Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jo men min upplevelse är att hon är mer utförlig och ifrågasättande på ett mer tänkvärt sätt när hon är god. Men jag vet inte. Det återstår att se.
När hon räddar sig från att bli lynchad?

Det var det jag kommenterade.

Jo kan mycket väl vara ond. Det tål att funderas på, liksom att du puchar för det.

Vet inte än hur den här dagen kommer se ut. Nackdelen med att jobba som timvikarie är de här dagarna när man är tillgänglig men inte har någon bokning och därför måste stiga upp och vara redo om man skulle bli inringd. Om jag blir hemma kommer jag ägna leken så mycket uppmärksamhet jag kan, men ev kommer jag behöva kasta mig iväg om allt från tio minuter till en timma.

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo

qitis 3
cirkus 3
Habina 2
LenaH 2
Lobelia 1
Jfrelin 1
hemlig 1

Lite tankar från mig ifall jag ändå inte skulle överleva natten. Misstänker att ulvarna krattat managen igår med antingen mig , eller cirkus , (eller rent av oss båda! ) som misstänkta idag beroende på utfallet av lynchningen

Ser man på hur rösterna ligger så är det första scenariot att det blev lottning mellan mig och cirkus. Inte alls omöjligt

Det andra scenariot är att den dolda extrarösten låg på cirkus. Inte alls omöjligt det med.
En god cirkus är farlig för lyan, och brukar vara mindre misstänkt som god än tex mig

Det tredje scenariot är att det blev lottning mellan mig , cirkus och ytterligare någon som på pappret hade 2 röster -Habina .LenaH - om nån av de fick extrarösten

Det vi ”vet ” är att jag inte hade extrarösten -för då hade jag rykt

Jag tippar på att iaf någon ond röstat antingen på mig eller cirkus eftersom vi båda tillsammans fick 6 röster dvs nästan hälften av startfältet

De som röstade på cirkus är :Jfrelin LenaH och jag själv. Jag vet ju vart jag har mig själv så funderar på de andra två istället

Jfrelin , återvändare -välkommen tillbaka ! - lite anonym och en viss ringrost kan nog anas -precis som för alla när det var ett tag sedan man lekte
Lägger en fyndig BoP röst på cirkus.
Cirkus själv röstade på LenaH men hade en fundering på om Jfrelin kunde vara den onda utanför lyan som försökte visa sig för lyan genom att rösta på cirkus. Det är givetvis möjligt men ändå osannolikt iom att onda utanför lyan inte känner till de som är i den. Jag tror att ev viftande till en lya kommer tidigast idag när Dunderkarlsson fått sia första gången

LenaH reagerade på framför allt fios röst på mig igår och det är både ett plus i kanten och ett minus i kanten. Det kan tyda på en god LenaH som reagerar på något men kan också vara en ond LenaH som vet att jag inte sitter i lyan
Kanske lite mer plus än minus ändå även om jag inget vet om henne utan mest för att hon reagerade på fio igår

De som röstade på mig är Mirtai ,Habina och fio

Mirtai är alltid svår att få grepp om och lite kan jag känna att hon tog en enkel röst på mig (förvisso dl 1 men ändå ) men visst hon kan ha haft mest misstankar mot mig

Habina lägger andra rösten på mig i ett läge då hon låg i ledningen med 2 röster och valde mig för hon ville ha en chans att inte åka ut. Helt legitimt att göra så av den anledningen men kan ju också vara att hon är i lyan. Samtidigt har hon teoriat ordentligt igår under dagen så plingar inte så mycket hos mig ändå , men på intet sätt håller jag henne som god för det

Fio är den som sticker ut igår genom att lägga en tredje röst på mig , vilket fick flera att reagera (LenaH , Lobelia och Habina ) hon verkar inte varit medveten om att jag hade två röster redan och hon därmed la upp mig i ledning med sin röst
Det är dock 20 minuter ca mellan hennes och Habinas röst på mig så känns ändå konstigt- skulle hon varit omedveten så luktar det ändå ”lat ulv ” för mig och skulle hon varit medveten men låtsas (det berömda ”spelet för galleriet ”) så luktar det definitivt ulv för mig. Hon fortsätter att till större delen driva på mot mig efter lynchningen så finner inte mycket som talar för en god fio hittills i leken
Samtidigt har LenaH en poäng i att våga sticka ut så är ändå onödigt iom den dolda extra rösten så vi får se hur fios resonemang utvecklar sig om hon kan släppa mig och komma med andra idéer

men hade en fundering på om Jfrelin kunde vara den onda utanför lyan som försökte visa sig för lyan genom att rösta på cirkus. Det är givetvis möjligt men ändå osannolikt iom att onda utanför lyan inte känner till de som är i den. Jag tror att ev viftande till en lya kommer tidigast idag när Dunderkarlsson fått sia första gången
:banghead:har antecknat fel här insåg jag när jag läser igenom allt igår kväll igen. Cirkus menade att Jfrelin skulle visa sig som ulv för den onda utanför lyan inte tvärtom. Så bortse från det resonemanget 😅

UPPDATERING natt 1!

Efter en händelsefylld kväll och natt med bland annat ett benbrott hoppades Pippi och hennes vänner på en lugn morgon. Abbe har tillbringat halva natten på akuten och Pippi har suttit bredvid som sällskap. Eller, ja, Pippi är ju som hon alltid är och efter ett antal timmar så fanns det nog inte många saker i det rummet hon inte hade pillat på och frågat om. Mycket sömn blev det i alla fall inte för varken Pippi eller Abbe… så lite sovmorgon hade väl inte skadat?

Men poliserna har andra planer för natten. De tänker försöka kasta ut en deltagare från nöjesfältet. Hur nu det ska gå till när alla redan gått hem? Eller, har alla verkligen lämnat nöjesfältet? Poliserna tar varsin stol och sätter sig när de plötsligt hör något i buskarna en bit bort. "Vad var det?!"… jaha minsann, en gäst som inte gått hem när nöjesfältet stängde

LenaH var Petri (bybo)

Habina lägger andra rösten på mig i ett läge då hon låg i ledningen med 2 röster och valde mig för hon ville ha en chans att inte åka ut. Helt legitimt att göra så av den anledningen men kan ju också vara att hon är i lyan. Samtidigt har hon teoriat ordentligt igår under dagen så plingar inte så mycket hos mig ändå , men på intet sätt håller jag henne som god för det
En reflektion runt det du skriver - skulle en ond i lyan göra så eftersom de vet att det finns en dold röst som kan rädda henne så länge det är jämnt. Habina la sin röst när det var ganska mkt tid kvar att rösta så det var inte en sistaminuten ändring för att rädda sig själv

En reflektion runt det du skriver - skulle en ond i lyan göra så eftersom de vet att det finns en dold röst som kan rädda henne så länge det är jämnt. Habina la sin röst när det var ganska mkt tid kvar att rösta så det var inte en sistaminuten ändring för att rädda sig själv
Jag har faktiskt haft liknade tankar själv så därav mitt skrivande att det inte plingar så mycket för mig ändå. Inte bara teoriandet alltså

Jag har faktiskt haft liknade tankar själv så därav mitt skrivande att det inte plingar så mycket för mig ändå. Inte bara teoriandet alltså
Sedan kan man inte bortse från att det kan vara en ulv ändå.precis som jag skrev
Ulvar kan och gör ofta , vad man inte tycker ulvar ska göra 😅

Cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

Cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo

Klurar på om queenlilith är ulv, som såg till att det blev lottning mellan cirkus, qitis och LenaH (dvs queenlilith visste att extrarösten låg på LenaH). När cirkus åkte ut så bestämde sig lyan för att käka LenaH.

Ska kolla närmare på queenlilith så fort jag har mer tid idag.

Queenlilith röster på LenaH

då jag tycker hennes röst förklaring kändes lite tam? Såklart svårt vid första DL. Men skumt ändå.

Inte mycket att hitta på queenlilith (vilket såklart är tacksamt när jag har lite ont om tid idag). Hon förklarar sin röst på LenaH med att hon inte ville lägga nån röst på en person som redan hade två röster. Ändå kan det vara så att LenaH redan hade en andra (dold) röst på sig.

Hon tycker att fios röst skaver och fastnar sen på att fio kanske har nån info som ingen annan har (typ att fio är i lyan?).

Rösten på LenaH (se motivering ovan) var pga att queenlilith tyckte att hennes röstförklaring var lite lam. Jag tycker snarare (ok, nu har jag ju facit att LenaH var god, men ni fattar) att det var en av de bättre motiveringarna igår. Nu var förvisso även cirkus god, men visst röstar ulvar på varandra i första dl, jag brukar tex nästan alltid göra det då jag ännu inte hunnit inse vilka jag sitter i lyan med. :o
Jag tycker @cirkus låter väldigt säker på att ulvar röstar på goda - det är inte alls min erfarenhet i DL1 - då brukar iaf jag som ulv gärna lägga en röst på en annan ulv om det inte blir ett enkelt drev eller liknande och låta goda lyncha varandra så det är svårt att utläsa något av rösterna.
Cirkus har varit med tillräckligt länge för att inte själv spela så enkelt heller så därför tror jag hon är ulv som lägger rökridåer:

LenaH röstar på cirkus

Med det sagt så är jag misstänksam mot queenlilith som jag tyckt gjort det lite lätt för sig, men jag är inte säker på att min röst hamnar där idag. Hoppas på att få se lite mer från henne som hjälper mig åt ena eller andra hållet.

sedan har jag fått order om att ha lite skärmtid av doktorn så försöker begränsa skärmtiden iaf lite som jag sitter med leken. (Kommer antagligen gå sådär misstänker jag men men ) är också väldigt trött så sover mycket mer än jag brukar.

Jag vet att vi inte ska dra in OT i leken, men jag funderar på om qitis verkligen skulle orka att skriva så mycket i tråden OCH sitta i lyan och diskutera. Det känns tvek på den, så just nu tänker jag att qitis antingen har en god roll eller är onda siaren. Sen får jag väl se om jag får lära om när leken är över. ;)

Finns det några andra du nu har tankar om ?
Du verkar (för mig ) mest tänka. Vem är ond siare ?

Här är ett av exemplen när qitis bara kastar ur sig frågor till olika deltagare. Det intressanta här är att om man läser det qitis citerat så har blacksmithfarm redan svarat på frågan qitis ställer:

Vet egentligen inte riktigt varför jag reagerar, men här har vi 2st som poängterar att de gillar snälla barnattraktioner. Funderar på om det kan vara någon slags grund lagd av onda siaren för att senare kunna hinta till lyan?
Det skulle i såfall förutsätta att hemlig är ond siare. Men jag medger att det är en ganska långsökt teori från min sida.

Dvs qitis läser inte ens ordentligt, utan slänger bara ur sig frågor. Vilket jag tycker känns väldigt ulvigt (och lite ovanligt för qitis).

Fö ser jag att blacksmithfarm själv medger att teorin inte är jättestark. Men om man skriver att en person är onda siaren och sen får en fråga vem man tror är onda siaren? Det känns verkligen som slarvläsning av ulv...

Nu måste jag lämna leken på obestämd tid (ska försöka kolla igen vid lunch), men det jag kommit fram till hittills är att queenlilith är skum, men oklart om hon är ond och att qitis kan vara god, ond siare eller ulv. Känns väldigt bra såhär långt. ;)

Nu måste jag lämna leken på obestämd tid (ska försöka kolla igen vid lunch), men det jag kommit fram till hittills är att queenlilith är skum, men oklart om hon är ond och att qitis kan vara god, ond siare eller ulv. Känns väldigt bra såhär långt. ;)
Inga tankar om @fio? Hon känns definitivt mest skum för mig efter gårdagen

Jaha. Det kändes ju som mitt teoriande igår gav lyan lite billiga poäng och att kunna sprida misstankar om mig. Blir ju väldigt fundersam.

Om jag hade suttit i lyan så hade jag ju inte gjort det så obvious med att lägga en röst på lenah som sedan käkas. Utan dom vill ju sprida misstanke. Jag blir fundersam på Habina, är svårt för mig att avgöra om hon bara är väldigt aktiv spelare eller om hon försöker sprida misstankar inför en lynching av ännu en god.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar