Pippi på tivoli (Ulvlek)

Det är en lek som går ut på att misstänka varandra. Och förklara varför man inte är ond. Ta inte åt dig, det är ingen som misstänker att du som person är ulv. Sen kanske du inte ska diskutera detta OT. Det är trots allt on topic. :heart
Ja men tänkte så folk inte skulle tänka det är en taktik eller så kände mig osäker på om det vore OT eller inte. Nu med facit i hand så kanske jag skulle skippat. Min svärmor dog förre helgen efter kamp mot cancer och tänkte väl att det skulle vara en bra distraktion att tänka på annat och ha kul med en lek. Men nu i efterhand så känner jag mig lite skör och tar åt mig personligt på ett sätt. Nog inte helt logiskt. Hade inte tänkt prata om det ens. Men ja jag är nog inte helt stabil till att inte ta åt mig helt enkelt. 😔

Ja men tänkte så folk inte skulle tänka det är en taktik eller så kände mig osäker på om det vore OT eller inte. Nu med facit i hand så kanske jag skulle skippat. Min svärmor dog förre helgen efter kamp mot cancer och tänkte väl att det skulle vara en bra distraktion att tänka på annat och ha kul med en lek. Men nu i efterhand så känner jag mig lite skör och tar åt mig personligt på ett sätt. Nog inte helt logiskt. Hade inte tänkt prata om det ens. Men ja jag är nog inte helt stabil till att inte ta åt mig helt enkelt. 😔

Jag vet hur det är att vara skör och försöka leka. Häng i ett tag ska du se att leken snart är över. :heart Känns det helt omöjligt så prata med LL kanske det går att lösa på nåt vis.

2. Blacksmithfarm
3. Mirtai
5. Habina
7. Queenlilith
10. Jfrelin
11. Lobelia
13. Klara

BSF då. Röstar första dl på Lobelia för att Lobelia lägger en andraröst på Habina trots att hon uttryckt att hemligs förstaröst var svagt motiverad. Andra dl är hon med och röstar ut fio och som för Mirtai kan jag egentligen inte se något skumt det eftersom jag själv var med på det tåget. Lägger röst på Q i tredje dl.
Jag vet inte riktigt vart jag ska placera BSF heller. Röstningsmässigt hittar jag inget jag reagerar på. Och jag tycker att hon resonerar klokt i sina teorier. Men det säger absolut inget om BSFs roll. Hon har lurat brallan av mig förr så jag litar inte på henne.

Lobelia börjar med en röst på Habina av två anledningar. Dels för att hon tycker Habina verkar vara "en melankolisk ulv" och dels för att inte sprida rösterna och gynna lyan som har en extraröst. Mellan dl 1 och 2 kommer en hel mängd inlägg kopplade till Q och fio. Hon ifrågasätter dom bägge och jag vet inte riktigt vilka slutsatser man kan dra om detta nu när vi vet deras roller. Kan vara en god och kan vara en ond. Röstar på Elo i dl2, mest för att hon inte vill hänga med på tåget mot fio även om hon tycker fio är skum. För mig skaver det lite att man inte vågar rösta där man vill bara för att andra redan gjort det. Var med och röstade ut Q igår.
Slutsats om Lobelia är att hon är svårplacerad precis som dom andra. Men det som skaver är att hon inte ville rösta på fio i dl 2 utan istället la en betydelselös röst på Elo. Samtidigt så kan det ju självklart vara att hon är en god som inte är säker, men med tanke på det hon skrev om och till fio under dagen så skaver det ändå.

QL har skrivit massor, och mycket av de går ut på att alla som yttrar minsta misstanke mot henne själv är skumma. (Enkelt uttryckt) Mycket konspirationsteorier kring hur ulvarna kommer att få det och det resultatet att få henne att se mer misstänkt ut. Det här skaver rejält! Röstade på LenaH i dl1. Ville inte vara med och avgöra och ville inte lägga en röst på någon som redan hade två. Vet att jag skrev en del om det efter första dl när jag försökte mig på att analysera röstlistan utifrån teorin att ulvarna skulle vara försiktiga med att vara med och avgöra när det fanns en ond utanför som dom inte kände till.
Hakar upp sig väldigt på Habina och hävdar att hon sprider misstankar omkring sig. Även BSF hamnar på misstankelistan när hon håller med Habina. QL letar också och efterfrågar information vid flera tillfällen. Det kan vara ett nybörjar (? Jag vet inte hur mycket QL har lekt?) misstag, men för mig är det annars ett ganska ulvigt drag. Goda brukar tendera att hålla sin information ganska nära. Röstar Habina i Dl2. Talar mycket om att man ska känna sig säker och ha information, men ulvlekar går ju mycket ut på känsla och man måste ju få uttala vad man tror och vilka känslor man får inför olika spelare. Som sagt, kan det vara en ganska ny spelare vi har här?
Dag 3 verkar hon vända lite i sina misstankar mot Habina. Har inte riktigt hittat vad det är som gör att hon släpper där. Mycket fokus på q, vilket inte är så konstigt. Efter att fios roll avslöjades var vi ju många som riktade våra blickar ditåt.
Riktar främst misstankar mot BSF och Habina och verkar hålla Jfrelin åt det goda hållet. Jag sknar tankar om de övriga som är med i leken.

Har Habina kvar att gå igenom men måste avvika en stund.

jag läser och läser men blir inte klokare för det. Hade en idé om rollfördelning som gjorde att jag var med och röstade ut Fio, men det var ju helt fel och nu verkar den tanken fallit totalt.

Jag noterar att Habina inte röstar på QL i den här lynchen utan Lobelia.

Jag inser också att jag inte haft tillräckligt med tid att leka med jobbyte, mammas födelsedag och sjuk stallkatt.
Känns orättvist mot er andra men jag ville så gärna leka 😂

Lobelia - har gått helt under min radar som jag nämnde tidigare. Osäker god eller lågt liggande ulv?

Habina - en som verkligen spelar! Har haft henne på min skumma lista men tycker det framgår mer och mer att hon är god och vill hitta de onda.

Mirtai - lite samma som Lobelia.

Klara - resonerar bra men hennes röster har alla inkommit sent eller när det inte spelar någon roll. La en bekväm 4de röst på Fio när det var en hel del kvar som skulle rösta. Det sticker ut något. Fattar att tiden kan ha att göra med när man har tid att spela men noterar det ändå.

QL - tycker faktiskt att hon inte skrivit något avvikande eller liknande men det kan ha med hennes skrivsätt att göra. Alltså att det passar mig och jag inte läser det så aggressivt. Inlägget nu där hon offrar sig för att jag tror hon är god då hon menar att leken typ är över om hon åker ut.

BSF - har spelat med förut, precis som hen själv skriver 😂 kommer ihåg hen som lurig som fan förut. Så det skulle kunna vara vilket som här.

Jag tänker inte så mycket på om det är en eller två, jag tänker mest ulv/ulvar, jag tror inte vi fått bekräftat hur de ska räknas och det normala är att antalet ulvar inte anges.
Jag blev fundersam över detta svar eftersom tidigare i leken verkade Lobelia ändå köpa när Cirkus skrev det va 4 ulvar. Förklaringen sen vet jag inte heller om jag tror på. Jag har inte så mycket annan info att gå på någon annan spelare. Jag tyckte blacksmithfarm va misstänkt i sitt röstande av Fio, men jag har inte mer info att gå på där heller.

Sen tror jag att jag nog får många röstar ikväll och får då försöka rösta vart någon annan lägger rösterna, i något försök på att få goda att vinna. Känns ändå som jag ändå får försöka 😊

Queenlilith röstar på Lobelia

Jag inser också att jag inte haft tillräckligt med tid att leka med jobbyte, mammas födelsedag och sjuk stallkatt.
Känns orättvist mot er andra men jag ville så gärna leka 😂

Lobelia - har gått helt under min radar som jag nämnde tidigare. Osäker god eller lågt liggande ulv?

Habina - en som verkligen spelar! Har haft henne på min skumma lista men tycker det framgår mer och mer att hon är god och vill hitta de onda.

Mirtai - lite samma som Lobelia.

Klara - resonerar bra men hennes röster har alla inkommit sent eller när det inte spelar någon roll. La en bekväm 4de röst på Fio när det var en hel del kvar som skulle rösta. Det sticker ut något. Fattar att tiden kan ha att göra med när man har tid att spela men noterar det ändå.

QL - tycker faktiskt att hon inte skrivit något avvikande eller liknande men det kan ha med hennes skrivsätt att göra. Alltså att det passar mig och jag inte läser det så aggressivt. Inlägget nu där hon offrar sig för att jag tror hon är god då hon menar att leken typ är över om hon åker ut.

BSF - har spelat med förut, precis som hen själv skriver 😂 kommer ihåg hen som lurig som fan förut. Så det skulle kunna vara vilket som här.
Ja det kanske har att göra med att jag är dansk. Så mitt modersmål är danska, som generellt är ett mer "aggresivt" språk än svenska. Fast vi inte menar det aggressivt alls. När det kommer till vilka språk jag är mest bekväm med så är ordningen danska > engelska > svenska 😅

Med tanke på hemligs roll och att det saknas Info i leken annars så väljer jag att släppa Habina. Hon har varit på min misstanke lista men vi kan inte rösta ut en god ikväll för så förlorar vi mer eller mindre.

Just nu går min misstanke mot blacksmithfarm som väldig bekvämt hjälpte att rösta ut fio och inte verkade tveka där heller. Men jag känner verkligen att jag inte har någon info att riktigt gå på, utan jag försöker gå på att det känns skumt för mig så det är magkänslan. Jag hoppas några fler kommer med input idag, för tycker tyvärr det varit lite dött i leken nu med input från folk 😊 (av dom som är kvar). Habina har ju varit rätt aktiv men annars så saknar jag lite att dom goda kommer med input som kan hjälpa oss andra goda. Jag tycker läget just nu faktiskt känns lite rökt 😮‍💨 jag känner inte dom goda har hittat varandra och att ulvarna har fått köra sitt race hela vägen igenom och att dom kände sig nöjda med att offra Qitis för att få ut fio.

Hur tänker du kring blacksmithfarm nu när du valde att rösta på Lobelia?

Jag har kollat Lobelias inlägg fram till hit och saknar precis det hon skriver om ovan. Kan säkert finnas teoier från Lobelia, men det enda jag hittat är att hon varit på fio en hel del men sen ändå valde att rösta på goda Elo. Det gör mig väldigt misstänksam.

Så pga det och för att få igång lite mer diskussion (det är ändå snart DL).

Habina röstar på Lobelia
Och där blir du genast lite ondare, jag vet ju min roll och bara av det så blir du skum ;). Jag har varit hyfsat inaktiv då jag igår mest avvaktade reslutatet av lynchen som i och för sig var bra men inte gjorde mig klokare. Idag har jag jobbat mellan 07 och 19, även om jag hunnit läsa en del så funkar det uselt att leka och och jobba och jag visste ju att jag har tid nu på kvällen.

Mest är det dock för att jag kollar lite på en teori som @Jfrelin, tror jag det var som skrev om det, och satta ord på mina tankar. Det handlar om DL1 och hur det blev som det blev. Det var ganska många uddaröster vilket jag ogillade då det då mest handlar om vem lyan vill ha ut med sin dolda röst. Jag lägger då en röst 20:22 Lobelia röstar på Habina.

Därefter blir det några uddaröster till 20:29 Habina röstar på qitis, (ond utanför lyan så ingen lyan har koll på) lyan måste fram tills det blir en till röst på någon mer utanför lyan förlita sig på lottning. Det är nummer 9 av 13 så det börjar bli lite brådis att få en till andraröst.

Lägg märke till att efter Habina finns det endast finns en som kan vara ulv, QL övriga är goda.

Det blir en andraröst till och det är på 20:33 LenaH röstar på cirkus Lenah är garanterat god.

Sen blir det lottning mellan Q som fått 3 röster och cirkus som onda siaren bedömer som minst ulvig och Habina skonas. Q gör sin röständring såpass sent att jag gissar att ulvarna redan röstat på cirkus med sin extraröst och inte ändrar. Och då kan man fråga sig varför ulvarna ens lägger sig i röstningen. Är det för att de gärna sticker ut eller är det för att rädda Habina? Och de kunde troligen förutse att Q skulle kunna försöka rädda sig i sista sekund. Men inte vem hon skulle röstat på.

Lobelia röstar på Habina. Jag tror hon lade sin röst på Qitis i dl 1 för att rädda sig till likaläge och att rösten på cirkus från lyan kom av att Habina skulle slippa lottning. Jag kan inte se någon annan anledning att lyan skulle lägga sig i med extrarösten om inte för att rädda en kompis

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio lynchas -besserwisser
Elo käkas -ängellärling 1

DL3 21:00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14:40 Jfrelin röstar på qitis
14:49 QueenLilith röstar på qitis
14:50 Lobelia röstar på qitis
16:08 hemlig röstar på qitis
17:37 Klara röstar på qitis
19:06 Mirtai röstar på qitis

19:22 qitis röstar på Habina
20:54 Habina röstar på queenlilith
20:57 Qitis ändrar röst till QueenLilith

Qitis lynchas - ond siare
hemlig käkas - givmild siare

jag läser och läser men blir inte klokare för det. Hade en idé om rollfördelning som gjorde att jag var med och röstade ut Fio, men det var ju helt fel och nu verkar den tanken fallit totalt.

Jag noterar att Habina inte röstar på QL i den här lynchen utan Lobelia.
Jag börjar tro att QL faktiskt kan vara god, mest för att hon försvarar sig så förtvivlat och redan innan hon fått en röst.

Och där blir du genast lite ondare, jag vet ju min roll och bara av det så blir du skum ;). Jag har varit hyfsat inaktiv då jag igår mest avvaktade reslutatet av lynchen som i och för sig var bra men inte gjorde mig klokare. Idag har jag jobbat mellan 07 och 19, även om jag hunnit läsa en del så funkar det uselt att leka och och jobba och jag visste ju att jag har tid nu på kvällen.

Mest är det dock för att jag kollar lite på en teori som @Jfrelin, tror jag det var som skrev om det, och satta ord på mina tankar. Det handlar om DL1 och hur det blev som det blev. Det var ganska många uddaröster vilket jag ogillade då det då mest handlar om vem lyan vill ha ut med sin dolda röst. Jag lägger då en röst 20:22 Lobelia röstar på Habina.

Därefter blir det några uddaröster till 20:29 Habina röstar på qitis, (ond utanför lyan så ingen lyan har koll på) lyan måste fram tills det blir en till röst på någon mer utanför lyan förlita sig på lottning. Det är nummer 9 av 13 så det börjar bli lite brådis att få en till andraröst.

Lägg märke till att efter Habina finns det endast finns en som kan vara ulv, QL övriga är goda.

Det blir en andraröst till och det är på 20:33 LenaH röstar på cirkus Lenah är garanterat god.

Sen blir det lottning mellan Q som fått 3 röster och cirkus som onda siaren bedömer som minst ulvig och Habina skonas. Q gör sin röständring såpass sent att jag gissar att ulvarna redan röstat på cirkus med sin extraröst och inte ändrar. Och då kan man fråga sig varför ulvarna ens lägger sig i röstningen. Är det för att de gärna sticker ut eller är det för att rädda Habina? Och de kunde troligen förutse att Q skulle kunna försöka rädda sig i sista sekund. Men inte vem hon skulle röstat på.

Lobelia röstar på Habina. Jag tror hon lade sin röst på Qitis i dl 1 för att rädda sig till likaläge och att rösten på cirkus från lyan kom av att Habina skulle slippa lottning. Jag kan inte se någon annan anledning att lyan skulle lägga sig i med extrarösten om inte för att rädda en kompis

Cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

Nämen se där. Plötsligt blev min röst på dig lite bättre än jag tänkt mig. Nu hoppas jag att du inte är (väldigt) förvirrad god utan en ulv som försöker få ut en till god så ulvarna kan vinna. Väldigt intressant utveckling. :)

För mig så har jag mina misstankar. Men sen åt andra sidan tyckte jag hon gjorde ett bra inlägg tidigare skall se om jag kan hitta det och citera. Men hennes röster på dom två första DL skaver för mig.

Ja, leta gärna reda på det, känner att jag inte orkar gräva mer ikväll så all hjälp emottages tacksamt.

Jag tyckte ärligt att fio var skum. "Normalt" (vad som nu är normalt i en ulvlek) så brukar en god som siat/fått reda på en ond lägga en hyfsat tidig röst på sagda onding.
Fios spel gjorde att jag inte tänkte att hon var god med info. Plus att jag då trodde att Q kunde vara ängellärling, så som hon försökte hinta. ( I efterhand lurades hon ja).
Nu måste jag kolla vilka inlägg som skrevs på vilken sida om vilket DL, för det har jag inte i huvudet.
Detta inlägget och sen det under

Det kändes ändå för mig rätt legit. Men på andra sidan så kan BSF bara vara bra på att övertyga 😊 men det är ändå en rimlig förklaring.

Cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

Jag pratade alltså om allt innan det jag citerade, dvs inte igår och idag. Utan tidigare i leken. Resten av ditt resonemang låter intressant, om man bortser från det faktum att jag inte är ulv.

Nämen se där. Plötsligt blev min röst på dig lite bättre än jag tänkt mig. Nu hoppas jag att du inte är (väldigt) förvirrad god utan en ulv som försöker få ut en till god så ulvarna kan vinna. Väldigt intressant utveckling. :)
Jo är du ulv så vet du att den var bra, du flirtade lite med QL och sen lade du din röst i hopp om att QL skulle följa efter kanske. Jag vet inte om du är ulv eller inte. Men jag kollade på röstlistorna och drog mig till minnes min misstanke. Jag röstade på dig (eller en andra röst. Just för att få något spår i röstningen för att ha något att gå på.

Visa mig gärna på en ulv så kan jag följa efter, just nu har jag dock inget bättre att gå på.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar