsten ändå är rätt nära och dom inte behöver sprida misstankar i leken. Detta är bara en fundering, om man skall försöka leta ulvar i dom som varit mindre aktiva? Något måste vi ju göra 🤷‍♀️

Ephrahim är väl kvar i leken? Så jag hoppas att är dags att få lite info så vi kan komma närmare en ulv. 😊 det kanske låter väldigt obvious men det känns som vi är på ganska bar botten nu. Jag kanske har missat det, men jag har verkligen ingen roll på vem som kan ha den rollen. Det kan vara för jag lekt nog, men det känns ändå som mer info borde vara i leken såhär långt eller? 😊
Vad för info tänker du att ephraim kan bidra med?
Jag hoppas att vi har ett spöke i kulisserna som röstar för goda sidan och väger upp prussiluskan. Men det ger ju inte ephraim någon info om levande spelare?
Eller missuppfattar jag dig?:)

Villerkulla kan ju ha skickat ut info till någon, om det inte redan gjorts tidigare i leken.

Det är såna här inlägg som gör att jag misstänker dig starkt. Du verkar fiska efter information och/eller att goda ska visa sig. Det är onödigt när de ändå inte kan bidra med mer info. Förhoppningsvis har hemlig delat ut två sior, men de som fått dem kan ha blivit käkade eller siat en god. Eller för den delen siat nån som blivit lynchad/käkad.

Men vilken info tänker du att Efraim skulle kunna ha? Om ett spöke är uppväckt så är det ju antingen en bybo utan info (cirkus eller LenaH), en ängellärling utan info (Elo), Besserwissern fio (som vi tror hade info på qitis, ingen annan) eller den givmilde siaren hemlig som kunnat sia själv en gång. Eftersom spöket har en röst att avge tror jag inte att spöckväckaren väntat ända tills idag med att väcka upp ett spöke och därmed är spöket troligtvis utan information.

Edit - trea på bollen

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar