Pippi på tivoli (Ulvlek)

Är det autocorrect eller är det en freudiansk felskrivning ?
”Biter märke”?

Hur ska jag ens kunna tänka något annat än att fio borde vara ond när jag vet att det inte stämmer att jag är ulv ? 🤷‍♀️.
Båda kanske 😂🙈

Tyvärr har du nog bäddat ner dig rejält med denna fio hets och för min del ahe jag svårt att se hur du skall ta dig ut detta 🤨 alltså om du är god som har ställt till detta så rejält. Hur skall du då trassla ut dig? Jag håller med Lobelia och säger att inte har stärkt dina aktier här.

Nu specifikt sa hon att jag är ulv. Fakta
Så jag tror verkligen inte att hon visste utan mer gick på känsla
Hon gick lika hårt på mig igår efter lynchen vilket även du noterade och det utan info
Tror hon snöade in på mig helt enkelt och jag blev ju supermisstänksam på henne pga det så det hjälpte nog inte till tyvärr :(
Då visste jag inte att hon var besserwisser. Det vore inte smart att gå på någon så pass hårt som hon gjort under kvällen utan att veta.

Vem tror du fio frågat om om det inte vore dig?

Då visste jag inte att hon var besserwisser. Det vore inte smart att gå på någon så pass hårt som hon gjort under kvällen utan att veta.

Vem tror du fio frågat om om det inte vore dig?
Jag ser två möjligheter som fio kan ha frågat om. Men jag lutar ändå mest åt Q hållet. Jag tror inte fio hade gått så hårt mot Q utan info? Eller?

Mindre troligt än dig. Hon misstänkte dig redan, varför tror du på LenaH?
För att hon faktiskt inte kan just veta det om mig som alla nu genast antar. LenaH ifrågasatte henne igår under dl efter hennes tredje röst på mig om du kommer ihåg ? Liksom även du gjorde ? Känns väldigt rimligt för mig

Om Fio ställt ett påstående om Qitis så känns det lite konstigt att hon var på Habina tidigare idag? Men samtidigt verkade hon så stensäker på Q. Å andra sidan så kan det vara för att hon tyckte att Q hintade om att Q var besserwisser och därmed blev misstänksam.
Åh jag vet inte. Allt är förvirrat. Jag är förvirrad. Slutar på mitt jobb imorgon där jag varit i 15 år och vår stallkatt har ont i en tass och kanske måste till veterinären så känner att jag inte alls är lika skärpt som vanligt.

Ja men problemet i detta är ju att en ulv eller ulv utanför lyan hade skrivit samma sak 😊 så det hjälper inte riktigt tyvärr 😪
Fine. Det köper jag faktiskt
Sedan får man ju hoppas på att leken ändå kan vändas till rätt köl trots detta.
Jag får ta på mig dumstruten som blev så lack på
Fio som faktiskt var mycket skum också och dessutom skrev en hel del inkonsekvent och rena felaktigheter -det vet jag inte bara jag noterade. Alla de kan ju inte vara onda -då borde ju leken vara slut redan liksom
Jag borde lyft blicken lite mer men var så övertygad om att jag hittat en ond trots allt

Om Fio ställt ett påstående om Qitis så känns det lite konstigt att hon var på Habina tidigare idag? Men samtidigt verkade hon så stensäker på Q. Å andra sidan så kan det vara för att hon tyckte att Q hintade om att Q var besserwisser och därmed blev misstänksam.
Åh jag vet inte. Allt är förvirrat. Jag är förvirrad. Slutar på mitt jobb imorgon där jag varit i 15 år och vår stallkatt har ont i en tass och kanske måste till veterinären så känner att jag inte alls är lika skärpt som vanligt.

Jag tänker att fio ändå fortsatte leta ulvar även om hon frågat om qitis. Kanske tänkte hon fråga om mig inatt?

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

Röstlista DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio lynchas -besserwisser

Försöker mig på att teoria lite nu när vi vet att fio var god.
Som jag skrev till @QueenLilith (tror jag ) så är det djäkligt svårt att veta vart de onda är. Är det de som hakar på min röst på fio eller är det de som inte röstar på fio?
Jag är helt lost 🤷‍♀️
Noterbart är dock att @Habina får två röster på sig , den enda utöver mig som får det när fio ligger i ledning. Det är åtminstone inget räddningsförsök av fio (då vi vet att fio var god )
Fios röst på mig får man ändå tolka som att hon var övertygad om mig som ulv. -synd för det fick mig på alerten mot henne i min tur -tror tyvärr det bara gynnade ulvarna med facit i hand.

Jag misstänker att jag lever efter nattDL då jag ofrivilligt hjälpt onda sidan i leken och kommer därför också bli ett lätt offer i morgondagens Lynch

Jag ser två möjligheter som fio kan ha frågat om. Men jag lutar ändå mest åt Q hållet. Jag tror inte fio hade gått så hårt mot Q utan info? Eller?
Här blir jag ändå nyfiken på vilken den andra möjligheten var! Jag har en bra aning men vill ändå se om den stämmer
Fio spelade skumt enligt mig -t.o.m. mer skumt än jag brukar göra och det säger en del 😅

Jag tror inte att q blir käk i natt. Antingen är hon ulv och därför icke-acceptabet käk ELLER så har hon trasslat in sig så mycket i lynchandet av fio att ulvarna räknar med att vi lynchar henne dl3.

Här blir jag ändå nyfiken på vilken den andra möjligheten var! Jag har en bra aning men vill ändå se om den stämmer
Fio spelade skumt enligt mig -t.o.m. mer skumt än jag brukar göra och det säger en del 😅
Den andra möjligheten enligt mig är att hon har siad någon annan och fått bekräftat att denna är god. Men som det ser ut nu så är leken väldigt svår att avgöra tycker jag.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar