Pippi på tivoli (Ulvlek)

Själva röständringen är inte så konstig. Det konstiga är att hon inte protesterade mer innan, när hon fick rösterna eller för den delen att hon väntade så länge med att röständra. Det kan (måste inte vara så) vara för att som fio skriver att qitis redan visste att cirkus skulle åka ut (för qitis var ulv och visste att extrarösten låg där).
@Habina

20.35 Lägger Q sin röst på Lobelia

Nästa inlägg från henne är 20.45, då har inte Fio lagt sin röst än.

2 inlägg senare kl 20.49 kommer Fios röst på Q

QueenLilith har då inte röstat än utan lägger sin röst På LenaH (god) 20.58

Q har då 3 röster och ändrar sin egna röst till Cirkus för att det ska blir lottning.

När skulle hon hinna protestera? Mellan 20.45 till 20.58 skriver hon inga inlägg, hon kanske inte ens är inne just då.

Jag tycker det är svagt att hoppa på henne för det.

Vad menar du? Om Queen Lilith var Ulv varför riskera en riktig lottning där ulvarna inte kan styra vem som åker ut? Varför kasta bort sin extraröst på det viset?

Varför trodde du att Cirkus var med i lottningen med sina 2 röster när QLilith la sin röst? Lottningen skulle ju vid den tidpunkten hon la sin röst bara beröra Q och Lena isåfall.
När QueenLilith la sin röst hade Qitis redan 3 röster, lottning var alltså inte på tapeten i det skedet. Det blev ju först när Qitis ändrade sin röst till Cirkus som det blev tal om lottning.

Eller försa du dig nu och visste att en extra röst fanns på LenaH och hon därmed har 3 på sig?

Fast den teorin är väldigt långsökt enligt mig. Att det skulle vara i lyan fördel att dra misstankar runt mig för att jag verkligen sitter i lyan? Såhär tidigt i spelet? Där finns andra saker som pågår i leken som jag anser är mer misstänkte och det gör mig som sagt fundersam kring dig och din roll att detta är det du hakat upp dig på mest 😄

Sen Habina har varit väldigt aktiv i leken. Men du har inte skrivit något kring henne i det inlägget? Varför inte? Och vad är dina tankar kring habina?
Skulle inte säga att jag hakat upp mig? Jag skrev ett teoriinlägg baserat på de som röstat på bevisat goda spelare, och svarade sedan på ditt inlägg om det. :)

Ska ta och titta på fler spelare nu. Började som sagt bara i en ände av röstlistan sas.

Jag missade Jfrelin. I min intention av att gå igenom de som röstat på spelare vi vet är goda först.

Så... Vad tror jag om Jfrelin? Återvändare som inte spelat på ett tag. La en förtäckt BoP igår, tidigt i röstningen. Så jag känner inte att jag kan säga något där än.

qitis, fio och queenlilith tog jag upp i föregående inlägg.
Sen Habina har varit väldigt aktiv i leken. Men du har inte skrivit något kring henne i det inlägget? Varför inte? Och vad är dina tankar kring habina?
Svar - jag brukar som regel utgå från röstlistan när jag börjar teoria och sedan ta upp det som dyker upp / det jag reagerar på. Varför undrar du vad jag tänker kring just Habina? :)
queen undrar vad jag tycker om Habina. Så jag kan passa på att fortsätta där då.

Habina. Röstade på qitis, delvis för att rädda sig själv, och för att hon tyckte att Q var skum. Skriver och gräver en del, jag har scrollat igenom sidorna efter DL och hittar inget som jag reagerar på direkt. Habina skriver en del om queen, dock kommer hon inte fram till något konkret än vad det verkar.

Är det inte lite dumt om man är ulv att lägga en sen andra röst på LenaH med 2 minuter kvar till DL om man visste att extrarösten låg där? Med tanke på att det bara var qitis som hade 3 röster när Queen Lilith röstade?

Cirkus hade bara 2 röster vid det tillfället eftersom Q röständrade sist av alla.
Återigen; hur vet du att en extraröst låg på LenaH?

Ponera att QueenLilith är i lyan, vet att extra rösten lagts på LenaH (god) så kan det ju också vara ett sätt att godförklara sig själv i efterhand om lottning hade skett mellan Qitis och då LenaH om hon hade extrarösten. Lyan lär ju inte bry sig om lottning sålänge det inte är en ulv med i den.
Typ: jag kan ju inte veta att LenaH hade en extraröst. Det är lyan som försöker få mig att se misstänksam ut.

Nu ändrade ju Qitis sin röst och Cirkus och hon hamnade i lottning, och eventuellt LenaH då om man följer din teori att hon hade extrarösten. Cirkus och LenaH var ju goda, det vet vi nu.

@Habina

20.35 Lägger Q sin röst på Lobelia

Nästa inlägg från henne är 20.45, då har inte Fio lagt sin röst än.

2 inlägg senare kl 20.49 kommer Fios röst på Q

QueenLilith har då inte röstat än utan lägger sin röst På LenaH (god) 20.58

Q har då 3 röster och ändrar sin egna röst till Cirkus för att det ska blir lottning.

När skulle hon hinna protestera? Mellan 20.45 till 20.58 skriver hon inga inlägg, hon kanske inte ens är inne just då.

Jag tycker det är svagt att hoppa på henne för det.
Precis. Tycker inte heller det fanns något vidare utrymme för qitis. Men jag har inte nog information till att säga bu eller bä om hon är ond eller god.

Som sagt så har jag mina misstankar mot Habina. Jag har inte riktigt fått något bra svar angående hennes misstankar mot mig och Qitis. För mig verkar det väldigt märkligt att misstankarna går helt vilt. Det är tidigt i leken och jag vet min egna roll, så det gör henne väldigt suspekt enligt mig. Mina främsta misstankar just nu går mot Habina då jag tycker hon verkar vilja så misstankar kring oss andra, jag tänker att en god spelare hade varit mer avvaktande särskilt efter ingen info fanns i leken igår. Även suspekt att blacksmithfarm hakar på så lätt. Men jag vet inte vart jag har Blacksmithfarm än.

Men om nu Habina skulle vara I lyan så kunna blacksmithfarm ju vara en lya kompis försöker hjälpa? Men BSF kan också vara att hon försöker få fram lite teorier (om än hon misslyckas enligt mig då hon är helt fel ute )

Ponera att QueenLilith är i lyan, vet att extra rösten lagts på LenaH (god) så kan det ju också vara ett sätt att godförklara sig själv i efterhand om lottning hade skett mellan Qitis och då LenaH om hon hade extrarösten. Lyan lär ju inte bry sig om lottning sålänge det inte är en ulv med i den.
Typ: jag kan ju inte veta att LenaH hade en extraröst. Det är lyan som försöker få mig att se misstänksam ut.
Jag har dock väldigt svårt att se hur detta skulle gå till. För om jag nu vore i lyan (vilket jag inte är) så skulle min röst på LenaH ju granskas ganska hårt om hon hade åkt ut igår med 2 röster och då även att den extra rösten enligt din scenario skulle lägga där?

Det scenario lyan vinner på är ju som det är nu. Att jag får ta massa konstiga misstankar så fokus går bort från lyan. Win win situation för dom 😊 särskilt om dom även kan få lynchat mig ikväll. Så spelar det ju rakt in i händerna på lyan.

Jag har dock väldigt svårt att se hur detta skulle gå till. För om jag nu vore i lyan (vilket jag inte är) så skulle min röst på LenaH ju granskas ganska hårt om hon hade åkt ut igår med 2 röster och då även att den extra rösten enligt din scenario skulle lägga där?

Det scenario lyan vinner på är ju som det är nu. Att jag får ta massa konstiga misstankar så fokus går bort från lyan. Win win situation för dom 😊 särskilt om dom även kan få lynchat mig ikväll. Så spelar det ju rakt in i händerna på lyan.
Ja jag håller med dig men i detta spel är ju allt möjligt :p . Du är dock inte direkt på min lista just nu.

Jag kan konstatera att @fio går hårt åt Q både efter lynchen och efter nattDL, nästan för hårt. Och det efter att hon lagt en andraröst som hon trodde var en tredjeröst enligt sin egen utsago med tidernas konstigaste teori, att Q letar efter onda och goda. Hon bär sig åt som hon siat Q redan strax efter hon röstat vilket är omöjligt.

Jag tycker oxå q är skum . Som om hon verkligen är ute efter att luska efter onda/goda. Det skaver för mig eftersom det finns en roll som passar in.

fio röstar på q

Oj. Nej jag trodde hon bara hade en röst

Alltså jag hade verkligen ingen annan teori för att ändra. Javisst jag kunde lagt en meningslös uddaröst . Men tja detta satte ju lite mer fart på spelet iallafall. Tyckte dock q var ovanligt lugn och räddade inte sig själv förrän någon påpekade det? En ond Q vill ju verkligen bli av med en god Cirkus. Det tåls att fundera på!

Innan hon räddar sig brukar hon som god köra en övertalningskampanj typ

Men hur vanligt är det att sitta och vänta och hoppas på att andra ska röständra i DL1 när det finns noll info ute om man vill vara kvar? För att sedan röständra med en minut kvar och inte ens ett försök till att försvara sig. Det är inte alls likt en god Q som verkligen vill vara kvar.
Du visste redan iom din röständring att du hade ditt på det torra.

Haha jo jag hann inte utveckla motiveringen i röstinlägget men som flera andra var inne på igår så uppförde du dig skumt.
Jag tänkte först att du nog kunde vara den onda siaren men nu är jag mer inne på ulv och att röständringen till cirkus när jag la 3 rösten på dig var tvunget för att dölja att extrarösten redan låg där.

Som jag skrev igår så är det snabba vändningar på för fio, först verkar hon inte vilja kännas vid en tredjeröst och skyller på hundvalpen. Och sen vänder det och Q är megaond. Q har på inget sätt kommit med en blopper. Fio möjliggör att Q kan rädda sig. Om det är med hjälp av den dolda rösten eller en lottning vet jag inte.

Kan de sitta i lyan och satsa på att godförklara en av dem. För egentligen gör man ju inte så när man sitter i lyan eller, sticker ut på det vis fio gör? Det som stör är att fio går ut så hårt redan innan det finns info i leken så hon kan veta något.

Fio har oavsett rätt i att något skaver med @qitis

För mig skaver det mest att Q efter att ha röstat på mig helt släppt det och inte ens teoriat om mig. En god q brukar alltid vara på mig oavsett roll och nu verkar det som hon vill hålla sig väl med mig då jag hållit med om att god kunnat göra allt hon gjort i samband med röstningen som god. Jag håller fortfarande på det men vill tillägga att Q kan göra precis det samma som ond.

Felpost, skulle skrivit också.

Om cirkus hade den hemliga rösten på sig (ingen lottning) misstänker jag q som ulv och att den rösten hamnade på cirkus för att skydda q. q ändrar ju röst till cirkus - vilket då skulle kunna vara den fjärde rösten (sista spiken i kistan från att ha varit jämt (med den hemliga extrarösten på cirkus). Att på så sätt lägga upp sig själv för 'lottning' (till synes) är ett bra alibi. Om den hemliga rösten låg på någon annan, å andra sidan, är nog q god. Jag är osäker på vilket i dagsläget men verkar hårigare än naken; så att säga.

Om den hemliga rösten istället låg på tex LenaH (som vi vet var god) så misstänker jag att tex QL är ond. Hon sitter ( i så fall) i lyan och ville lägga upp så många goda som möjligt till lottning medan hon egentligen kan se oskyldig ut (en andraröst på någon när två andra redan har 3). Väldigt hårigt! Kan iofs vara typisk förstadagsröst från någon förvirrad god också.

Jag tror att många av 'singel' rösterna döljer ulvar - de brukar tycka om att sprida ut sina röster dl1 (förutom förra spelet då, men det talar vi tyst om). BSF och Klara? Men vi får då inte bortse vart ensamrösterna gått, Klaras röst på Hemlig kan ju vara alibiröst åt båda håll, dvs två ulvar en som röstar och en som röstas på. Samma med BSF och Lobelia. Just för Lobelias skull, däremot, kan det vara lite osäkert just eftersom hon hade två röster, men q ändrade sin.

Har sovit ett par timmar , är väldigt trött , men nu är jag här i leken igen

Jag tycker att flera kommit med reflekterande inlägg och även om jag inte håller med om vad många anser sig komma fram till för slutsatser vad det gäller mig så kan jag ändå förstå att de funderar och varför de funderar som de gör

Har skumläst igenom sedan jag vaknade och ska nu gå igenom alla inlägg igen och försöka svara alla som undrar över mig

Jag tycker sammantaget att flera som igår inte deltog så mycket , har spottat upp sig idag och framförallt kommer med egna tankar viket jag tycker är jättebra 👍

Ulvar röstar ofta sent, det gjorde du också.

Sen kan jag inte se att sistarösten granskas oavsett var den läggs.

Hur menar du med att ulvarna kan lyncha dig i kväll? I dagsläget kan vem som helst lynchas, ulvarna brukar inte gå in för någon särskild utan är mest glada om de goda hjälper till. Varför påpeka att du kan lynchas i kväll just av ulvarna.

Hur menar du med att ulvarna kan lyncha dig i kväll? I dagsläget kan vem som helst lynchas, ulvarna brukar inte gå in för någon särskild utan är mest glada om de goda hjälper till. Varför påpeka att du kan lynchas i kväll just av ulvarna.
Eftersom Habina kört med väldigt mycket fokus på just mig i sina inlägg, vilket för mig indikerar att man försöker dra misstankarna ditt helt enkelt.
Ulvar röstar sent är väl inte en lag i ulv leken eller? och är en väldigt konstig slutsats efter 1 DL. Så för jag röster sent 1 gång, vart det dessutom inte finns mycket info i leken så måste jag vara ulv? :crazy: det resonemanget köper jag inte alls.

För mig skaver det mest att Q efter att ha röstat på mig helt släppt det och inte ens teoriat om mig. En god q brukar alltid vara på mig oavsett roll och nu verkar det som hon vill hålla sig väl med mig då jag hållit med om att god kunnat göra allt hon gjort i samband med röstningen som god. Jag håller fortfarande på det men vill tillägga att Q kan göra precis det samma som ond.
Börjar här :
Har inte släppt dig -du kan vara lugn :p
jag har faktiskt reflekterat över dig tidigare idag men bara ytterst kort. Det medges. Jag började med att reflektera över de som bevisligen röstat på goda cirkus igår samt på mig och analys av resultatet av lynchen + samt även igår iom att du reagerade på fios tredjeröst på mig
LenaH är lurig -kan mycket väl vara ond -samtidigt har hon plus i kanten hos mig för att hon ändå reagerade på röstningen. Liksom Lobelia
Dock kan reaktionen både från henne och Lobelia vara för att de kan sitta i lyan och därmed ha facit

Så å ena sidan och å andra sidan osv.

Jag hoppades faktiskt på att antingen. LenaH eller lobelia skulle ändra röst till tex dig Jag hade gärna ändrat min röst till dig istället för cirkus men skulle ju inte gjort någon nytta om jag ville försöka rädda kvar mig själv -vilket jag ville

När QueenLilith la sin röst hade Qitis redan 3 röster, lottning var alltså inte på tapeten i det skedet. Det blev ju först när Qitis ändrade sin röst till Cirkus som det blev tal om lottning.

Eller försa du dig nu och visste att en extra röst fanns på LenaH och hon därmed har 3 på sig?
Det där tycker jag faktiskt är en mycket bra observation ! Vilka andra än ulvarna vet vart extrarösten landat ? Och fio verkar faktiskt ganska säker på vart den landat även om hon pendlar mellan cirkus och LenaH i sitt teoriande

Korrigering
Sen kan jag inte se att sistarösten inte granskas oavsett var den läggs, ja alla röster som läggs sent granskas normalt hårt.

Som andra redan skrivit är det väl det som leken går ut på för alla roller? (till och med lyan letar ju efter en ond roll utanför i denna leken). Hon ändrar inte röst fast hon svarar att hon inte är bekväm med att det blev en tredjeröst på q. (inte jättemkt tid kvar till DL, men inte super-superstressigt heller...)
Jag håller med om att det är konstigt att hon inte ändrar röst när hon själv skriver att det kändes obekvämt att det blev en tredje röst
Känns lite som att hon nog var rätt nöjd med vart rösten låg och eftersom jag i det läget faktiskt blir tvingad att röständra om jag vill vara kvar i leken så känns det över lag väldigt suspekt för mig.
Framför allt att hon går efter mig med blåslampa igår efter lynchen (då ingen info finns i leken ) känns inte som hon ens reflekterar över någon annan.
Jag har en fundering om det KAN vara så att @fio är den onda siaren själv faktiskt ?
Den var ju fått sia inatt och inte omöjligt att jag kunde vara aktuell att sia om hon ville hitta en kamrat ?
Och svaret på den sian blev inte att jag sitter i lyan (ja jag vet att ni inte kan veta om jag skriver sant eller ej men så är det faktiskt) så med det i åtanke så är det faktiskt logiskt att fio fortsätter gå efter mig som ulv för att visa sig för ulvarna ? För ulvarna vet utmärkt väl att jag inte är ulv.
Hoppas du hängde med på hur jag menar 😅

Nu läser du slarvigt. Om du hade läst mer noggrant så hade du sett att jag citerar @Habina s inlägg.

Klurar på om queenlilith är ulv, som såg till att det blev lottning mellan cirkus, qitis och LenaH (dvs queenlilith visste att extrarösten låg på LenaH). När cirkus åkte ut så bestämde sig lyan för att käka LenaH.

Ska kolla närmare på queenlilith så fort jag har mer tid idag.

Eftersom Habina kört med väldigt mycket fokus på just mig i sina inlägg, vilket för mig indikerar att man försöker dra misstankarna ditt helt enkelt.
Ulvar röstar sent är väl inte en lag i ulv leken eller? och är en väldigt konstig slutsats efter 1 DL. Så för jag röster sent 1 gång, vart det dessutom inte finns mycket info i leken så måste jag vara ulv? :crazy: det resonemanget köper jag inte alls.
Eller så indikerar det att hon misstänker dig. Dra misstankar till någon indikerar för mig att man misstänker en ulv som vill rikta misstankarna på en. Menar du att Habina är ulv?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar