Pippi på tivoli (Ulvlek)

Ok. Nu sover terroristen. Nej jag tänkte väl att om q har en viktig god/ond roll så räddar hon väl sig. Vilket hon gjorde. Tråkigt med Cirkus dock. Sen om Q är ond eller god blir upp till någon annan att ta reda på!
20230925_225905.webp

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på Cirkus
20:15 cirkus röstar på LenaH

20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

qitis 3

cirkus 3
Habina 2
LenaH 2
Lobelia 1

Jfrelin 1
hemlig 1

blev det en lottning eller hase qitis en fejk röst på sig? Det undrar jag. Qitis har lite konstiga grejor för sig, men det hade gon även i Harry Potter leken som god. Dock kommer jag hålla mitt öga på henne och se hur leken utvecklar sig.

qitis 3

cirkus 3
Habina 2
LenaH 2
Lobelia 1

Jfrelin 1
hemlig 1

blev det en lottning eller hase qitis en fejk röst på sig? Det undrar jag. Qitis har lite konstiga grejor för sig, men det hade gon även i Harry Potter leken som god. Dock kommer jag hålla mitt öga på henne och se hur leken utvecklar sig.

Fejkröst? Det finns väl inga fejkröster i denna lek?

Det här får min ulvradar att gå igång.

Lena skriver
Men du är bekväm med att lägga en tredjeröst på @qitis för det?

20:55 medan det går att ändra skriver @fio
Oj. Nej jag trodde hon bara hade en röst

Och nu påstår fio att en god q skulle rädda sig.

Ok. Nu sover terroristen. Nej jag tänkte väl att om q har en viktig god/ond roll så räddar hon väl sig. Vilket hon gjorde. Tråkigt med Cirkus dock. Sen om Q är ond eller god blir upp till någon annan att ta reda på!

@qitis kan inte rädda sig själv, hon kan bara få till lottning, om hon nu inte vet att det finns en dold röst i hennes favör. Eller fio vet det. Eller båda.

qitis 3

cirkus 3
Habina 2
LenaH 2
Lobelia 1

Jfrelin 1
hemlig 1

Finns ingen fejkröst i denna leken. Rollen prussiluskan har två giltiga röster dels den som läggs i leken och så den dolda
Edit rättat stavfel

Senast ändrad:

Lena skriver

@qitis kan inte rädda sig själv, hon kan bara få till lottning, om hon nu inte vet att det finns en dold röst i hennes favör. Eller fio vet det. Eller båda.
Fios resonemang är bara konstigt tycker jag
Jag försökte rädda mlg själv visste inget om vart extraförösten fanns. Kunde lika gärna legat på mig men var ju tvungen att försöka iaf

Bara ulvarna vet om det vart lottning eller inte mellan mig och cirkus.

Jag tänker att det finns några olika scenario.

1) qitis och cirkus hade tre röster vardera, extrarösten låg på nån med två röster (mig eller LenaH) så det blev lottning mellan tre stycken. Sprider riskerna ifall nån av de tre inte är i lyan (alltså nu vet vi ju att cirkus inte var i lyan, men om qitis eller LenaH skulle kunna vara ond siare) men ulvarna vill gardera sig så lotten får avgöra vem som åker.

2) Extrarösten lades på cirkus - hon rök. Oklart vad qitis får för roll då, kan ju vara en chans för ulvarna att så misstankar mot qitis om hon är god.

3) Extrarösten las på nån annan - oklart varför ulvarna skulle göra så, men man vet aldrig vad ulvar gör.

Fios resonemang är bara konstigt tycker jag
Jag försökte rädda mlg själv visste inget om vart extraförösten fanns. Kunde lika gärna legat på mig men var ju tvungen att försöka iaf

Bara ulvarna vet om det vart lottning eller inte mellan mig och cirkus.
Du skulle i vart fall inte tala om det, du skulle glatt rädda dig själv på det viset.

Lena skriver

Alltså jag hade verkligen ingen annan teori för att ändra. Javisst jag kunde lagt en meningslös uddaröst . Men tja detta satte ju lite mer fart på spelet iallafall. Tyckte dock q var ovanligt lugn och räddade inte sig själv förrän någon påpekade det? En ond Q vill ju verkligen bli av med en god Cirkus. Det tåls att fundera på!

Alltså jag hade verkligen ingen annan teori för att ändra. Javisst jag kunde lagt en meningslös uddaröst . Men tja detta satte ju lite mer fart på spelet iallafall. Tyckte dock q var ovanligt lugn och räddade inte sig själv förrän någon påpekade det? En ond Q vill ju verkligen bli av med en god Cirkus. Det tåls att fundera på!
Q hade garanterat full koll, god som ond. Och hon väntade säkert så länge som möjligt för att rädda sig fullt avsiktligt. Det är knappast första gången hon gör röständring sista minuten.

Q hade garanterat full koll, god som ond. Och hon väntade säkert så länge som möjligt för att rädda sig fullt avsiktligt. Det är knappast första gången hon gör röständring sista minuten.

Jo men min upplevelse är att hon är mer utförlig och ifrågasättande på ett mer tänkvärt sätt när hon är god. Men jag vet inte. Det återstår att se.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar