Pippi på tivoli (Ulvlek)

Nu blir jag förbryllad ? Vilken då ?😅 ilade tillbaka till rollistan och funderade på om hjärnskakningen tagit värre än jag trodde. Hittar ingen annan roll dock :confused:
Vi har en besserwisser, en givmild siare och ond siare. Alla dessa kan få reda på om någon är ond eller god.

Nu blev jag osäker på om jag fått en sympatihjärnskakning.

@fio Absolut du svarar Habina men ifrågasätter inte varför extrarösten skulle ligga på LenaH eller tidslinjen på rösterna och hur Habina i sådanfall kan veta det. Tycker mer det är som 2 ulvar som teoriar mot/med varandra.

Vi har en besserwisser, en givmild siare och ond siare. Alla dessa kan få reda på om någon är ond eller god.

Nu blev jag osäker på om jag fått en sympatihjärnskakning.
Den onda siaren har jag redan tagit upp att jag funderar på om fio har den rollen.därav jag inte hängde med
Jag har en fundering om det KAN vara så att @fio är den onda siaren själv faktiskt ?
Den var ju fått sia inatt och inte omöjligt att jag kunde vara aktuell att sia om hon ville hitta en kamrat ?
Och svaret på den sian blev inte att jag sitter i lyan (ja jag vet att ni inte kan veta om jag skriver sant eller ej men så är det faktiskt) så med det i åtanke så är det faktiskt logiskt att fio fortsätter gå efter mig som ulv för att visa sig för ulvarna ? För ulvarna vet utmärkt väl att jag inte är ulv.

Utveckling av den tanken är att eftersom vi nu vet att cirkus och LenaH är goda så är det ju drömmen för lyan att få upp ytterligare en som inte är i lyan till möjlig Lynch ? Habina kan vara en ulv som behövde ”räddas” , men om även hon är god så hade ulvarna julafton igår kan jag säga
Jag som ville rädda mig kvar är ju tvungen att välja någon med så pass med röster på sig att det ens är möjligt så därav tanken. Jag tycker inte den är orimlig. Faktiskt
På tal att välja någon, jag tyckte din motivering för att välja cirkus haltar. De som brukar kämpa mest är goda med specialroller och onda. Den som inte kämpar är ofta bybo eller någon som inte är online-ond som god. Sen var inte cirkus så jättehotad förrän du ändrade din röst.

På tal att välja någon, jag tyckte din motivering för att välja cirkus haltar. De som brukar kämpa mest är goda med specialroller och onda. Den som inte kämpar är ofta bybo eller någon som inte är online-ond som god. Sen var inte cirkus så jättehotad förrän du ändrade din röst.
Jag köper det.
Samtidigt så står jag för min motivering och som @LenaH också mycket riktigt konstaterade i eftersnacket igår. En bybo är bättre än annan god lynchad som behövs i leken

Och jag ifrågasatte varför du framhöll endast den onda siaren när det finns fler som kan få effekten.
Du menar att jag ska teoria mot mig själv alltså ?
Har dessutom skrivit att givmilde siaren är hon inte och inte heller besserwisser så jag tycker nog jag faktiskt tagit med alla aspekter
Så börjar ifrågasätta dig ordentligt nu

Du menar att jag ska teoria mot mig själv alltså ?
Har dessutom skrivit att givmilde siaren är hon inte och inte heller besserwisser så jag tycker nog jag faktiskt tagit med alla aspekter
Så börjar ifrågasätta dig ordentligt nu
Och det har jag dessutom gjort i ett direkt svar till dig
Det är för jag vet min roll -jag har försprång mot er andra så sett.
Om du tänker att fio skulle vara den givmilde siaren så kan jag direkt dementera att hon är det eftersom hon teoriar om mig som ulv.
Så svårt för er att se förstår jag. Men inte för mig och inte heller för den riktiga givmilde siaren är jag säker på.(oavsett om den siat mig eller någon annan den vet ju vilken roll den har menar jag )
Så ha ett öppet sinne och kolla vad som skrivs är mitt tips
Tillägg: inte heller kan fio vara besserwisser som frågat om jag är ulv med samma resonemang. Den riktiga besserwissern vet också detta

Habina har jag ställt lite frågor till som jag inte fått svar på. Har jättesvårt att läsa hennes spel. Kan varken säga bu eller bä om henne just nu.

Jfrelin har seglat upp på min lista över skumma. Kopierar i stort sett mina frågor till Habina och vänder det till ett inlägg mot mig där även Q tycker det var en bra observation. Q tyckte uppenbarligen inte att det var en bra observation när jag skrev exakt samma inlägg innan Jfrelin.

Är det inte lite dumt om man är ulv att lägga en sen andra röst på LenaH med 2 minuter kvar till DL om man visste att extrarösten låg där? Med tanke på att det bara var qitis som hade 3 röster när Queen Lilith röstade?

Cirkus hade bara 2 röster vid det tillfället eftersom Q röständrade sist av alla.

Vad menar du? Om Queen Lilith var Ulv varför riskera en riktig lottning där ulvarna inte kan styra vem som åker ut? Varför kasta bort sin extraröst på det viset?

Varför trodde du att Cirkus var med i lottningen med sina 2 röster när QLilith la sin röst? Lottningen skulle ju vid den tidpunkten hon la sin röst bara beröra Q och Lena isåfall.

När QueenLilith la sin röst hade Qitis redan 3 röster, lottning var alltså inte på tapeten i det skedet. Det blev ju först när Qitis ändrade sin röst till Cirkus som det blev tal om lottning.

Eller försa du dig nu och visste att en extra röst fanns på LenaH och hon därmed har 3 på sig?

Det där tycker jag faktiskt är en mycket bra observation ! Vilka andra än ulvarna vet vart extrarösten landat ? Och fio verkar faktiskt ganska säker på vart den landat även om hon pendlar mellan cirkus och LenaH i sitt teoriande

Jag tänkte bara hoppa in och skriva att jag fick jobba övertid idag och därmed fick sämre med tid ikväll än planerat. Men jag är här och ska läsa ikapp noggrannare sen. Bara skummat nu.
Fastnar inte på når speciellt inlägg eller deltagare just nu, behöver läsa ikapp noggrannare som sagt.

Inser varför jag var tveksam till att vara med och leka. Känns inte rättvist mot er andra när man inte riktigt har tid att hänga med. Sitter nu och går igenom leken från början och skriver ner lite tankar under tiden. Nackdelen att ha så pass mycket att gå igenom är helt klart att det är lätt att fastna i andras teorier och bara haka på deras tankegångar, men jag ska göra ett försök att tänka fritt och eget. Går igenom leken från start och skriver ner lite tankar under tiden. Misstänker att det inte kommer finnas någon röd tråd i detta, men jag behöver ha något att utgå ifrån för att fundera vidare kring sedan.

1. qitis - Drog igång hårt igår för att försöka få igång leken och jag tyckte hon kändes väldigt aggressiv i sin spelstil. Jag känner inte igen den stilen riktigt hos Q, men så är det väldigt länge sedan jag var med och lekte sist så jag kan ju missminna mig eller att hennes spelstil har förändrats. Röstar på Lobelia först men ändrar sedan till cirkus för att ge sig själv större chanser att överleva lynchen.
2. Blacksmithfarm - Röstar på Lobelia för att hon tycker att Lobelia först ifrågasätter hemligs röst på Habina men sedan själv röstar på Habina.
3. Mirtai - Lägger första rösten på qitis.
4. hemlig - Lägger lekens första röst, på Habina. Min egen röst hamnade här igår för att jag tyckte att hon betedde sig som en påkommen ond. I dl1 är det ju svårt att hitta något att egentligen misstänka någon för när inget ännu hänt i leken. Strax före dl uttrycker hon att Lobelias röst ändå skaver men vill inte ändra röst för att riskera att vara med och rösta ut en god. Just då har Habina, cirkus, Lobelia och q två röster var. Här känner jag ett par alternativ. hemlig och Lobelia i lyan? Hemlig vill poängtera att hon tycker Lobelia är skum ifall Lobelia skulle åka och visa sig vara ulv? Eller hemlig och Habina i lyan och rösten på Habina är en alibiröst från början? Om Habina ryker och visar sig vara ulv har ju hemlig bevisligen inte varit med och röstat ut en god. Om hemlig sitter i lyan har vi ju dessutom den extra rösten att ta hänsyn till och som hemlig då vet vart den kommer landa. Hemlig själv förklarar sig med att om Habina ryker och är god så var ju den första rösten i alla fall inte avgörande. Det kan ju också vara så att Hemlig helt enkelt är god och inte vill lägga en avgörande röst, precis som hon säger.
5. Habina - Röstar på qitis, dels för att ge någon annan två röster då hon i det läget har två röster själv och då väljer q för att hon har vissa tankar om att q beter sig ulvigt.
6. cirkus - Bybo
7. Queenlilith - Röstar på LenaH som bevisligen var god.
8. fio - -Lägger tredje rösten på q men hävdar sedan att hon inte visste att det var en tredjeröst. Lägger därmed upp q i ledning och "tvingar" q att röständra för att rädda sig själv. Får sedan mycket ifrågasättanden på sin motivering (att q verkar vilja leta efter både goda och onda) Det här inlägget från fio efter lynchen och när flera spelare ifårgasätter hennes resonemang och röst får mig att reagera:
Ok. Nu sover terroristen. Nej jag tänkte väl att om q har en viktig god/ond roll så räddar hon väl sig. Vilket hon gjorde. Tråkigt med Cirkus dock. Sen om Q är ond eller god blir upp till någon annan att ta reda på!
Meningen om att någon annan får ta reda på om Q är ond eller god. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men något med den formuleringen får mig att känna som att nu har fio riktat strålkastaren mot Q, nu tvår hos sina händer och lämnar åt andra spelare att granska Q. En ulv som lägger upp en kollega för att få ett alibi eller är det bara jag som missförstår vad hon menar?
9. LenaH - Bybo
10. Jfrelin - Lägger den första rösten på bevisat goda Cirkus. En tydlig BoP.
11. Lobelia - Röstar på Habina, dels för att hon tycker Habina beter sig som en "melankolisk ulv" och dels för att inte sprida rösterna för mycket så att ulvarna kan avgöra med sin extraröst.
12. Elo - Röstar på Jfrelin i första dl, men med en teori som tydligt visar att det är en BoP.
13. Klara - Jag själv

Det som gör det extra klurigt för mig att försöka analysera rösterna är ju att vi har en ond utanför lyan som inte känner till vilka som är ulvar och tvärt om. Därav är det ju ingen som kan vara säker på vilken sida de andra spelarna spelar för vid dl 1 när ingen annan info finns i leken än att man vet om sin egen roll (och ulvarna vet vilka andra som sitter i lyan). Det här gör att jag misstänker att ulvarna nog spridit sina röster för att minska riskerna att vara delaktiga att rösta ut sin onda kumpan.

Här någonstans tappar jag fokus på vad jag läser. Måste äta något och återkommer senare.

Det som gör det extra klurigt för mig att försöka analysera rösterna är ju att vi har en ond utanför lyan som inte känner till vilka som är ulvar och tvärt om. Därav är det ju ingen som kan vara säker på vilken sida de andra spelarna spelar för vid dl 1 när ingen annan info finns i leken än att man vet om sin egen roll (och ulvarna vet vilka andra som sitter i lyan). Det här gör att jag misstänker att ulvarna nog spridit sina röster för att minska riskerna att vara delaktiga att rösta ut sin onda kumpan.
Det kan vara en mycket bra observation tycker jag. Börjar tro att det var om inte bara goda (tveksam på habina) så övervägande del goda uppe på tapeten i gårdagens Lynch

Så inte alls otroligt att de onda döljer sig till större delen i uddarösterna vilka också kan vara alibiröster dessutom

Ser att du funderar på att om fio och jag skulle vara onda ihop och vilja sy ihop något slags alibi igår efter lynchen , men där tycker jag du ska tänka lite mer på att fio driver mot mig och jag försvarar mig. Och hon får dessutom mothugg från flera håll. Just sayin’

Vad menar du? Om Queen Lilith var Ulv varför riskera en riktig lottning där ulvarna inte kan styra vem som åker ut? Varför kasta bort sin extraröst på det viset?

Varför trodde du att Cirkus var med i lottningen med sina 2 röster när QLilith la sin röst? Lottningen skulle ju vid den tidpunkten hon la sin röst bara beröra Q och Lena isåfall.

Det är det nedersta i detta inlägg som gjort att jag reagerat.
Vid den tidpunkten QL la sin röst så hade Cirkus 2 röster Habina 2 röster och Q 3 röster. Vad menar du med att lottningen bara skulle beröra Q och Lena?
Jag kanske missförstår dig? Men det är detta jag tycker är så skumt för det stämmer ju inte.

Precis. Tycker inte heller det fanns något vidare utrymme för qitis. Men jag har inte nog information till att säga bu eller bä om hon är ond eller god.

Som sagt så har jag mina misstankar mot Habina. Jag har inte riktigt fått något bra svar angående hennes misstankar mot mig och Qitis. För mig verkar det väldigt märkligt att misstankarna går helt vilt. Det är tidigt i leken och jag vet min egna roll, så det gör henne väldigt suspekt enligt mig. Mina främsta misstankar just nu går mot Habina då jag tycker hon verkar vilja så misstankar kring oss andra, jag tänker att en god spelare hade varit mer avvaktande särskilt efter ingen info fanns i leken igår. Även suspekt att blacksmithfarm hakar på så lätt. Men jag vet inte vart jag har Blacksmithfarm än.

Men om nu Habina skulle vara I lyan så kunna blacksmithfarm ju vara en lya kompis försöker hjälpa? Men BSF kan också vara att hon försöker få fram lite teorier (om än hon misslyckas enligt mig då hon är helt fel ute )

Eh va? Jag har skrivit tydligt hur jag tänker kring misstanken som rör dig. Läs mitt inlägg #294 där jag skrivit vad jag tänker. Jag har inga misstankar som "går helt vilt" och sår inga "misstankar kring oss andra", jag letar efter personer som kan vara ulvar eller ond siare. Hittills har jag hunnit kika på dig och qitis, därav att jag skrivit om er.

Jag kan iaf lova att blacksmithfarm och jag inte sitter i lyan ihop, däremot tycker jag att hon försöker teoria och leta onda, vilket för leken framåt.

@fio Absolut du svarar Habina men ifrågasätter inte varför extrarösten skulle ligga på LenaH eller tidslinjen på rösterna och hur Habina i sådanfall kan veta det. Tycker mer det är som 2 ulvar som teoriar mot/med varandra.
Som du ser i citaten nedan så gör jag exakt det.

Nu skrev aldrig Habina att det var hon själv som visste att extrarösten låg där utan hon hade en teori om att det var QLilith som visste det utifrån att hon skulle vara ulv. Vilket jag ifrågasatte.

Är det inte lite dumt om man är ulv att lägga en sen andra röst på LenaH med 2 minuter kvar till DL om man visste att extrarösten låg där? Med tanke på att det bara var qitis som hade 3 röster när Queen Lilith röstade?

Cirkus hade bara 2 röster vid det tillfället eftersom Q röständrade sist av alla.

Frågan är varför du trodde att det var min teori från första början och du skriver ju exakt samma som jag redan har skrivit tidigare i leken.
När QueenLilith la sin röst hade Qitis redan 3 röster, lottning var alltså inte på tapeten i det skedet. Det blev ju först när Qitis ändrade sin röst till Cirkus som det blev tal om lottning.

Eller försa du dig nu och visste att en extra röst fanns på LenaH och hon därmed har 3 på sig?

Det kan vara en mycket bra observation tycker jag. Börjar tro att det var om inte bara goda (tveksam på habina) så övervägande del goda uppe på tapeten i gårdagens Lynch

Så inte alls otroligt att de onda döljer sig till större delen i uddarösterna vilka också kan vara alibiröster dessutom

Ser att du funderar på att om fio och jag skulle vara onda ihop och vilja sy ihop något slags alibi igår efter lynchen , men där tycker jag du ska tänka lite mer på att fio driver mot mig och jag försvarar mig. Och hon får dessutom mothugg från flera håll. Just sayin’
Som sagt, jag började få svårt att fokusera på vad jag läste när jag kom fram till dl igår ungefär. Ska läsa vidare om en stund och fortsätta fundera.

@Habina

20.35 Lägger Q sin röst på Lobelia

Nästa inlägg från henne är 20.45, då har inte Fio lagt sin röst än.

2 inlägg senare kl 20.49 kommer Fios röst på Q

QueenLilith har då inte röstat än utan lägger sin röst På LenaH (god) 20.58

Q har då 3 röster och ändrar sin egna röst till Cirkus för att det ska blir lottning.

När skulle hon hinna protestera? Mellan 20.45 till 20.58 skriver hon inga inlägg, hon kanske inte ens är inne just då.

Jag tycker det är svagt att hoppa på henne för det.

Jag tycker det är lite väl starkt att skriva "hoppa på henne". Det är bara otypiskt för qitis, speciellt när hon skriver så mycket både före och efter lynchen. qitis får sin första röst 20:20 och sin andra 20:29. Det är under det tidsspannet jag tycker att hon borde skrivit något, protesterat, förklarat varför vi inte ska rösta på henne. Istället kommer rösten på Lobelia 20:35, därefter är hon bekymrad över om jag är god (20:45), där har hon ännu en chans att skriva nåt om varför vi inte ska rösta på henne.

Det är ovanstående jag tycker är misstänksamt.

Det är det nedersta i detta inlägg som gjort att jag reagerat.
Vid den tidpunkten QL la sin röst så hade Cirkus 2 röster Habina 2 röster och Q 3 röster. Vad menar du med att lottningen bara skulle beröra Q och Lena?
Jag kanske missförstår dig? Men det är detta jag tycker är så skumt för det stämmer ju inte.

Det är fortfarande ett svar på Habinas teori att QL skulle vara ulv och utifrån det skulle vetat att det låg en extraröst på Lena.

Jag undrar precis det jag skriver. Om nu queenlilith är ulv, och vet att LenaH är god eller ond siare, med en dold röst på sig, så är det smidigt att lägga en röst där så det blir lottning mellan tre goda (alltså om vi förutsätter att qitis är god).

Vem skulle hon lagt sin röst på istället för LenaH är vad jag undrar?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar