Pippi på tivoli (Ulvlek)

Röstlista DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina

Fio 4
queenlilith 1
Elo 1
Habina 1

Lägger in röstlistan igen, då det står DL1 på den andra.

Om fio är god tror jag definitivt inte att q är det.

Jag känner att det blir lite av en BOP idag igen dessvärre. Funderade på Lobelia pga hennes röst på Habina igår. Eller snarare att hon tyckte jag hade en dålig motivering dit men ändå röstade där själv.
Känner mig dock inte säker på att det gör henne ond för det.

Instämmer i dina tankar. Jag var lite inne på lobelia idag också, men kände att jag inte teoriat nåt om henne och det var trots allt DL1...

Jag tror med på Habina som ond, vi har ju haft mycket fram och tillbaka idag, men hennes misstanke mot mig skarvar ändå nog till att jag lägger min röst där. Sen även att hon känner sig så säker på att vilja rösta på mig kväll. Jag känner mig inte säker nog på Fio till att 100% känna mig säker där.

Queenlilith röstar på Habina

21:51 Queenlilith röstar på Habina

Fio 4
Habina 2
queenlilith 1
Elo 1

Äsch, måste få iväg min röst. Jag känner mig inte säker på någon, som jag skrivit innan.
Att rösta på nån som inte skrivit så mycket, typ Elo eller Jfrelin, känns också sådär.

hemlig röstar på qitis
Jag tror, om fio är god, att hon är ond siare som startat drev mot fio.
Men jag är inte säker.

Jag tror med på Habina som ond, vi har ju haft mycket fram och tillbaka idag, men hennes misstanke mot mig skarvar ändå nog till att jag lägger min röst där. Sen även att hon känner sig så säker på att vilja rösta på mig kväll. Jag känner mig inte säker nog på Fio till att 100% känna mig säker där.

Queenlilith röstar på Habina

Jag känner mig inte säker, men jag måste rösta där jag har mest misstanke.

Jag vill inte rösta på fio - jag har ingen koll på hennes ondhet eller avsaknad därav. Tycker att det bildats drev lite väl tidigt.

Jag kommer istället lägga en intessägande röst, jag är inte säker på vem som är ond och vill inte skicka en god till lynch.

Elo röstar på Klara

För att jag tror att hennes singelröst igår var en ulv som inte ville sticka ut.

20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara

Fio 4
Habina 2
queenlilith 1
Elo 1
qitis 1
klara 1

Om cirkus hade den hemliga rösten på sig (ingen lottning) misstänker jag q som ulv och att den rösten hamnade på cirkus för att skydda q. q ändrar ju röst till cirkus - vilket då skulle kunna vara den fjärde rösten (sista spiken i kistan från att ha varit jämt (med den hemliga extrarösten på cirkus). Att på så sätt lägga upp sig själv för 'lottning' (till synes) är ett bra alibi. Om den hemliga rösten låg på någon annan, å andra sidan, är nog q god. Jag är osäker på vilket i dagsläget men verkar hårigare än naken; så att säga.

Om den hemliga rösten istället låg på tex LenaH (som vi vet var god) så misstänker jag att tex QL är ond. Hon sitter ( i så fall) i lyan och ville lägga upp så många goda som möjligt till lottning medan hon egentligen kan se oskyldig ut (en andraröst på någon när två andra redan har 3). Väldigt hårigt! Kan iofs vara typisk förstadagsröst från någon förvirrad god också.

Jag tror att många av 'singel' rösterna döljer ulvar - de brukar tycka om att sprida ut sina röster dl1 (förutom förra spelet då, men det talar vi tyst om). BSF och Klara? Men vi får då inte bortse vart ensamrösterna gått, Klaras röst på Hemlig kan ju vara alibiröst åt båda håll, dvs två ulvar en som röstar och en som röstas på. Samma med BSF och Lobelia. Just för Lobelias skull, däremot, kan det vara lite osäkert just eftersom hon hade två röster, men q ändrade sin.

Vill bara lyfta att elo och jag tänkt likadant. Eftersom ingen verkar ha märkt det. :angel:

Vill bara lyfta att elo och jag tänkt likadant. Eftersom ingen verkar ha märkt det. :angel:
"Jag tror att många av 'singel' rösterna döljer ulvar - de brukar tycka om att sprida ut sina röster dl1 (förutom förra spelet då, men det talar vi tyst om). BSF och Klara? Men vi får då inte bortse vart ensamrösterna gått, Klaras röst på Hemlig kan ju vara alibiröst åt båda håll, dvs två ulvar en som röstar och en som röstas på. Samma med BSF och Lobelia. Just för Lobelias skull, däremot, kan det vara lite osäkert just eftersom hon hade två röster, men q ändrade sin."
Tror jag hon kan ha en poäng i med. Och första biten. Jag vet ju ni är ute och cyklar gällande misstankar på mig ;) så jag hoppas att dagens DL ger lite mer info i leken, så vi kan lista ut vem som är i lyan

Det är väldigt splittrat att leka och passa en valp samtidigt så jag kan förstå att vissa saker kan låta skumt. 😅

fio röstar på Q

Varför
har väl ingen missat vid detta laget.
Förutom att hon spelade superskumt igår och hennes röständring i sista minut då jag tror hon var tvungen för att inte röja att extrarösten låg på cirkus.

Sen har hon tillsammans med Jfrelin missuppfattat mig hela dagen i konversationen med Habina . Ja det är medvetet ulvigt då en god Q skulle läsa bättre

20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio 4
qitis 2
Habina 2

queenlilith 1
Elo 1
klara 1

Äsch, måste få iväg min röst. Jag känner mig inte säker på någon, som jag skrivit innan.
Att rösta på nån som inte skrivit så mycket, typ Elo eller Jfrelin, känns också sådär.

hemlig röstar på qitis
Jag tror, om fio är god, att hon är ond siare som startat drev mot fio.
Men jag är inte säker.
Fio har ju hela dagen teoriat om mig som ulv så det är ju klart jag reagerar på det. För det ÄR jag inte och VET att fio inte kan ha info om mig som ulv helt enkelt.
Om fio är god utan info så fattar jag inte hur hon så totalt snöat in på mig som ulv. som god med info hade hon inte gjort det.
Punkt. Igen

Fio har ju hela dagen teoriat om mig som ulv så det är ju klart jag reagerar på det. För det ÄR jag inte och VET att fio inte kan ha info om mig som ulv helt enkelt.
Om fio är god utan info så fattar jag inte hur hon så totalt snöat in på mig som ulv. som god med info hade inte gjort det.
Punkt. Igen
Om fio är ulv sätter det dig åt det godare hållet, det håller jag helt med om.
Men som jag skrev, jag har inte tillräckligt för att våga lägga min röst på fio idag. Jag har haft alldeles för ont om tid för att kunna sätta mig in i leken bra idag.

Ännu en dag på tivolit för Pippi och hennes vänner. Annika vann storvinsten på tobleronehjulet och delar så klar med sig till alla sina vänner. Pippi blir hög på choklad och börjar sjunga ”Här kommer Pippi Långstrump” på högsta volym och gå runt med en hatt och samla ihop pengar. Kling och Klang ser sin möjlighet att fånga in Pippi. Hon ett ovanligt lätt byte när hon är så ofokuserad på sin omgivning, och då gatumusik faktiskt är förbjudet inom murarna så ger det ju dem ett giltigt skäl till att slänga ut henne från tivolit.

Fio var Pippi Långstrump – Besserwisser

Det är väldigt splittrat att leka och passa en valp samtidigt så jag kan förstå att vissa saker kan låta skumt. 😅

fio röstar på Q

Varför
har väl ingen missat vid detta laget.
Förutom att hon spelade superskumt igår och hennes röständring i sista minut då jag tror hon var tvungen för att inte röja att extrarösten låg på cirkus.

Sen har hon tillsammans med Jfrelin missuppfattat mig hela dagen i konversationen med Habina . Ja det är medvetet ulvigt då en god Q skulle läsa bättre
Så nu är jag ulv igen ?! Du velar verkligen.
Det enda scenariet jag får till i mitt huvud är att du är ond. Antingen den onda utanför lyan (tyvärr troligast) eller ulv

• Haha
Reactions: fio
Om fio är ulv sätter det dig åt det godare hållet, det håller jag helt med om.
Men som jag skrev, jag har inte tillräckligt för att våga lägga min röst på fio idag. Jag har haft alldeles för ont om tid för att kunna sätta mig in i leken bra idag.
känner samma. Om fio har ond, så tror jag också på Qitis som god, men om Fio är god, så blir det ju komplicerat igen. Oavsett vad känns det som vi kommer ha mer att gå på efter denna DL

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar