Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jo är du ulv så vet du att den var bra, du flirtade lite med QL och sen lade du din röst i hopp om att QL skulle följa efter kanske. Jag vet inte om du är ulv eller inte. Men jag kollade på röstlistorna och drog mig till minnes min misstanke. Jag röstade på dig (eller en andra röst. Just för att få något spår i röstningen för att ha något att gå på.

Visa mig gärna på en ulv så kan jag följa efter, just nu har jag dock inget bättre att gå på.

Tja, nån av de andra som är med och leker? Du har alltså helt bortsett ifrån vad som skrivits i leken efter att hemlig käkades?

Min sambo vill att vi ser på film så jag behöver rösta nu utan att ha hunnit gå igenom Habina. De två hag har mest misstankar mot just nu är Lobelia och QL. Jag vill ge QL chansen att utveckla sina tankar kring andra spelare och jag tycker att Lobelia fegade ur i lynchen där fio åkte. Därför

Klara röstar på Lobelia

Dessutom tror jag på att samla rösterna och jag har inte hunnit granska Habina.

Jo är du ulv så vet du att den var bra, du flirtade lite med QL och sen lade du din röst i hopp om att QL skulle följa efter kanske. Jag vet inte om du är ulv eller inte. Men jag kollade på röstlistorna och drog mig till minnes min misstanke. Jag röstade på dig (eller en andra röst. Just för att få något spår i röstningen för att ha något att gå på.

Visa mig gärna på en ulv så kan jag följa efter, just nu har jag dock inget bättre att gå på.
Ja alltså om någon kan peka på en ulv så lägger jag gärna min röst där med. 🤷‍♀️ eller nu om någon ulv känner för att kliva fram och räcka upp handen 😅

DL4 21:00

19:35 Habina röstar på Lobelia
20:12 Queenlilith röstar på Lobelia
20:19 Lobelia röstar på Habina
20:27 Klara röstar på Lobelia

Lobelia 3
Habina 1

Jag reagerar lite på att Lobelia reagerar på att queenlilith skriver att det finns 3 ulvar. Om jag inte räknar fel så är vi väl 7 kvar? Så 4 ulvar lär det inte vara. Då hade leken varit över. Och även jag tyckte att vi kom fram till att det bör vara minst lika många ulvar som namngivna lyamedlemmar. Vilket ger 3st.
Nu kom Lobelias röstinlägg.
Och där blir du genast lite ondare, jag vet ju min roll och bara av det så blir du skum ;). Jag har varit hyfsat inaktiv då jag igår mest avvaktade reslutatet av lynchen som i och för sig var bra men inte gjorde mig klokare. Idag har jag jobbat mellan 07 och 19, även om jag hunnit läsa en del så funkar det uselt att leka och och jobba och jag visste ju att jag har tid nu på kvällen.

Mest är det dock för att jag kollar lite på en teori som @Jfrelin, tror jag det var som skrev om det, och satta ord på mina tankar. Det handlar om DL1 och hur det blev som det blev. Det var ganska många uddaröster vilket jag ogillade då det då mest handlar om vem lyan vill ha ut med sin dolda röst. Jag lägger då en röst 20:22 Lobelia röstar på Habina.

Därefter blir det några uddaröster till 20:29 Habina röstar på qitis, (ond utanför lyan så ingen lyan har koll på) lyan måste fram tills det blir en till röst på någon mer utanför lyan förlita sig på lottning. Det är nummer 9 av 13 så det börjar bli lite brådis att få en till andraröst.

Lägg märke till att efter Habina finns det endast finns en som kan vara ulv, QL övriga är goda.

Det blir en andraröst till och det är på 20:33 LenaH röstar på cirkus Lenah är garanterat god.

Sen blir det lottning mellan Q som fått 3 röster och cirkus som onda siaren bedömer som minst ulvig och Habina skonas. Q gör sin röständring såpass sent att jag gissar att ulvarna redan röstat på cirkus med sin extraröst och inte ändrar. Och då kan man fråga sig varför ulvarna ens lägger sig i röstningen. Är det för att de gärna sticker ut eller är det för att rädda Habina? Och de kunde troligen förutse att Q skulle kunna försöka rädda sig i sista sekund. Men inte vem hon skulle röstat på.

Lobelia röstar på Habina. Jag tror hon lade sin röst på Qitis i dl 1 för att rädda sig till likaläge och att rösten på cirkus från lyan kom av att Habina skulle slippa lottning. Jag kan inte se någon annan anledning att lyan skulle lägga sig i med extrarösten om inte för att rädda en kompis

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio lynchas -besserwisser
Elo käkas -ängellärling 1

DL3 21:00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14:40 Jfrelin röstar på qitis
14:49 QueenLilith röstar på qitis
14:50 Lobelia röstar på qitis
16:08 hemlig röstar på qitis
17:37 Klara röstar på qitis
19:06 Mirtai röstar på qitis

19:22 qitis röstar på Habina
20:54 Habina röstar på queenlilith
20:57 Qitis ändrar röst till QueenLilith

Qitis lynchas - ond siare
hemlig käkas - givmild siare
Du verkar veta att det inte var lottning i DL1?
Hur vet du det om du inte är ulv?

Hur skulle Q kunna veta att dolda rösten låg på cirkus? Eller snarare, enbart tur för lyan att Q inte röstade på Habina för att rädda sig då? Jag tänker att bara en ulv vet om det blev lottning eller ej i DL1 - vi har ingen spion i denna leken.

Och jag litar mer på hemligs testamente ändå.

QL är kvar på min radar, men jag väljer att rösta på Lobelia då det hon baserar sin röst på Habina på skaver för mig. Speciellt då det verkar som att hemlig lämnade ett testamente som visar Habina som god.

Blacksmithfarm röstar på Lobelia

Då jag tror att hon sitter i lyan och vill förvilla oss.

Tja, nån av de andra som är med och leker? Du har alltså helt bortsett ifrån vad som skrivits i leken efter att hemlig käkades?
??

Jag skrev en teori utifrån DL, det är faktiskt bara det och vad vi fått rätt på vid andra lyncher och käk jag gått på. Jag vet att det skrivits om det tidigare också. Alltså rösten på cirkus, eller vad syftar du på?

DL4 21:00

19:35 Habina röstar på Lobelia
20:12 Queenlilith röstar på Lobelia
20:19 Lobelia röstar på Habina
20:27 Klara röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

Lobelia 4
Habina 1

??

Jag skrev en teori utifrån DL, det är faktiskt bara det och vad vi fått rätt på vid andra lyncher och käk jag gått på. Jag vet att det skrivits om det tidigare också. Alltså rösten på cirkus, eller vad syftar du på?

Nej, jag syftar på vad andra spelare har skrivit om mig efter att hemlig käkades. Eller för den delen vad hemlig själv skrev, när hon misstänkte att hon skulle bli käk.

Det intressanta nu blir om lyan törs visa upp sig eller om de offrar Lobelia. Visar de upp sig kan det bli lottning (lite beroende på om spökväckare väckt nån) och de får ut mig. Eller så ligger de lågt och offrar Lobelia. Eller så är Lobelia en vansinnigt förvirrad god och lyan skrattar gott nu.

Börjar här :
Har inte släppt dig -du kan vara lugn :p
jag har faktiskt reflekterat över dig tidigare idag men bara ytterst kort. Det medges. Jag började med att reflektera över de som bevisligen röstat på goda cirkus igår samt på mig och analys av resultatet av lynchen + samt även igår iom att du reagerade på fios tredjeröst på mig
Kan detta vara en hint om att qitis fått info om Lobelia? Håller på att kolla igenom leken för lite mer info.

Det intressanta nu blir om lyan törs visa upp sig eller om de offrar Lobelia. Visar de upp sig kan det bli lottning (lite beroende på om spökväckare väckt nån) och de får ut mig. Eller så ligger de lågt och offrar Lobelia. Eller så är Lobelia en vansinnigt förvirrad god och lyan skrattar gott nu.
Det är ju det som är det farliga. Hur sk vi veta om det är ni som röstar ut lobelia som faktiskt är lyan?

Min sambo vill att vi ser på film så jag behöver rösta nu utan att ha hunnit gå igenom Habina. De två hag har mest misstankar mot just nu är Lobelia och QL. Jag vill ge QL chansen att utveckla sina tankar kring andra spelare och jag tycker att Lobelia fegade ur i lynchen där fio åkte. Därför

Klara röstar på Lobelia

Dessutom tror jag på att samla rösterna och jag har inte hunnit granska Habina.

Och där kom en till följa John röst. Det här skaver för mycket för mig.
Vet att min röst inte spelar någon roll men
Jfrelin röstar på Klara

Det är för jag vet min roll -jag har försprång mot er andra så sett.
Om du tänker att fio skulle vara den givmilde siaren så kan jag direkt dementera att hon är det eftersom hon teoriar om mig som ulv.
Så svårt för er att se förstår jag. Men inte för mig och inte heller för den riktiga givmilde siaren är jag säker på.(oavsett om den siat mig eller någon annan den vet ju vilken roll den har menar jag )
Så ha ett öppet sinne och kolla vad som skrivs är mitt tips
Tillägg: inte heller kan fio vara besserwisser som frågat om jag är ulv med samma resonemang. Den riktiga besserwissern vet också detta
"Jag har försprång mot er andra" - dom i lyan?

Jag reagerar lite på att Lobelia reagerar på att queenlilith skriver att det finns 3 ulvar. Om jag inte räknar fel så är vi väl 7 kvar? Så 4 ulvar lär det inte vara. Då hade leken varit över. Och även jag tyckte att vi kom fram till att det bör vara minst lika många ulvar som namngivna lyamedlemmar. Vilket ger 3st.
Nu kom Lobelias röstinlägg.

Du verkar veta att det inte var lottning i DL1?
Hur vet du det om du inte är ulv?

Hur skulle Q kunna veta att dolda rösten låg på cirkus? Eller snarare, enbart tur för lyan att Q inte röstade på Habina för att rädda sig då? Jag tänker att bara en ulv vet om det blev lottning eller ej i DL1 - vi har ingen spion i denna leken.

Och jag litar mer på hemligs testamente ändå.

QL är kvar på min radar, men jag väljer att rösta på Lobelia då det hon baserar sin röst på Habina på skaver för mig. Speciellt då det verkar som att hemlig lämnade ett testamente som visar Habina som god.

Blacksmithfarm röstar på Lobelia

Då jag tror att hon sitter i lyan och vill förvilla oss.
Eh vet att det inte blev lottning? Jag skrev att det blev lottning? Sen vet jag inte egentligen, jag skriver om hur det kan ha gått till. En teori

Varför skulle Q veta att den dolda rösten låg på cirkus? Det är inget jag påstått? Ska du rösta på mig kanske du ska göra det för något jag skrivit åtminstone.

Jag är fortfarande lur över att Habina i två lyncher varit så säker på att QL är ond för att nu släppa henne. Det får mig att undra om de sitter i lyan tillsammans?

Om fio är god tror jag definitivt inte att q är det.

Jag känner att det blir lite av en BOP idag igen dessvärre. Funderade på Lobelia pga hennes röst på Habina igår. Eller snarare att hon tyckte jag hade en dålig motivering dit men ändå röstade där själv.
Känner mig dock inte säker på att det gör henne ond för det.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar