Pippi på tivoli (Ulvlek)

Mirtai röstar på Fio

För att jag tycker hennes röst igår skaver väldigt mycket

Ni har jag röstat för att inte missa det, återkommer ev med en ändring senare

Fast det upplever inte jag att q har gjort. Jag tolkar det som att hon säger att ingen kan ha siat/påstått whatever att hon (qitis) skulle vara ond. Och att ingen av de som med bestämdhet säger att hon är ulv kan ha någon av dessa roller. Inte att hon har dom själv.

Ja det är ju lätt att säga när det inte finns en spion med i leken.

Jag blir inte riktigt klok på det här och har lite jag behöver fixa innan min läggdags klockan 21. Det jag hakat upp mig mest på är fios inlägg där hon verkar vilja luta sig tillbaka och låta någon annan granska q. Det känns som ett så himla skumt uttalande. Enligt mina andra funderingar kring rösterna tror jag inte att hon är ulv, men det finns ju en annan ond som skulle vara bra att få ut.

Klara röstar på fio

Ja, hon kan försöka lura brallorna av oss - jag menar bara att fio totalt missuppfattar vad Q menat. Och det tycker jag känns mer skumt.

Q säger att X är inte siare, för att Q vet sin roll (bluff eller ej) och X säger att Q är ond/skum.
fio säger att Q säger att Q har siat X.

Jag säger inte att jag litar på Q, men att fio verkar välja att missförstå gör att jag tycker att fio är mest skum i nuläget.
Tack för din förklaring.

Fio har försökt hjälpa mig med mina inlägg känner jag. Därav blir jag tveksam till att slänga min röst där. Men hon kan ju likaväl vara en ond som försöker skapa förtroende hos en god så jag skall godförklara henne? Det vet jag inte. Jag känner mig inte alls säker på vart jag skall lägga min röst.

Jag känner mig rädd att jag missat nåt med tanke på rösterna på fio. Säger inte att fio är god, men jag har svårt att veta var jag vill lägga min röst idag.

Fio la tredje rösten på q igår. Om q är i lyan kan det innebära att hon ändrade till cirkus därför, för att rädda sig själv och för att dolda rösten låg där och det visste hon.
Jag känner mig inte säker på fio alls, men gillar inte drev utan nåt mer konkret att gå på.
Jag sitter och tänker ungefär så. Jag är inte säker på någon av dem samtidigt är de skumma. Q mest för att hon var den som klarade sig kvar när goda cirkus rök och fio beter sig helskumt.

Jag skulle kunna tänka mig att fio kanske har någon form av sia, men hon började misstänka Q typ direkt. Men varför i hela fridens namn beter sig fio så skumt för.

Ja det är ju lätt att säga när det inte finns en spion med i leken.
Självklart måste man ta allt med en nypa salt som sägs. Det är ju ingen som direkt skulle räcka upp handen och säga "Hej, här har ni en ulv!"

Jag försökte bara förklara hur jag uppfattade det q skrev eftersom jag upplevde att du missuppfattat henne.

Det är väl lika bra att jag röstar. Mina misstankar kring qitis smulas sönder när jag läser andras resonemang, jag vet inte alls var jag har henne nu. Jag blir nervös över röstningen mot fio, jag har vacklat lite fram och tillbaka när det kommer till fio och det känns som att om qitis är god är fio ond och vice versa. Men jag vill inte rösta där. Därför lägger jag min röst på den tredje personen jag misstänkt (och teoriat kring) idag.
Inte mycket att hitta på queenlilith (vilket såklart är tacksamt när jag har lite ont om tid idag). Hon förklarar sin röst på LenaH med att hon inte ville lägga nån röst på en person som redan hade två röster. Ändå kan det vara så att LenaH redan hade en andra (dold) röst på sig.

Hon tycker att fios röst skaver och fastnar sen på att fio kanske har nån info som ingen annan har (typ att fio är i lyan?).

Rösten på LenaH (se motivering ovan) var pga att queenlilith tyckte att hennes röstförklaring var lite lam. Jag tycker snarare (ok, nu har jag ju facit att LenaH var god, men ni fattar) att det var en av de bättre motiveringarna igår. Nu var förvisso även cirkus god, men visst röstar ulvar på varandra i första dl, jag brukar tex nästan alltid göra det då jag ännu inte hunnit inse vilka jag sitter i lyan med. :o

Med det sagt så är jag misstänksam mot queenlilith som jag tyckt gjort det lite lätt för sig, men jag är inte säker på att min röst hamnar där idag. Hoppas på att få se lite mer från henne som hjälper mig åt ena eller andra hållet.

Tidigare idag skrev jag "hoppas på att få se lite mer från henne som hjälper mig åt ena eller andra hållet". Jag upplever att queenlilith svarat på mina funderingar med anklagelser om att jag är ulv, sprider misstankar mot alla, att jag har mycket fokus på henne (vilket jag inte haft) och att man (dvs lyan) skulle försöka dra ihop för att lyncha henne ikväll. Jag tycker att det känns som en ond som inte tycker om att ha misstankar på sig, så därför hamnar min röst där ikväll.

Habina röstar på queenlilith

Jag vill inte ge mig in i drevet även om jag är långt ifrån säker på att fio är god, hon lade en hekonstig röst igår och har betet sig tämligen konstigt, men rösta måsta jag.

Lobelia röstar på Elo, hon har varit så intetsägande i leken att jag helt missade att hon var med. Jag tror Elo ligger och trycker i lyan och mest bara försöker hänga med.

Jag har inte hunnit med att få igenom allt men jag reagerar lite på att hon öägger en andraröst på qitis och använder typ samma motivering som jag hade i min röst
(angående Habina)
Detta reagerade jag på innan, som follow upp till min skum radar. Dock vet jag inte Mirtai's roll. försökte skrapa ihop lite input

Jag vill inte ge mig in i drevet även om jag är långt ifrån säker på att fio är god, hon lade en hekonstig röst igår och har betet sig tämligen konstigt, men rösta måsta jag.

Lobelia röstar på Elo, hon har varit så intetsägande i leken att jag helt missade att hon var med. Jag tror Elo ligger och trycker i lyan och mest bara försöker hänga med.
Känner samma sak här, som sagt har Fio försvarat mig idag, men det gör mig inte säker på hennes roll, men drevet mot henne känns ändå sådär.

(angående Habina)
Detta reagerade jag på innan, som follow upp till min skum radar. Dock vet jag inte Mirtai's roll. försökte skrapa ihop lite input
och @Mirtai jag kan ärligt säga att jag inte läst Mirtais inlägg, jag upplevde tidigt att qitis betedde sig knepigt, men kan tyvärr inte hitta att jag skrivit nåt i tråden innan jag röstar, bara i mina egna anteckningar. Det är helt okej att tycka att jag är skum för det.

För att det var där queenlilith röstade. Hela teorin bygger på att försöka ge queenlilith alibi genom att de sen käkar LenaH.

Som jag skrev strax efter dagDL1 så finns det även andra scenarior, där det stod 3-3 mellan cirkus och qitis eller att extrarösten låg på cirkus och qitis kunde vara lugn.
Det kan ju också vara så att både Q och Cirkus är goda, nu vet vi ju att Cirkus var det, och att lyan inte alls brydde sig om dem men hellre ville se Cirkus i en ev lottning än sin ulvkompis, du som i det läget hade 2 röster, och därav la extra röst på Cirkus. För att garantera att Q eller Cirkus åkte ut.

Alltså för att förtydliga:
Jag tror du är ond. Du hade 2 röster, Q hade 3, Cirkus 2. Lyan lägger sin extra på Cirkus för att få till lottning mellan Q och Cirkus, som båda är goda.
Sen ändrar Q sin röst till Cirkus och då åker hon ändå.

Av denna anledning röstar jag på dig idag. Jag tror det nämligen det var dig lyan ville rädda
Jfrelin röstar på Habina.

@Habina

20.35 Lägger Q sin röst på Lobelia

Nästa inlägg från henne är 20.45, då har inte Fio lagt sin röst än.

2 inlägg senare kl 20.49 kommer Fios röst på Q

QueenLilith har då inte röstat än utan lägger sin röst På LenaH (god) 20.58

Q har då 3 röster och ändrar sin egna röst till Cirkus för att det ska blir lottning.

När skulle hon hinna protestera? Mellan 20.45 till 20.58 skriver hon inga inlägg, hon kanske inte ens är inne just då.

Jag tycker det är svagt att hoppa på henne för det.
tror jag rörde ihop det lite innan, men även ett inlägg som hade en bra poäng, att Q inte hade mycket tid att protestera och det är vad som gör att jag kunna bli misstänksam mot Fio, men sen åt andra hållet försvarade hon mig, vilket hon inte hade behövt. Så detta gör mig osäker. Fio kan ju vara en god som rör ihop det eller också är hon i lyan.

Röstlista DL2 kl 21

20.10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina

Fio 4
queenlilith 1
Elo 1
Habina 1

(fixade DLsiffran)

Det kan ju också vara så att både Q och Cirkus är goda, nu vet vi ju att Cirkus var det, och att lyan inte alls brydde sig om dem men hellre ville se Cirkus i en ev lottning än sin ulvkompis, du som i det läget hade 2 röster, och därav la extra röst på Cirkus. För att garantera att Q eller Cirkus åkte ut.

Alltså för att förtydliga:
Jag tror du är ond. Du hade 2 röster, Q hade 3, Cirkus 2. Lyan lägger sin extra på Cirkus för att få till lottning mellan Q och Cirkus, som båda är goda.
Sen ändrar Q sin röst till Cirkus och då åker hon ändå.

Av denna anledning röstar jag på dig idag. Jag tror det nämligen det var dig lyan ville rädda
Jfrelin röstar på Habina.

Äsch, jag som tyckt att du skrivit så vettiga saker idag. :(

Om fio är god tror jag definitivt inte att q är det.

Jag känner att det blir lite av en BOP idag igen dessvärre. Funderade på Lobelia pga hennes röst på Habina igår. Eller snarare att hon tyckte jag hade en dålig motivering dit men ändå röstade där själv.
Känner mig dock inte säker på att det gör henne ond för det.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Pälsvård! För dummies
  • Träffa hundfolk?