Pippi på tivoli (Ulvlek)

Det är fortfarande ett svar på Habinas teori att QL skulle vara ulv och utifrån det skulle vetat att det låg en extraröst på Lena.
Jag tycker också det resonemanget är så jäkla skumt 🤷‍♀️ jag hoppas på något vis att där finns mer information ute i leken för jag hade gärna fått mer info om Habina. Jag vet inte vart jag skall placera henne. Men utifrån hennes spelande och just att haka upp sig på LenaH rösten när hon vet att där vid första DL inte fanns info i leken gör henne super skum för mig.

Eftersom Habina kört med väldigt mycket fokus på just mig i sina inlägg, vilket för mig indikerar att man försöker dra misstankarna ditt helt enkelt.
Ulvar röstar sent är väl inte en lag i ulv leken eller? och är en väldigt konstig slutsats efter 1 DL. Så för jag röster sent 1 gång, vart det dessutom inte finns mycket info i leken så måste jag vara ulv? :crazy: det resonemanget köper jag inte alls.

Ursäkta? Jag har skrivit ETT teoriinlägg om dig och ett om qitis. That's it. Anledningen till det framgår av mitt teoriinlägg, jag reagerade på hur röstningen utföll. Tycker att du beter dig väldigt skumt nu när du försöker få det till att jag jagar dig en massa. Jag har inte ens skrivit att jag ska rösta på dig ikväll?

Det är för jag vet min roll -jag har försprång mot er andra så sett.
Om du tänker att fio skulle vara den givmilde siaren så kan jag direkt dementera att hon är det eftersom hon teoriar om mig som ulv.
Så svårt för er att se förstår jag. Men inte för mig och inte heller för den riktiga givmilde siaren är jag säker på.(oavsett om den siat mig eller någon annan den vet ju vilken roll den har menar jag )
Så ha ett öppet sinne och kolla vad som skrivs är mitt tips
Tillägg: inte heller kan fio vara besserwisser som frågat om jag är ulv med samma resonemang. Den riktiga besserwissern vet också detta

Ingen kommer väl skriva rakt ut i tråden vilken roll den har men att skriva att ingen kan ha de rollerna som teoriar om dig som ulv är väl lite väl magstarkt. Snacka om att godförklara sig själv.

Jag kan inte säga säkert. Men det skaver rejält att hon är så snabb på att dra misstankarna mot mig efter 1 DL. Dels kan hon inte ha någon info och att jag vet min egna roll. Så det får.min ulvradar att plinga. Jag har svårt att se en god spelare skulle vilja få en annan spelare så misstänkt så tidigt i spelet? Måste väl vara fler än jag som tycker det är konstigt?

Jag misstänker alla tidigt i leken. Det är så jag spelar. Däremot har jag inte hunnit gå igenom fler spelare idag, notera gärna att qitis inte är upprörd över att jag misstänker henne, hon förstår hur jag resonerar kring misstankar.

Jag tycker också det resonemanget är så jäkla skumt 🤷‍♀️ jag hoppas på något vis att där finns mer information ute i leken för jag hade gärna fått mer info om Habina. Jag vet inte vart jag skall placera henne. Men utifrån hennes spelande och just att haka upp sig på LenaH rösten när hon vet att där vid första DL inte fanns info i leken gör henne super skum för mig.

Ja jag tyckte inte det kändes direkt logiskt så därför ifrågasatte jag den teorin

Det är fortfarande ett svar på Habinas teori att QL skulle vara ulv och utifrån det skulle vetat att det låg en extraröst på Lena.
Okej då missförstod jag att du ifrågasatte Habina och använde hennes teori om extra röst när du skrev om lottning. Trodde det sista du skrev om lottning var din uppfattning om hur läget såg ut.

Ingen kommer väl skriva rakt ut i tråden vilken roll den har men att skriva att ingen kan ha de rollerna som teoriar om dig som ulv är väl lite väl magstarkt. Snacka om att godförklara sig själv.
Vad ska jag göra då tycker du 🤷‍♀️ jag vet ju att jag faktiskt inte är ulv. Jag själv sitter inte på någon info för tydlighetens skull. Men de som verkar tvärsäkra på att jag är ulv kan jag bestämt säga att de två (goda ) rollerna har de INTE

Jag misstänker alla tidigt i leken. Det är så jag spelar. Däremot har jag inte hunnit gå igenom fler spelare idag, notera gärna att qitis inte är upprörd över att jag misstänker henne, hon förstår hur jag resonerar kring misstankar.
Fast. Om du är god så är det väl bättre att inte börja direkt så massa misstankar om folk utan avvakta och se hur leken utvecklas? Spontant känner jag dom enda som vinner med massa konstiga misstankar höger o vänster är lyan. Inte dom goda? Så jag har lite svårt att köpa det resonemang faktiskt :)

Vad ska jag göra då tycker du 🤷‍♀️ jag vet ju att jag faktiskt inte är ulv. Jag själv sitter inte på någon info för tydlighetens skull. Men de som verkar tvärsäkra på att jag är ulv kan jag bestämt säga att de två (goda ) rollerna har de INTE
Fast de kan ju fortfarande ha de goda rollerna, besserwisser och siare, bara att de inte kollade upp dig i natt? Eller tänker jag fel?

Fast. Om du är god så är det väl bättre att inte börja direkt så massa misstankar om folk utan avvakta och se hur leken utvecklas? Spontant känner jag dom enda som vinner med massa konstiga misstankar höger o vänster är lyan. Inte dom goda? Så jag har lite svårt att köpa det resonemang faktiskt :)

Nä, jag sår inga misstankar. Jag letar onda och när jag hittar något som inte känns bra så lyfter jag upp det så fler kan fundera kring det. För mig är att så misstankar att kasta ut en massa olika saker mot en massa olika spelare utan nån slags substans.

Hittills har jag bara hunnit teoria kring två deltagare, dig och qitis. För mig är det inte att så misstankar och att du hakar upp dig så himla mycket på det gör mig bara mer misstänksam. Tyvärr. Vilka tycker du är misstänksamma förutom mig? Har du några teorier jag missat?

Fast de kan ju fortfarande ha de goda rollerna, besserwisser och siare, bara att de inte kollade upp dig i natt? Eller tänker jag fel?
Det tycker jag kan stämma iofs. Men gillar inte tvärsäkerheten i att peka ut mig som ulv , det känns som något bara onda vill göra helt enkelt
Annars reflekterar man lite. Å ena sidan eller å andra sidan , vilket jag sett flera andra göra.

Edit. Tvärsäkerheten kan misstas för att man har en av de två rollerna och den brukar goda passa sig för såtillvida de inte siat/frågat om mig
Och jag hävdar bestämt att det kan de inte ha gjort. Jag är inte ulv. Punkt

Läser ikapp och försöker svara alla som skrivit om/till mig. Om jag missat nån så tagga mig gärna igen!

Förstår inte riktigt den här förvirringen kring @fio och mig. Det verkar ha blivit missförstånd så flera tror att det är fio som teoriat? För att hjälpa leken lite framåt, kan någon pedagogiskt förklara för mig varför teorin är dum (för jag har inte förstått varför trots flera sidor med diskussioner nu)?

Är du ute och fiskar? Det är ju väldigt ulvigt att bestämt säga vilken roll någon inte har när du vet om att det inte finns en spion i leken.

Hur ska du ha fått reda på 2 roller med bestämdhet när det bara förflutit en natt?

Buke är fruktansvärt segt för mig idag, tar flera sekunder för en ny sida att ladda upp. Så jag försöker läsa/leta rätt på saker så fort jag kan, men ber om ursäkt ifall jag inte hinner färdigt allt jag tänkt mig. Sitter på snabbt bredband så det är inte där felet är. :(

Fast spelet går ju ut på att leta ulvar. Nånstans måste man börja och jag tycker inte Habina sår misstankar, utan lyfter stenar och letar.
Eller har hon en poäng i att du inte är god och därmed blir du upprörd?

Läser ikapp och försöker svara alla som skrivit om/till mig. Om jag missat nån så tagga mig gärna igen!

Förstår inte riktigt den här förvirringen kring @fio och mig. Det verkar ha blivit missförstånd så flera tror att det är fio som teoriat? För att hjälpa leken lite framåt, kan någon pedagogiskt förklara för mig varför teorin är dum (för jag har inte förstått varför trots flera sidor med diskussioner nu)?

Jag tror det är ulvar som vill förvirra och skapa misstankar.

Är du ute och fiskar? Det är ju väldigt ulvigt att bestämt säga vilken roll någon inte har när du vet om att det inte finns en spion i leken.

Hur ska du ha fått reda på 2 roller med bestämdhet när det bara förflutit en natt?
Pga min roll ? Det har jag minsann skrivit ordentligt så vänd inte och vrid det till något annat.

Du menar att jag ska teoria mot mig själv alltså ?
Har dessutom skrivit att givmilde siaren är hon inte och inte heller besserwisser så jag tycker nog jag faktiskt tagit med alla aspekter
Så börjar ifrågasätta dig ordentligt nu
Hur får du det till att jag vill sia mot dig själv.

Det är möjlig att du skrivit det i något inlägg innan jag ifrågasatte men i så fall har jag missat det. Efter det har jag mest bara försökt förklara. Det blir då ordentligt konstigt att du då missatt att inlägget jag reagerade på handlade om den onda siaren och menar att jag missat det.

Jag tror oavsett vi mest bara rör till det.

Avskyr att leka från telefonen! Försökte just kopiera en röstlusta och när jag skulle klistra in den hade jag gått med hela sidan. Skickar nu vara det här inlägget för att rensa bort det autosparade inkluderade inlägget som var sju mil långt nonsens i sammanhanget.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar