Pippi på tivoli (Ulvlek)

Det stämmer. Jag motiverade det i ändringen. De andra med två röster utöver mig själv just då , Habina och Lobelia reagerade ju på röstningen och fios tredje röst på mig (liksom LenaH som då inte hade mer än en röst )
Så i valet där så valde jag cirkus
Fios röst där skaver lite för mig med. Om hon inte har någon info vi andra saknar.

Men du skrev ju tidigare idag att du inte hade nån åsikt om henne, typ.
Det är väl ändå att kräva mycket att någon på förhand ska ha misstänkt någon DL när man ändrar röst för att rädda sig själv.

Det säger ju inget om Q i och för sig. Hon kan ändra röst både som ond och god. Misstänker att hon kanske inte är bybo dock

Det stämmer. Jag motiverade det i ändringen. De andra med två röster utöver mig själv just då , Habina och Lobelia reagerade ju på röstningen och fios tredje röst på mig (liksom LenaH som då inte hade mer än en röst )
Så i valet där så valde jag cirkus
För att?
Du tror att jag blir skyddad av en dold röst i lyan på nån annan? Det tror inte jag. Även om jag inte åker så blir det ju för att andra ska tro det i nästa lynch - jag tror lyan helt enkelt bäddat i så fall

Jo men fanns inte så många att välja på med 1 röst. Sen är min röst ju inte avgörande så kände lite varför inte 🤷‍♀️
Man måste ju inte lägga en röst på någon som redan har en och din kan ju absolut bli avgörande iom den dolda rösten.
Jag vet att det är svårt DL1 men man får snoka lite i inläggen för att hitta nåt att gå på och anledningen till att jag reagerar är för att jag själv tyckte jag hade en högst välformulerad teori för att vara DL1! :p

Uppdatering Dag-DL1

Tivolit har äntligen anlänt till Visby! Tommy, Annika och Pippi tar med sig Herr Nilsson in på området. De börjar med att åka karusell. Annika och Tommy väljer varsin häst, men Pippi klättrar upp på taket av karusellen och tittar på utsikten, för åka på en häst kan hon ju göra hemma.

Abbe, en av Tommy och Annikas klasskompisar ser Pippi uppe på karusellen och bestämmer sig för att klättra upp och göra henne sällskap. Abbe har alltid sett upp till Pippi, och vill vara som henne. Tyvärr är Abbe inte alls lika bra på att klättra som Pippi, och precis innan han når toppen på Karuselltaket så slinter hans grepp och han faller ner i det hårda gruset. Det isande skriket från Abbe gör det uppenbart att han brutit armen, och sjukvårdarna får hämta ut honom på bår.

Cirkus var Abbe - bybo

Fios röst där skaver lite för mig med. Om hon inte har någon info vi andra saknar.
Finns ingen info i leken ute bland goda än. De enda som ”vet ” något är ulvar som iofs har en ond utanför att fundera över men alla andra är ju goda så stora odds för dem att få ut en god

Det beror väl på om jag är ond eller god?
Jo i och för sig, om du är det eller inte har jag ingen aning om. Jag tänker mer att lyans planer kanske inte funkar som tänkt med en sen röständring. Är ni båda god, eller sitter i lyan tillsammans spelar det dem kanske ingen roll.

Uppdatering Dag-DL1

Tivolit har äntligen anlänt till Visby! Tommy, Annika och Pippi tar med sig Herr Nilsson in på området. De börjar med att åka karusell. Annika och Tommy väljer varsin häst, men Pippi klättrar upp på taket av karusellen och tittar på utsikten, för åka på en häst kan hon ju göra hemma.

Abbe, en av Tommy och Annikas klasskompisar ser Pippi uppe på karusellen och bestämmer sig för att klättra upp och göra henne sällskap. Abbe har alltid sett upp till Pippi, och vill vara som henne. Tyvärr är Abbe inte alls lika bra på att klättra som Pippi, och precis innan han når toppen på Karuselltaket så slinter hans grepp och han faller ner i det hårda gruset. Det isande skriket från Abbe gör det uppenbart att han brutit armen, och sjukvårdarna får hämta ut honom på bår.

Cirkus var Abbe - bybo
Skit också :down:

Utan att ha på fötterna så tycker jag egentligen inte att @fio s röst i backspegeln är så himla skum (mer än att den är skum för noll koll badboll ;)) men skulle en ulv sticka ut så i DL1?

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH

20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

qitis 3

cirkus 3
Habina 2
LenaH 2
Lobelia 1

Jfrelin 1
hemlig 1

Målat lite för min egna skull. Jag hoppas att det inte var lottning mellan två bybor, utan att qitis verkligen har en viktig god roll. Eller så är hon ulv och visste att extrarösten lades på cirkus också.

Utan att ha på fötterna så tycker jag egentligen inte att @fio s röst i backspegeln är så himla skum (mer än att den är skum för noll koll badboll ;)) men skulle en ulv sticka ut så i DL1?
I så fall en väldigt förvirrad ulv som inte behövt läsa leken för att rösta på ngn utanför lyan

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 848
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare