Pippi på tivoli (Ulvlek)

Känns lite som att hon nog var rätt nöjd med vart rösten låg och eftersom jag i det läget faktiskt blir tvingad att röständra om jag vill vara kvar i leken så känns det över lag väldigt suspekt för mig.
Utveckling av den tanken är att eftersom vi nu vet att cirkus och LenaH är goda så är det ju drömmen för lyan att få upp ytterligare en som inte är i lyan till möjlig Lynch ? Habina kan vara en ulv som behövde ”räddas” , men om även hon är god så hade ulvarna julafton igår kan jag säga
Jag som ville rädda mig kvar är ju tvungen att välja någon med så pass med röster på sig att det ens är möjligt så därav tanken. Jag tycker inte den är orimlig. Faktiskt

Jag håller med om att det är konstigt att hon inte ändrar röst när hon själv skriver att det kändes obekvämt att det blev en tredje röst
Känns lite som att hon nog var rätt nöjd med vart rösten låg och eftersom jag i det läget faktiskt blir tvingad att röständra om jag vill vara kvar i leken så känns det över lag väldigt suspekt för mig.
Framför allt att hon går efter mig med blåslampa igår efter lynchen (då ingen info finns i leken ) känns inte som hon ens reflekterar över någon annan.
Jag har en fundering om det KAN vara så att @fio är den onda siaren själv faktiskt ?
Den var ju fått sia inatt och inte omöjligt att jag kunde vara aktuell att sia om hon ville hitta en kamrat ?
Och svaret på den sian blev inte att jag sitter i lyan (ja jag vet att ni inte kan veta om jag skriver sant eller ej men så är det faktiskt) så med det i åtanke så är det faktiskt logiskt att fio fortsätter gå efter mig som ulv för att visa sig för ulvarna ? För ulvarna vet utmärkt väl att jag inte är ulv.
Hoppas du hängde med på hur jag menar 😅
Det finns andra roller som kan ge den effekten -alltså att man vet någons roll och kan agera därefter, men ja en ond utanför lyan kan köra hårt på någon som siats god och offra sig för att förvirra de goda. Det förvånar mig att du snabbt fastnar på ond siare och inte reflekterar över andra möjligheter.

Det finns andra roller som kan ge den effekten -alltså att man vet någons roll och kan agera därefter, men ja en ond utanför lyan kan köra hårt på någon som siats god och offra sig för att förvirra de goda. Det förvånar mig att du snabbt fastnar på ond siare och inte reflekterar över andra möjligheter.
Det är för jag vet min roll -jag har försprång mot er andra så sett.
Om du tänker att fio skulle vara den givmilde siaren så kan jag direkt dementera att hon är det eftersom hon teoriar om mig som ulv.
Så svårt för er att se förstår jag. Men inte för mig och inte heller för den riktiga givmilde siaren är jag säker på.(oavsett om den siat mig eller någon annan den vet ju vilken roll den har menar jag )
Så ha ett öppet sinne och kolla vad som skrivs är mitt tips
Tillägg: inte heller kan fio vara besserwisser som frågat om jag är ulv med samma resonemang. Den riktiga besserwissern vet också detta

Återigen; hur vet du att en extraröst låg på LenaH?

Ponera att QueenLilith är i lyan, vet att extra rösten lagts på LenaH (god) så kan det ju också vara ett sätt att godförklara sig själv i efterhand om lottning hade skett mellan Qitis och då LenaH om hon hade extrarösten. Lyan lär ju inte bry sig om lottning sålänge det inte är en ulv med i den.
Typ: jag kan ju inte veta att LenaH hade en extraröst. Det är lyan som försöker få mig att se misstänksam ut.

Nu ändrade ju Qitis sin röst och Cirkus och hon hamnade i lottning, och eventuellt LenaH då om man följer din teori att hon hade extrarösten. Cirkus och LenaH var ju goda, det vet vi nu.

Återigen är det Habinas teori och inte min 🤷‍♀️

Det där tycker jag faktiskt är en mycket bra observation ! Vilka andra än ulvarna vet vart extrarösten landat ? Och fio verkar faktiskt ganska säker på vart den landat även om hon pendlar mellan cirkus och LenaH i sitt teoriande

Och du läser lika slarvigt som Mirtai ;)

Eller så indikerar det att hon misstänker dig. Dra misstankar till någon indikerar för mig att man misstänker en ulv som vill rikta misstankarna på en. Menar du att Habina är ulv?
Jag kan inte säga säkert. Men det skaver rejält att hon är så snabb på att dra misstankarna mot mig efter 1 DL. Dels kan hon inte ha någon info och att jag vet min egna roll. Så det får.min ulvradar att plinga. Jag har svårt att se en god spelare skulle vilja få en annan spelare så misstänkt så tidigt i spelet? Måste väl vara fler än jag som tycker det är konstigt?

Det är för jag vet min roll -jag har försprång mot er andra så sett.
Om du tänker att fio skulle vara den givmilde siaren så kan jag direkt dementera att hon är det eftersom hon teoriar om mig som ulv.
Så svårt för er att se förstår jag. Men inte för mig och inte heller för den riktiga givmilde siaren är jag säker på.(oavsett om den siat mig eller någon annan den vet ju vilken roll den har menar jag )
Så ha ett öppet sinne och kolla vad som skrivs är mitt tips
Tillägg: inte heller kan fio vara besserwisser som frågat om jag är ulv med samma resonemang. Den riktiga besserwissern vet också detta
Det finns en roll till som kan vara aktuell. Sen vet jag inte hur jag ska tolka dit hintande om din roll. Det skulle du kunnat göra som ulv också, men du verkar kämpa ganska desperat nu.

Jag har inte missat det. Jag reagerar på att du skyller ifrån dig när du snappar upp vad andra skriver

Vad skyller jag ifrån mig om?

Här är hela den konversation med habina som jag ifrågasätter. Helt otroligt att ni kan få det till att det är min teori eller att jag skulle skylla ifrån mig.

Klurar på om queenlilith är ulv, som såg till att det blev lottning mellan cirkus, qitis och LenaH (dvs queenlilith visste att extrarösten låg på LenaH). När cirkus åkte ut så bestämde sig lyan för att käka LenaH.

Ska kolla närmare på queenlilith så fort jag har mer tid idag.

Är det inte lite dumt om man är ulv att lägga en sen andra röst på LenaH med 2 minuter kvar till DL om man visste att extrarösten låg där? Med tanke på att det bara var qitis som hade 3 röster när Queen Lilith röstade?

Cirkus hade bara 2 röster vid det tillfället eftersom Q röständrade sist av alla.

Var skulle hon annars lägga rösten tänkte du?

Vad menar du? Om Queen Lilith var Ulv varför riskera en riktig lottning där ulvarna inte kan styra vem som åker ut? Varför kasta bort sin extraröst på det viset?

Varför trodde du att Cirkus var med i lottningen med sina 2 röster när QLilith la sin röst? Lottningen skulle ju vid den tidpunkten hon la sin röst bara beröra Q och Lena isåfall.

Det finns en roll till som kan vara aktuell
Nu blir jag förbryllad ? Vilken då ?😅 ilade tillbaka till rollistan och funderade på om hjärnskakningen tagit värre än jag trodde. Hittar ingen annan roll dock :confused:
Goda roller
- Pippi Långstrump - får ställa tre påståenden till LL (ett påstående per natt, som ska avges till natt-DL). Pippi måste skicka sin fråga i påstående-form ex ”Jag har blivit siad”, ”X är ulv” och frågorna får bara involvera en person. LL kommer bara svara rätt eller fel på påståenden. (Besserwisser)
- Herr Nilsson - siar själv natt 1 och kan därefter dela ut en sia varje dag. Natt DL för utdelandet men sian kan av mottagaren användas valfri DL. (Givmild siare)
- Efraim Långstrump - kan väcka en god död spelare som då blir spöke. Spöket får samtala med spökväckaren och rösta i PM till LL. Spöket får inte skriva i tråden och kommer inte till Villa Villerkulla. Dör spökväckaren efter att spöket är väckt får spöket ändå fortsätta rösta. Spökväckaren har 3h på sig (från att uppdateringen postats) att väcka den döda spelaren, annars hamnar hen i Villa Villerkulla. Spöket kan inte ta emot paket. (Spökväckare)
- Tommy - får varannan natt skydda en deltagare med start natt 1. Natt DL. (Ängellärling 1)
- Annika - får varannan natt skydda en deltagare med start natt 2. NattDL. (Ängellärling 2)
- Tommy och Annikas klasskompisar - har inga specialförmågor men är ändå goda. (Bybo)
- Lilla Gubben - goda åskådare (som inte räknas in i vinstvillkoren) som bor i Villa Villerkulla. (@Myrten & @Squie)

- Villa Villerkulla - Lilla Gubben bor här och välkomnar varmt alla goda spelare som dött under spelets gång. De får samtala med varandra och har möjlighet att under lekens gång dela ut totalt tre paket, ett beskydd, en lottad siarad ("onda siaren siar X" eller "givmilda siaren ger en sia till X") och en röst. Men som vi alla vet så gör inte alltid Pippi som man säger till henne och denna leken är inte ett undantag. Pippi har nämligen fifflat med adresslapparna så paketet med den extra rösten är adresserat till folket i Villa villerkulla som själva får rösta när denna ska användas. Paketen har dagDL för utskick och används i nästkommande DL, annars brinner de inne. OBS om paketet med en röst används så skickas det exempelvis DagDL 2, men rösten får läggas först DagDL3, pga posthanteringen på det lokala postkontoret. (god lya/brevbärare)

Onda roller
- Prussiluskan - Vill styra över Pippi och hennes vänner. Har genom sina kontakter tjuvat till sig en extra röstlapp och har därmed varje dag en extra röst som ska pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden). Är en del av lyan. (Anpassad roll för denna lek - Ond röstfifflare).
- Kling och Klang. Poliserna vill inte att Pippi och hennes vänner ska ha roligt på nöjesfältet. Försöker varje natt slänga ut någon av gästerna från nöjesfältet. (Ulvar)
- Dunderkarlsson - känner inte till poliserna eller Prussiluskan och de känner inte till Dunderkarlsson. Är förargad på Pippi och hennes vänner och ser hellre att de råkar illa ut än att han själv gör det. Kan varje natt sia en deltagare. Försöker hjälpa poliserna och Prussiluskan. (Ond siare)

Q hade garanterat full koll, god som ond. Och hon väntade säkert så länge som möjligt för att rädda sig fullt avsiktligt. Det är knappast första gången hon gör röständring sista minuten.
Du har en helt korrekt observation och även vad du skrivit någon annan stans.
Jag har röständrat sent flertalet gånger genom åren.
I denna gången absolut för att rädda mig själv OCH hindra ulvarna att ändra sin extraröst ifall jag ändå prickade en ond till min röständring
I bästa fall hamnade jag i en lottning. I sämsta fall var jag ändå körd pga extra rösten låg på mig

Innan hon räddar sig brukar hon som god köra en övertalningskampanj typ
Vill bemöta detta också. Lite svårt att göra i en första DL ordentligt väl ? Nästan så jag gör det mer som ond faktiskt i början av leken
Det du kommer ihåg från tidigare lekar med att jag försvarar mig rejält som god (”övertalningskampanj ”) är ju senare i leken. Då det finns lite mer att ta på och jag , precis som nu , ofta är högst misstänkt
Så idag har du mig kämpandes !

Vill bemöta detta också. Lite svårt att göra i en första DL ordentligt väl ? Nästan så jag gör det mer som ond faktiskt i början av leken
Det du kommer ihåg från tidigare lekar med att jag försvarar mig rejält som god (”övertalningskampanj ”) är ju senare i leken. Då det finns lite mer att ta på och jag , precis som nu , ofta är högst misstänkt
Så idag har du mig kämpandes !
Jag tycker ändå att Qitis resonemang i svaren låter som en god för mig. Sen så kan jag ju bli grundlurad men för mig just nu så känns det ändå som bra resonemang.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar