Pippi på tivoli (Ulvlek)

Ännu en dag på tivolit för Pippi och hennes vänner. Annika vann storvinsten på tobleronehjulet och delar så klar med sig till alla sina vänner. Pippi blir hög på choklad och börjar sjunga ”Här kommer Pippi Långstrump” på högsta volym och gå runt med en hatt och samla ihop pengar. Kling och Klang ser sin möjlighet att fånga in Pippi. Hon ett ovanligt lätt byte när hon är så ofokuserad på sin omgivning, och då gatumusik faktiskt är förbjudet inom murarna så ger det ju dem ett giltigt skäl till att slänga ut henne från tivolit.

Fio var Pippi Långstrump – Besserwisser
MEN FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN. precis därav jag inte vilja rösta på Fio idag. Dom som röstade på Fio känner jag ju verkligen är :rage::stop:

Röstlista DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio 4
qitis 2
Habina 2

queenlilith 1
Elo 1
klara 1

Ännu en dag på tivolit för Pippi och hennes vänner. Annika vann storvinsten på tobleronehjulet och delar så klar med sig till alla sina vänner. Pippi blir hög på choklad och börjar sjunga ”Här kommer Pippi Långstrump” på högsta volym och gå runt med en hatt och samla ihop pengar. Kling och Klang ser sin möjlighet att fånga in Pippi. Hon ett ovanligt lätt byte när hon är så ofokuserad på sin omgivning, och då gatumusik faktiskt är förbjudet inom murarna så ger det ju dem ett giltigt skäl till att slänga ut henne från tivolit.

Fio var Pippi Långstrump – Besserwisser
Men varför i helvete går du efter mig som ulv då @fio.:banghead: Jag får Ingen rätsida på det:cry: hon måste hittat någon god eller inget alls är min spontana tanke
Ridå

Ok, då får jag rita om min karta. Mtp detta tror jag att qitis är ulv.
En god Cirkus är farlig för lyan skriver du och ändå valde du att lägga din ändringsröst på just cirkus. Som jag skrev igår så hade ju en god Q aldrig gjort det.

Jag tror extrarösten redan låg på cirkus så när jag la 3 rösten på dig var du helt enkelt tvungen att ändra röst till cirkus för annars hade det sett jäkligt misstänkt ut.

Nej det kan jag inte påstå, tvärtom 😁 Men ja jag har lite andra tankar

Här fanns möjligheten att lägga ändringsrösten även på Habina och på LenaH men jag tror att ni hade er plan klar i lyan. Rösta ut cirkus och käka Lena så är 2 av dom skarpaste borta ur leken.

Inte alls omöjligt att Habina är din lyakompis så därför ville du inte ändra rösten dit. Nedanstående inlägg av Habina får mig verkligen att undra...

Vi har noterat att det under dagen slirats lite med regeltolkningarna och kompensation kommer därför att ges till den berörda personen/sidan.

LL vill också påminna om att ni gärna får tänka på tonen och hur ni diskuterar med varandra i leken framöver, så blir det roligare och trevligare för oss alla :)

Jag blir därmed också starkt misstänksam mot blacksmithfarm, mirtai och klara. De kan såklart ha missförstått och fått för sig att qitis var givmilda siaren eller besserwissern, men de är högst upp på min lista för granskning imorgon.

Röstlista DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio 4
qitis 2
Habina 2

queenlilith 1
Elo 1
klara 1
För min del känns det som att där finns ulv röstar bland dom som röstat på fio. Fio hade mycket misstankar mot Qitis, så funderar jag på om hade fått info om Qitis och att Q sitter i lyan. Åt andra sidan verkade Q lite för bekväm att slänga första rösten på Fio, hade lyan gjort detta? åt andra sidan la Fio sin röst på Qitis för att hinta till dom goda?

Vi har noterat att det under dagen slirats lite med regeltolkningarna och kompensation kommer därför att ges till den berörda personen/sidan.

LL vill också påminna om att ni gärna får tänka på tonen och hur ni diskuterar med varandra i leken framöver, så blir det roligare och trevligare för oss alla :)
Oj om min svar efter DL kunna läsas som dumt så ber jag om ursäkt, menade inte alls något illa med det, utan skrev med glimten i ögat :) men förstår hur det kan missförstås

Det är väldigt splittrat att leka och passa en valp samtidigt så jag kan förstå att vissa saker kan låta skumt. 😅

fio röstar på Q

Varför
har väl ingen missat vid detta laget.
Förutom att hon spelade superskumt igår och hennes röständring i sista minut då jag tror hon var tvungen för att inte röja att extrarösten låg på cirkus.

Sen har hon tillsammans med Jfrelin missuppfattat mig hela dagen i konversationen med Habina . Ja det är medvetet ulvigt då en god Q skulle läsa bättre
detta är sista inlägget Fio skrev innan lynch, så det väcker sina misstankar mot Q. Känns ändå som Fio kände sig säker på henne? :)

Det här gör inte att jag tror på dig som god nu, @qitis . Det krävs mycket för att bevisa det.
Tror snarare fio ställt ett påstående om dig som var rätt.
Det förstår jag att ni typ alla tror nu
Jag tror annorlunda ! Hon har ställt ett påstående om någon annan. Och hade inget mer än mig att gå efter i teorier och tankar
Hon har de facto gått hårt efter mig som ulv idag sedan svängt till att jag nog är onda siaren iaf och sedan tillbaka till ulv. Känns inte som hon alls visste vad jag var för en helt enkelt.

Jag kan lika gärna börja rösta
Jag hade hoppats på att hitta en ulv och allra helst Prussiluskan idag av allt som skrivs. Det verkar inte som någon hittat någon , jag har det inte
Jag kan absolut tänka mig att ändra om något mer framkommer eller om jag ånyo ska behöva rädda mig själv :down:

Jag tror att @fio kan vara den onda utanför lyan DunderKarlsson som viftar hej vilt till lyan så gott hon kan
Förhoppningsvis är hon ulv dock
Jag hittar inget hos fio som tyder på en god fio enligt allt jag skrivit och påpekat under dagen därför

Qitis röstar på fio
Jag biter märke i detta inlägget med. Nu vet vi ju Fio är god, så hur skall du backa din teori med att hon är ond som du har påpekat hela dagen idag? 🧐😄 Eftersom du nämner DunderKarlsson blir jag fundersam om du försöker hinta till lyan?

Jag tror annorlunda ! Hon har ställt ett påstående om någon annan. Och hade inget mer än mig att gå efter i teorier och tankar
Hon har de facto gått hårt efter mig som ulv idag sedan svängt till att jag nog är onda siaren iaf och sedan tillbaka till ulv. Känns inte som hon alls visste vad jag var för en helt enkelt.
Jag tror hon ställt ett påstående om dig. Blir du käk nu kommer det bli svårt att luska vidare, men jag tror definitivt vi hittar någon ulv bland nån av de som lätt följde dig idag.

Känns inte som nån skulle chansa så att gå åt någon om den inte är säker.

Ja inte stärkte du dina aktier, som besserwisser har fio hon förmodligen ställt frågan om någon är ond (eller god), det känns också ganska osmart att att gå på någon hårt när man har den rollen och inte vet att personen verkligen är ond.

Jag biter märke i detta inlägget med. Nu vet vi ju Fio är god, så hur skall du backa din teori med att hon är ond som du har påpekat hela dagen idag? 🧐😄 Eftersom du nämner DunderKarlsson blir jag fundersam om du försöker hinta till lyan?
Är det autocorrect eller är det en freudiansk felskrivning ?
”Biter märke”?

Hur ska jag ens kunna tänka något annat än att fio borde vara ond när jag vet att det inte stämmer att jag är ulv ? 🤷‍♀️.

Ja inte stärkte du dina aktier, som besserwisser har fio hon förmodligen ställt frågan om någon är ond (eller god), det känns också ganska osmart att att gå på någon hårt när man har den rollen och inte vet att personen verkligen är ond.
Och ja att tro att fio frågat om Q är inte konstigt utan rent av mycket troligt.

Edit: Ändrade dig till Q då jag citerade mig själv för att förtydliga.

Nu specifikt sa hon att jag är ulv. Fakta
Så jag tror verkligen inte att hon visste utan mer gick på känsla
Hon gick lika hårt på mig igår efter lynchen vilket även du noterade och det utan info
Tror hon snöade in på mig helt enkelt och jag blev ju supermisstänksam på henne pga det så det hjälpte nog inte till tyvärr :(

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar