Pippi på tivoli (Ulvlek)

Deltagare kvar i leken.

1. qitis det är jag!

2. Blacksmithfarm teoriar på bra men samtidigt tycker jag inte att hennes tidiga röst på mig idag är till hennes fördel. Kan mycket väl vara ulv

3. Mirtai röstade på mig i dl 1 och på fio igår. Möjligen är hon ulv som visste att fio var god alternativt ond spion -tror inte lyan skulle försöka rädda en de tror är Dunderkarlsson fsktiskt
Kan mycket väl vara ulv

4. hemlig fastnade jag lite i räknedisskussion med i lekstarten och kändes lite bitig. Hon röstade på Habina i Dl1 och på mig igår. Om habina är ulv så kan den rösten vara en alibiröst. Är habina god så kan hemlig även då vara ulv
igår ville hon inte rösta på fio i drevet och det känns också lite ulvigt slutsats : kan mycket väl vara en ulv

5. Habina har precis som mig mycket inlägg och hennes ändring av röst i dl1 (till mig från Lobelia ) för att inte vilja åka ut kan vara en ulv som inte vill riskera att åka ut på lottning ?samt också på köpet kanske också se till att Lobelia (ifall det var en alibiröst och sedan när jag också röstade där så blev det lite jobbigt läge kanske ?) inte heller skulle riskera lottning. Inte omöjlig att de båda är i lyan ihop faktiskt även habina röstade en uddaröst igår på QueenLilith och ville inte följa drevet mot fio. Kan mycket väl vara ulv

7. QueenLilith röstade på LenaH i dl 1 och ville inte avgöra med att lägga en röst på någon av oss med flera röster. Röstade på habina igår Kan vara för att hon visste vart den dolda rösten låg tex ? Och tänker att habina kan vara i lyan med henne och deras lilla ordutbyte idag kan vara det berömda spelet för galleriet kanske. Möjligen är en av dem god men tror inte båda är det. Kan mycket väl vara ulv

10. Jfrelin röstade på cirkus i dl 1 och på Habina igår Om habina är god så kan mycket väl QL och Jfrelin vara i lyan. Tror inte alls tre är det men man ska väl aldrig säga aldrig… kan mycket väl vara ulv

11. Lobelia alltid svårplacerad. Men hade konstigt resonemang i DL 1 då hon kritiserade hemligs röst på habina men sedan ändå röstade där själv ? Har inte så mycket egna tankar utan mest svar på andras frågor. Igår röstade hon udda på Elo. Kanske visste hon att fio var antingen god /ond spion och ville inte vara med och rösta där ? Kan mycket väl vara ulv.

13. Klara återvändare som kom med en rejäl översyn igår röstade glatt en fjärderöst på fio igår och följer också glatt med i strömmen mot mig idag Röstade en singelröst på Hemlig i första DL. Möjlig alibiröst ? Alternativt om hemlig är god att hon även visste att hon troligen var god (eller ond spion ) kan mycket väl vara ulv

Ser ta mig fan bara ulvar överallt och så många kan de ju inte vara :arghh:
Varför var du tvungen att så bra dölja om du hittat dina kompisar? :arghh:

Noterar att q nämner Habina i många inlägg. Jag tror inte Habina är ulv, hon vrider och vänder på för många stenar för det. Tror det är ytterligare ett sätt för q att så misstankar.

Alltså jag vill ju rädda mig själv.
Måste göra ett försök hur långsökt det än verkar
Qitis ändrar röst till QueenLilith
Det här kan vara ett sätt för q att försöka ge QL alibi, då Habina röstat där.
Med tanke på att q sagt nämnde habina i typ varke deltagares genomgång så undrar jag om det är ett sätt för q att ge QL alibi.

Ok, jag upprepar mig känner jag, men är fortfarande trött
Morgnar är inte min grej :p.

Varför var du tvungen att så bra dölja om du hittat dina kompisar? :arghh:

Noterar att q nämner Habina i många inlägg. Jag tror inte Habina är ulv, hon vrider och vänder på för många stenar för det. Tror det är ytterligare ett sätt för q att så misstankar.
Eller så är det omvänd psykologi....

UPPDATERING nattDL 3!

Annika och hennes vänner kan äntligen pusta ut! Gårdagen var lugn och det mesta flöt på bra så de hade en hel dag där de kunde njuta av karusellerna, spela på chokladhjulet, äta sockervadd och allt annat man kan göra på ett tivoli. DunderKarlsson däremot hade inte en lika bra dag :crazy: Istället för att själv sätta dit Annika och hennes vänner så blev han själv ditsatt, och det med dunder och brak.

Efter en rolig dag på tivolit var alla trötta, så de bestämde sig för att ta en tidig kväll. Men... med tanke på de senaste nätterna som varit allt förutom lugna var det flera som hade svårt att sova. Många var oroliga över att gå samma öde tillmötes som Petri och Tommy, även om många lyckades komma till ro och somna till slut. Annika låg vaken en stund och tänkte på Tommy och vad som hade hänt honom natten innan. Och Herr Nilsson både sörjer och saknar fortfarande sin Pippi så han har väldigt svårt att komma till ro i sin lägenhet. Tillslut tröttnar någon av grannarna och ringer ut polisen som inte tvekar en sekund... men! Får polisen verkligen slänga ut folk från deras egna hem?! Ska man inte få vara säker någonstans?

Tydligen inte...
hemlig var Herr Nilsson (givmild siare)

UPPDATERING nattDL 3!

Annika och hennes vänner kan äntligen pusta ut! Gårdagen var lugn och det mesta flöt på bra så de hade en hel dag där de kunde njuta av karusellerna, spela på chokladhjulet, äta sockervadd och allt annat man kan göra på ett tivoli. DunderKarlsson däremot hade inte en lika bra dag :crazy: Istället för att själv sätta dit Annika och hennes vänner så blev han själv ditsatt, och det med dunder och brak.

Efter en rolig dag på tivolit var alla trötta, så de bestämde sig för att ta en tidig kväll. Men... med tanke på de senaste nätterna som varit allt förutom lugna var det flera som hade svårt att sova. Många var oroliga över att gå samma öde tillmötes som Petri och Tommy, även om många lyckades komma till ro och somna till slut. Annika låg vaken en stund och tänkte på Tommy och vad som hade hänt honom natten innan. Och Herr Nilsson både sörjer och saknar fortfarande sin Pippi så han har väldigt svårt att komma till ro i sin lägenhet. Tillslut tröttnar någon av grannarna och ringer ut polisen som inte tvekar en sekund... men! Får polisen verkligen slänga ut folk från deras egna hem?! Ska man inte få vara säker någonstans?

Tydligen inte...
hemlig var Herr Nilsson (givmild siare)
Så förvånad jag blir...

😪 att dom lyckats pricka herr Nilsson.

Där finns 3 onda kvar. Prussiluskan, Kling och Klang? Som jag förstod det igår skrev Jfrelin att var tredje är ond. Men det är väl mer än så. Särskilt nu när herr Nilsson blev käk.

😪 att dom lyckats pricka herr Nilsson.

Där finns 3 onda kvar. Prussiluskan, Kling och Klang? Som jag förstod det igår skrev Jfrelin att var tredje är ond. Men det är väl mer än så. Särskilt nu när herr Nilsson blev käk.
Ja nu är mer än var 3dje ond. Har ju varit två DL sen dess.
Vi är 7 kvar vara 3 onda. Nästan varannan är ond nu 😱

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus
20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio lynchas -besserwisser
Elo käkas -ängellärling 1

DL3 21:00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14:40 Jfrelin röstar på qitis
14:49 QueenLilith röstar på qitis
14:50 Lobelia röstar på qitis
16:08 hemlig röstar på qitis
17:37 Klara röstar på qitis
19:06 Mirtai röstar på qitis
19:22 qitis röstar på Habina
20:54 Habina röstar på queenlilith
20:57 Qitis ändrar röst till QueenLilith

Qitis lynchas - ond siare

DL4 9.00 Hemlig käks Herr Nilsson - givmild siare

Kvar i leken är: Habina, Lobelia, Blacksmithfarm, Klara, Mirtai, Jfrelin, Queenlilith (jag)

Det betyder det är 3 onda kvar och 4 goda. Om en god lynchas ikväll så står det 3-3 och om dom käker någon ikväll så vinner dom.

Eftersom Qitis ändrade röst igår till mig så hoppas jag att dom goda förstår att detta är ett sätt att hjälpa ulvarna ha en anledning att leda ett drev mot mig. 😊 jag skall försöka vara aktiv under dagen iaf.

Meddelande från LL!

Denna LL har under gårdagen gjort ett misstag bakom kulisserna vilket tyvärr har en lite för stor effekt på leken för att det ska kunna gå utan kompensation, kompensation är därmed utdelad.

Kompensationen är att rollen Villa Villerkulla ändras något, så paketet med siarraden (spioninfon) får istället skickas ut som en lottad rad spioninfo - dvs den är inte längre bunden till att vara en siarrad.
(Anledningen till att vi valt att gå ut med kompensationen denna gången är för att det är en justering av rollen, vilket inte känns mer än rätt att alla deltagare får veta)

Liten påminnelse i förebyggande syfte, kom ihåg att vi LL är mänskliga men att vi försöker göra en så rolig lek som det går för alla inblandade. Jag själv är nybörjare på detta, men jag vet att även erfarna LL gör misstag. Att leken ska vara rolig tänker jag borde gälla även för LL? Men just nu känner jag mest ångest över att frustrationen växer, och börjar tappa sugen för att leka mer... Lite pms med som gör mig extra känslig ska erkännas, men försök komma ihåg att vi gör vårt bästa.

Liten påminnelse i förebyggande syfte, kom ihåg att vi LL är mänskliga men att vi försöker göra en så rolig lek som det går för alla inblandade. Jag själv är nybörjare på detta, men jag vet att även erfarna LL gör misstag. Att leken ska vara rolig tänker jag borde gälla även för LL? Men just nu känner jag mest ångest över att frustrationen växer, och börjar tappa sugen för att leka mer... Lite pms med som gör mig extra känslig ska erkännas, men försök komma ihåg att vi gör vårt bästa.
Alla kan göra fel, det är bara mänskligt och inget du behöver ha ångest över. Som vi brukar säga på jobbet, det är felen, och hur man hanterar dem som man lär sig av. :heart Jag har ingen aning om vad som blivit fel nu, men jag har i alla fall roligt när jag leker, även om jag haft ont om tid och därför inte borde varit med.

Jag vet inte vad som pågår bakom kulisserna, men jag har iaf en jätterolig lek (om än frustrerande ibland) och tycker att både du och @heffaklumpen gör ett toppenbra jobb. Hoppas din pms går över snabbt. :heart

@Ceta stor kram. Det ska som sagt vara kul för alla och det är bara en lek. Det måste alla komma ihåg <3

Jag känner enorm förvirring nu. Givmild siare hade jag på en helt annan person, så nu måste jag tänka om. Kanske är den personen ulv? :nailbiting:

Jag känner enorm förvirring nu. Givmild siare hade jag på en helt annan person, så nu måste jag tänka om. Kanske är den personen ulv? :nailbiting:
Jag känner som du. Hade en helt annan person på den rollen. Känner att jag behöver sätta mig vid datorn och gå igenom leken ordentligt och försöka få lite rätsida på mina tankar.

det är en lek och det är lätt att något misstag kan hända. När det händer så kompenserar ni det och mycket mer kan ni inte göra :heart

Tycker ni har en jätterolig lek
:)
Jag har mycket roligt :rofl:

Meddelande från LL!

Denna LL har under gårdagen gjort ett misstag bakom kulisserna vilket tyvärr har en lite för stor effekt på leken för att det ska kunna gå utan kompensation, kompensation är därmed utdelad.

Kompensationen är att rollen Villa Villerkulla ändras något, så paketet med siarraden (spioninfon) får istället skickas ut som en lottad rad spioninfo - dvs den är inte längre bunden till att vara en siarrad.
(Anledningen till att vi valt att gå ut med kompensationen denna gången är för att det är en justering av rollen, vilket inte känns mer än rätt att alla deltagare får veta)
En uppdatering på detta: Efter lite noggrannare eftertanke så inser vi att denna kompensationen inte fungerar. Så kompensationen har blivit justerad.

Ber åter igen om ursäkt för förvirringen som uppstått! :(

Jag känner som du. Hade en helt annan person på den rollen. Känner att jag behöver sätta mig vid datorn och gå igenom leken ordentligt och försöka få lite rätsida på mina tankar.

Ja, jag måste också sitta vid datorn. Hoppas kunna göra det i eftermiddag. Men iaf från 17 och framåt. Gräva, gräva.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar